کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۵۱۱
تاریخ خبر:

‌دستگیری باند سارقان مسلح صرافی‌های تهران

روزنامه هفت صبح | رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری اعضای باند شش نفره خبر داد که با سوء‌استفاده از تجهیزات نظامی اقدام به سرقت مسلحانه از صرافی‌ها می‌کردند.

روز بیست و چهارم تیرماه امسال طی تماس تلفنی مردی ۳۵ ساله با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور توسط ۵ مرد جوان ناشناس که اقدام به سرقت ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراه کرده بودند به کلانتری ۱۰۹ بهارستان گزارش شد و پرونده این موضوع جهت رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، به کارآگاهان بیان داشت، حدوداً ساعت ۱۲ظهر بود که دو نفر مرد جوان تقریباً ۳۰ ساله باظاهری بسیار موجه وارد مغازه صرافی واقع در جمهوری شدند و اظهار داشتند نیاز به ۱۳ هزار یورو دارند که با صحبت‌هایی که شد برای اینکه وجه ارز را پرداخت کنند توافق کردیم به بانکی در همان نزدیکی برویم.

پس از خروج از مغازه به اتفاق هر دو نفر به‌صورت پیاده به سمت بانک در حال حرکت بودیم که ناگهان سه نفر مرد جوان حدوداً ۳۸ ساله با یک دستگاه خودروی سمند بژ رنگ پلاک شخصی به ما نزدیک شدند و جلوی مرا گرفتند و با نشان دادن سلاح و بی‌سیم گفتند ما پلیس هستیم و شما به جرم قاچاق ارز بازداشت هستید و مرا با تهدید سوار خودرو کردند و آن دو نفر دیگر سوار موتورسیکلت شدند و رفتند.

در ادامه، سارقان در خودرو به من می‌گفتند چند سال در این کار هستی و چقدر پول جابه‌جا می‌کنی و کجا نگهداری می‌کنی و از من می‌خواستند تا اشخاصی را که در کار قاچاق ارز هستند به آنها معرفی کنم، حدود یک ساعت طول کشید تا به میدان جمهوری رسیدیم و تمام ۱۳ هزار یورو و دو دستگاه تلفن همراهم را از من گرفتند و مرا پیاده کردند.

با شنیدن اظهارات مرد جوان، کارآگاهان با بررسی‌های سیستمی با یک وقوع پرونده مشابه با همین شگرد روبه‌رو شدند که سارقان اقدام به سرقت ۱۰ هزار یورو در چند روز گذشته کرده‌اند که با تجمیع هر دو پرونده، کارآگاهان دریافتند با یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه مواجه هستند.

دستگیری اعضای این باند سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت و تیمی مجرب از کارآگاهان به محل صرافی مراجعه کردند. با آغاز تحقیقات پلیسی کارآگاهان با رصد دوربین‌های مداربسته محل سرقت و مکان رها شدن وی، در پالایش صورت گرفته موفق به شناسایی یکی از اعضای باند سرقت به‌نام مهرداد در محدوده جوادیه راه آهن شدند.

با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در مورخه ۲۲ مردادماه طی یک عملیات پلیسی مهرداد در مخفیگاهش دستگیر و صراحتاً به سرقت معترف شد و اظهارداشت سرقت‌ها را به اتفاق ۴ نفر دیگر از همدستانش که اهل یک منطقه هستند انجام داده‌اند.

کارآگاهان به دنبال اعترافات مرد جوان، تمامی اعضای باند در چندین عملیات جداگانه دستگیر شدند که در بررسی مخفیگاه یکی ازسارقان تجهیزات پلیسی از قبیل یک قبضه اسلحه کلت کمری‌، دو دستگاه بی‌سیم‌، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی کشف و ضبط شد.

در تحقیقات صورت گرفته، سارقان به هر دو سرقت مسلحانه و با تجهیزات کشف شده اعتراف کردند و مهرداد اظهار داشت: یکی از دوستانم به‌نام رامین طرح ریز سرقت بود و به ما آموزش داد به چه صورت سرقت مسلحانه تحت عنوان مأمور انجام بدهیم که با راهنمایی وی اقدام به تهیه تجهیزات پلیسی از شهرهای غربی کشور با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان کردیم که در اولین سرقت موفق به سرقت ۱۳ هزار یورو و درسرقت دوم مبلغ ۱۰ هزار یورو شدیم و وجوه سرقتی را بین خودمان تقسیم کردیم.

کارآگاهان پس از شنیدن اظهارات سارقان بلافاصله رامین را در مخفیگاهش در همان محدوده دستگیر و به اداره یکم منتقل کردند که در تحقیقات صورت گرفته به بزه انتسابی خود معترف شد.سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی و مسترد نمودن وجوه به شاکیان، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران جهت انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرائم احتمالی و شناسایی سایرشکات و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی هستند.

کدخبر: ۲۷۵۵۱۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر