کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۱۱۸
تاریخ خبر:

‌دستگیری عاملان سرقت ‌نیم میلیاردی از ویلای قلهک

روزنامه هفت صبح | سه پسر جوان در یک سناریوی ماهرانه و در نقش کارمندان یک مؤسسه خدمات مردمی به خانه ویلایی در منطقه قلهک ورود کرده و پس از بستن دست و پاهای زوج میانسال و سرایدار دست به سرقت میلیونی زدند. ۳۰فروردین ماه امسال بود که سرقت خانه ویلایی در منطقه قلهک به ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک مخابره شد و تیمی از ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

ماموران با حضور در خانه ویلایی اطلاع پیدا کردند که ۳سارق جوان در نقش کارمند یک سازمان خدمات رسان به مردم به خانه زوج مسن مراجعه کرده و پس از بستن دست و پاهای سرایدار و اعضای داخل خانه دست به سرقت میلیونی زده‌اند. شاکی اعلام داشت: در منزل به همراه همسرم حضور داشتیم که سارقان تحت عنوان ماموران یکی از مؤسسه‌های خدماتی سرایدار را فریب داده و وارد منزل ویلایی ما شدند و با تهدید سلاح سرد دست و پای وی را بسته و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند و سپس وارد ساختمان شده و دست و پای من و همسرم را بستند و به جستجو برای یافتن اموال با ارزش پرداختند و در نهایت وجوه نقد، دلار و گوشی موبایل، کارت‌های بانکی، طلا و ساعت‌های قدیمی، ادوکلن در مجموع به ارزش ۵میلیارد ریال را با خود بردند .

سرهنگ دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در این باره گفت: با ثبت اظهارات شاکی، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات پلیسی کارآگاهان موفق به شناسایی هویت یکی از سارقان به نام بهرام ۳۲ ساله ساکن محدوده فلاح شدند و در یک عملیات غافلگیرانه بهرام را که از مجرمان حرفه‌ای و دارای سوابق متعدد کیفری بود، در بیست و چهارم اردیبهشت ماه دستگیر کردند.

بهرام در تحقیقات پلیسی به سرقت از منزل شاکی با همکاری دو تن از همدستانش به نام‌های علیرضا ۳۳ساله و فواد ۳۵ساله اعتراف و کارآگاهان در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، فواد را نیز دستگیر و مشخص شد علیرضا با اطلاع از دستگیری همدستانش به یکی از استان‌های جنوبی کشور گریخته است.

هر دو متهم دستگیر شده در اعترافات خود عنوان داشتند پس از سرقت قسمتی از اموال را به مالخری در خیابان شوش فروخته‌اند و باقی اموال نیز در بازرسی از مخفیگاه سارقان کشف شد .سرهنگ دستخال با بیان اینکه متهمان عنوان کردند پس از تقسیم اموال مسروقه با سهم‌شان موتور‌سیکلت گرانقیمت خریده‌اند و علیرضا نیز سهم خود را به حسابی واریز کرده است، توضیح داد: کارآگاهان در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی دریافتند که حساب واریزی متعلق به زنی به نام فرزانه همسر علیرضا است.

این مقام انتظامی افزود: با اطلاعات به دست آمده با هماهنگی‌های قضایی فرزانه نیز دستگیر و متهم اعتراف کرد، مدتی قبل به عنوان نیروی خدماتی به منزل مالباخته مراجعه و اطلاعات لازم برای سرقت را جمع آوری کرده است .این مقام انتظامی با اشاره به این که به دنبال دستگیری فرزانه، علیرضا نیز در بیست ودوم اردیبهشت در اهواز دستگیر و به تهران انتقال یافت‌، افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی را ۵ میلیارد ریال برآورد و تحقیقات تکمیلی برای کشف سایر سرقت‌های احتمالی ادامه دارد.

زن ۷۵ ساله صاحبخانه به ماموران گفت: داخل خانه بودیم که صدای زنگ خانه به صدا در آمد، پسر جوانی خود را کارمند یک مؤسسه خدمات رسان معرفی کرد که سرایدار باغ جلوی در رفت. دقایقی گذشت که ناگهان صدای در خانه آمد که جلوی در رفتم که در این صحنه پسر جوان با تهدید مرا به داخل خانه کشاند و همدستانش همراه با سرایدار که دست و پاهایش بسته شده بود داخل خانه شدند.

این زن ادامه داد: دزدان دست و پاهایمان را بستند و در ادامه داخل خانه شروع به جستجو کردند که ۱۱ چک امضا شده میلیونی و لپ‌تاپ و کارت بانکی‌مان را سرقت کردند و یکی از آنها با کارت‌های بانکی از خانه خارج شد و با اطمینان از رمز کارت‌ها به خانه بازگشت و سپس با همدستانش و وسایل سرقتی پا به فرار گذاشتند.

کدخبر: ۳۳۱۱۱۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر