کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۰۳۱
تاریخ خبر:

‌رصد‌خانه | حرف منشوری امیر و سانسور متهم گریخت

روزنامه هفت صبح | فرصت‌شناسی روز/ دلاوری خوب گل می‌زند: معمولا شرایط اینگونه است که در ایام انتخابات فضای برنامه‌های تلویزیونی بازتر از قبل می‌شود. بعضی مجریان هم از فرصت بهره می‌برند تا حرفی را که توی دلشان است به زبان بیاورند و احتمالا رضایت طیفی از مخاطبان را جلب کنند.محمد دلاوری در این مسیر پیشتاز است و البته صاحب رکورد.

او که در طول سال به عنوان مجری «تهران بیست» به مسئولان کنایه می‌زند ،در چند شب اخیر نیش‌هایی به نامزدهای ریاست‌جمهوری زده.مثلا دوشنبه شب یک توصیه به آنها داشت و گفت شعار الکی ندهید؛‌الان بچه‌ها هم صاحب تحلیل سیاسی هستند و پی می‌برند کجا راست می‌گویید و کجا نه. محمد دلاوری پیش‌تر هم به تعدد نامزدهای ریاست‌جمهوری کنایه زده بود که نگرانیم نکند تعداد نامزدها از رای‌دهندگان بیشتر شود!

*‌ منشوری روز / منظور سریال روزهای آبی چه بود؟در تازه‌ترین قسمت سریال «روزهای آبی» شاهد یک شوخی دو پهلو اما منشوری بودیم.ماجرا از این قرار است که هاشم (افشین سنگ چاپ) درحال ماساژ دادن پای آقا ماشاء‌الله (اکبر عبدی) است.هاشم در حین انجام این کار یه شعر هم می‌خواند:«زن بابای بد من آتیش زده به جونم/ خرج من رو نمیده …»

قبل از اینکه بیت را کامل کند،نیمچه (امیر غفارمنش) توی حرف او می‌آید و می‌گوید:«سرش بره تو کوچه.» او کلمه کوچه را به شیوه دوسیلابی می‌خواند و همین توقف بین «کو» و «چه»،هاشم و آقا ماشاءالله و البته مخاطبان را دچار سوء‌تفاهم می‌کند! ‌نیمچه اما جمله را به شکل دیگری به زبان می‌آورد و می‌گوید منظورش چیز دیگری بوده است.بگذریم!«روزهای آبی» سریال جدید شبکه پنج است که قسمت‌های اولیه آن چنگی به دل نزده.

* اعتراض روز/ رسانه‌های همسو هم معترض سانسور متهم گریخت شدند: احتمالا سکانس پایانی سریال «متهم گریخت» را خاطرتان هست.همانی که لنگه کفش رضا عطاران از پای او بیرون می‌آید و با یک پا دنبال آن می‌گردد.این اتفاق باعث رقم خوردن رقص و پایکوبی در این سکانس می‌شود که هم بامزه است و هم بر اساس ایده‌ای جذاب شکل گرفته. در اتفاقی عجیب این سکانس در شبکه آی فیلم حذف شد؛‌آن هم در شرایطی که طی همه این سال‌ها،سکانس مذکور بدون مشکل روی آنتن رفته است.

این اتفاق اعتراض برخی کانال‌های همسو به صداوسیما را نیز به دنبال داشته.مثلا کانال تلگرامی نبض صداوسیما نوشته:آیا کسی پیدا می‌شود که مبنای این خط قرمزهای تلویزیون را برای عموم تبیین کند یا باز هم مدیران سیما در برابر انتقادات به ممیزی‌های دست‌وپاگیر که عامل از دست رفتن اعتماد مردم به رسانه ملی است، روزه سکوت می‌گیرند.

کدخبر: ۳۹۱۰۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر