کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۱۳۶۷
تاریخ خبر:

‌رتبه‌بندی فرهنگیان تصویب شد‌ اما اجرا هم خواهد شد؟‌

روزنامه هفت صبح | پس از نزدیک به یک هفته اعتراض معلمان در سراسر کشور، لایحه رتبه‌بندی معلمان دیروز به طور کامل در مجلس تصویب شد. اصلی‌ترین ماده این لایحه، ماده ۶ آن است که در آن آمده:
یک: برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ده درصد(۱۰%)، مربی معلم پانزده درصد(۱۵%) علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم دوازده درصد(۱۲%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ده درصد(۱۰%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد(۵%) علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

دو: پس از اعمال بند (۱) این ماده، چنانچه حقوق و فوق‌العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد(۸۰%) مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران، کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد.

تبصره ۳- افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از تاریخ ۳۱/ ۶/ ۱۴۰۰ در سقف یکصد و بیست و پنج هزار میلیارد ریال (۱۲۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) پرداخت می شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

دولت: برای ۱۴۰۰ پول نداریم
البته حسین عرب اسدی، معاون رئیس سازمان اداری و استخدامی به عنوان نماینده دولت، در جلسه دیروز مجلس، نسبت به تغییرات ایجاد شده در لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان انتقاد کرد و گفت: تغییرات ماهوی در لایحه اعمال شده که آن را به طرح تبدیل کرده است، یعنی در ۸ ماده بیش از ۱۵ تغییر اساسی انجام شده و تلقی ما حداقل این است که این دیگر لایحه نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه بار مالی برای امسال دیده نشده و دولت برای امسال اعتبار ندارد که تامین کند، ما از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که در لایحه بودجه تقدیم شده است، بنابراین عدد بار مالی جدید که در پیشنهاد مطرح است، واقع‌بینانه نیست.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس اما در پاسخ به سخنان نماینده دولت در دفاع از لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: ما نمی‌توانیم تلقی خودمان را بگوییم و این لایحه بوده و رئیس سازمان بودجه بار مالی آن را در سطح مورد نظر با بررسی در صحن قبول کرده است. حال می‌گویید؛ مجلس هر کاری خواسته کرده، این ظلم در حق مجلس است و این رفتار درست نیست.

ما اینجا هم قانون را رعایت کرده‌ایم و هم از حق معلمان دفاع کرده‌ایم تا بعد از ۱۰ سال قانون در مسیر درستی پیش رود و مشکلی در آن ایجاد نشود. وی همچنین با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بار مالی ۲۵ هزار میلیارد تومانی برای اجرای این لایحه در سال آینده در نظر گرفته است گفت: دولت هم در صحن مجلس و هم در جلسه سران قوا متعهد شده است که این لایحه را همچنین در سال جاری از ۳۱ شهریور به بعد اجرا کند.

کدخبر: ۴۳۱۳۶۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر