کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۷۱۴۴
تاریخ خبر:

‌رصد‌خانه؛ تسویه‌حساب شهاب حسینی و بازگشت ‌قدسیه ‌

روزنامه هفت صبح | ‌ شبکه پنج در سال جدید تصمیم گرفت برنامه صبحگاهی «یه روز تازه» را تعطیل کند و بار دیگر سراغ برنامه قبلی خود یعنی«سلام تهران» برود. این برنامه چهارشنبه هفته پیش با اجرای قدسیه صالحی به عنوان مجری اصلی شروع شد.طبعا هر برنامه‌ای در آغاز راه خالی از ضعف نیست و «سلام تهران» هم چنین بود.

ایراد اصلی برنامه به گام گذاشتن در مسیر تکراری برمی‌گردد. پیش از این ساختار تقسیم برنامه به میزهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته بود.اگر «سلام تهران» می‌خواهد موفق باشد باید در این ساختار تکراری،محتوایی ویژه بریزد.در دو قست اول خبری از ایده‌های طلایی نبود و میزهایی مثل ورزش و آشپزی شبیه همان‌هایی هستند که بارها دیده‌ایم.برای قوام ایده‌های جدید مثل استندآپ (در قالب شوخی با مجری) هم نیاز به زمان است.

*** حضور بی‌دلیل حسن سلطانی برای اعلام زمان اذان صبح: یکی از سنت‌های رادیو در زمان پخش دعای سحر این است که مجری برنامه هر چند وقت یک‌بار و در زمانی که دعا در حال پخش است زمان باقی مانده تا اذان صبح را اعلام کند تا آنهایی که پای سفره سحری نشسته‌اند زمان باقی مانده تا اذان دستشان باشد.الان سال‌هاست که تلویزیون هم برای سحر برنامه ویژه می‌سازد. تمامی شبکه‌های تلویزیونی از حدود ۴۵ دقیقه مانده به اذان صبح زمان باقی‌مانده را به شکل زیرنویس اعلام می‌کنند.

برنامه «ماه خدا» که ویژه برنامه سحر شبکه یک است هم از این قاعده مستثنا نیست. وقتی مخاطب ساعت را کنار صفحه می‌بیند معلوم نیست چرا باید حسن سلطانی مجری برنامه به مانند برنامه‌های رادیویی وسط دعای سحر بیاید و ساعت را اعلام کند، پس کارکرد تایمر پایین صفحه چیست؟

*** ‌ همرفیق محملی برای تسویه‌حساب؟ شهاب حسینی در شبی که میزبان علیرضا عصار و سیامک انصاری بود،خاطره‌ای از اولین همکاری‌اش با سیامک انصاری در نخستین روزهایی که وارد دنیای بازیگری شده بود تعریف کرد. این خاطره مربوط می‌شد به اتفاق‌هایی که سر صحنه سریال «همسفر» به کارگردانی قاسم جعفری افتاده بود. نوع روایت شهاب حسینی از این خاطره‌ها به گونه‌ای بود که انگار او هدفش بیشتر تسویه‌حساب با قاسم جعفری است تا زنده کردن یک رویداد.

حسینی در طول روایتش چندین بار با طعنه و کنایه سبک کارگردانی جعفری را در این سریال زیر سوال برد. این رفتار حسینی در « همرفیق» مسبوق به سابقه است. او در برنامه‌ای که میزبان رضا صادقی و زنده‌یاد علی انصاریان بود،از تهیه‌کننده و کارگردان سریال شهرزاد انتقاد کرد و گفت ادامه پیدا کردن سریال شهرزاد ماحصل طمع‌ورزی آنها بوده است.

کدخبر: ۳۸۷۱۴۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر