کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۵۴۶
تاریخ خبر:

‌دستگیری سارقان خشن زنجیر قاپ

روزنامه هفت صبح | سال گذشته با توجه به افزایش پرونده‌های زنجیرقاپی و موبایل قاپی در پایتخت تیمی از ماموران پایگاه ۸ پلیس آگاهی تهران برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند. این دزدان برای اینکه نقشه سرقت‌های‌شان را عملی کنند حدود یک ساعت سوژه را تعقیب کرده و در فرصتی مناسب اقدام به زنجیرقاپی و سرقت گوشی تلفن همراه می‌کردند.

کارآگاهان در تحقیقات پلیسی پی‌بردند که سه مرد جوان سوار بر دو موتور در خیابان‌های تهران با شناسایی طعمه‌های‌شان در فرصتی مناسب دست به زنجیر‌قاپی و سرقت موبایل می‌زنند. تجسس‌های پلیسی ادامه داشت تا این‌که ماموران اطلاع پیدا کردند که دزدان در یکی از سرقت‌های‌شان با مرد جوانی در میدان راه آهن تهران درگیر شده و یکی از دزدان با چاقو مرد جوان را هدف ضربه قرار داده و پس از سرقت زنجیر طلای این مرد پا به فرار گذاشته‌اند.

تیم پلیسی در این شاخه از تحقیقات طعمه دزدان را که هدف ضربه چاقو قرار گرفته بود مورد تحقیق قرار دادند و با توجه به این موضوع که مرد زخمی چهره سارق چاقوکش را به یاد داشت ماموران آلبوم مجرمان سابقه‌دار را پیش روی این مرد قرار دادند و خیلی زود تصویر یکی از دزدان سابقه‌دار به نام ناصر هدف شناسایی قرار گرفت.

همین سرنخ کافی بود تا ماموران برای دستگیری ناصر وارد عمل شوند و مشخص شد این جوان به سفر رفته است که در این شاخه از تحقیقات، تیم پلیسی به کمین نشست و اواخر اردیبهشت سال جاری، ناصر پس از بازگشت از سفر وقتی قصد ورود به خانه‌اش را داشت دستگیر شد.ناصر ابتدا خود را بی‌گناه می‌دانست اما وقتی در برابر فیلم دوربین مداربسته و طعمه‌اش قرار گرفت به ناچار لب به سخن باز کرد اما ادعا داشت که هیچ آدرسی از همدستانش ندارد.

کارآگاهان در این مرحله با اقدامات فنی و پلیسی موفق به شناسایی دو همدست دیگر ناصر شدند و در دو عملیات پلیسی ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند که میثم در صحنه دستگیری وقتی پلیس را پیش روی خود دید قصد درگیری با ماموران پلیس را داشت که زمینگیر شد. ناصر ۳۸ ساله که سابقه زندان و سرقت دارد در اداره آگاهی به سرقت‌هایش اعتراف می‌کند و می‌گوید در محل زندگی‌شان دزدی مثل رفتن به یک سوپر مارکت است.

او که پیش از این نیز سابقه زندان داشته می‌گوید: آخرین بار سال ۹۱ بود که به خاطر کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی زندان رفتم و تا سال ۹۷ در زندان بودم. او در گذشته راننده یک آژانس بود و که به گفته خودش مخارجش را این شغل تامین نمی‌کرد. ناصر درباره علت سرقت‌هایش می‌گوید: حدود ۹۰درصد بچه محل‌های‌مان سارق هستند و دزدی مثل رفتن به سوپر مارکت است و دزدی در محله‌مان عادی شده است.

او دلیل این‌که دوباره بعد از آزادی از زندان اقدام به سرقت کرده است را می‌گوید چون سابقه‌دار بودم کسی به من شغل نمی‌داد و در آژانس هم پول کافی درنمی‌آوردم به همین دلیل دوباره به سراغ سرقت رفتم. او درباره شیوه سرقت‌های‌شان نیز می‌گوید:

من و میثم سوار بر یک موتور بودیم و منصور سوار بر یک موتور دیگر پشت سر ما حرکت می‌کرد که اگر کسی ما را تعقیب کند یا قصد درگیری داشته باشد به کمک‌مان بیاید، بعد از شناسایی سوژه او را تعقیب می‌کردیم و در یک فرصت مناسب اقدام به قاپیدن زنجیر طلا می‌کردیم.

چاقو هم برای این که فرد را بترسانیم تا به دنبال‌مان نیاید همراه داشتیم. اما در میدان راه‌آهن مالباخته با من درگیر شد و اول او مرا زد و من هم برای فرار دست به چاقو شدم و یک ضربه به او زدم و فرار کردم.این سه متهم که به جرم‌های‌شان اعتراف کردند بعد از تفهیم جرم در دادسرا هم اکنون در زندان به سر می‌برند.

کدخبر: ۳۳۱۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر