کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۲۹۰۷
تاریخ خبر:

‌در حاشیه برگزاری طرح رعد پلیس پیشگیری

روزنامه هفت صبح | صبح دیروز سه‌شنبه ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ چهل و هشتمین طرح رعد پلیس پیشگیری با حضور سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در مرکز پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد. سردار رحیمی از دستگیری ۶۰۱ سارق در طرح رعد ۴۸ خبر داد و گفت: «‌۶۰۱ نفر از مالخران، زورگیران و سارقین منازل دستگیر شدند.» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه چهل و هشتمین طرح رعد که در پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح رعد از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد، افزود: «در این طرح ۲۵۳ حکم قضایی به مرحله اجرا درآمد؛ همچنین به ۷۴۰ پرونده سرقت رسیدگی شد و ۶۰۱ نفر از سارقان، مالخران، زورگیران و سارقان منزل دستگیر شدند.

در مجموع هزار و ۴۶۲ سرقت کشف شده است؛ همچنین ۴۲ گروه به‌صورت باندی فعالیت می‌کردند و بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان از اموال مسروقه مردم کشف شد.» رئیس پلیس پایتخت گفت: «با این اقدام ۵۹ پاتوق سارق، ۲۳ پاتوق مالخران و ۱۳ محل حضور اراذل و اوباش و ۱۱۳ محل و مرکز خرده‌فروشان مواد مخدر بازرسی شد. همچنین پنج قبضه سلاح جنگی، ۶۴ سلاح سرد و ۵۲ کیلو مواد مخدر کشف شده است؛ در این طرح اموال قاچاق به ارزش ۵۵۲ میلیون تومان کشف شده است.» همچنین وی افزود: «با درخواست پلیس گشت‌های عملیاتی ۱۱۰ دو‌برابر شده است.»

حمله شرور عربده‌کش با قمه به پیرمرد!
در این طرح جوانی دستگیر شده که به دلیل یک نصحیت ساده از سوی یک پیرمرد به او با قمه حمله کرده است. رئیس کلانتری ۱۶۱ ابوذر از بازداشت شروری خبر داد که پیرمردی ۷۰ ساله را به دلیل یک نصیحت ساده، مورد ضرب و شتم قرار داده و با قمه به جان او افتاده بود. سرهنگ اسماعیل جعفری با اعلام بازداشت یک شرور سطح‌دار در جنوب تهران در تشریح این خبر اظهار کرد: «بعد از ظهر سه روز پیش، گزارشی مبنی بر عربده‌کشی، قدرت‌نمایی در محل و چاقوکشی منجر به مصدومیت در حوزه استحفاظی کلانتری ۱۶۱ ابوذر به پلیس واصل شد که به سرعت تیمی از ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر در محل وقوع جرم حاضر شدند.»

رئیس کلانتری ۱۶۱ ابوذر افزود: «پس از حضور ماموران و بررسی اولیه مشخص شد پیرمردی حدودا ۷۰ ساله که معتمد محل بود، با مشاهده عربده‌کشی فردی شرور، برای خیرخواهی و نصیحت، نزد او مراجعه کرده اما این پیرمرد توسط شرور مذکور، با ضربات قمه دچار مصدومیت شدید شده و به بیمارستان انتقال یافت. فرد شرور پس از شرارت از محل متواری شده که مشخصات او اخذ و در کمتر از ۲۰ دقیقه شناسایی و بازداشت شد. اگرچه پیرمرد خیرخواه در بیمارستان بستری است و حال عمومی خوبی ندارد.

کتک زدن زن توسط سارق جلوی فرزندش!
سارق سابقه‌دار به منزل زن جوان وارد شد و برای سرقت این زن را جلوی چشمان فرزندش به باد کتک گرفت. سرهنگ عباس محمدخانی با اعلام خبر بازداشت یک سارق به‌عنف درباره بازداشت این سارق، اظهار کرد: «عوامل عملیات کلانتری ۱۴۹ امامزاده حسن‌(ع) در تاریخ ۱۲ مرداد سال جاری از وقوع یک فقره سرقت به‌عنف باخبر شده و به‌سرعت راهی محل حادثه شدند.»

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران بزرگ افزود: «پس از حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد خانمی جوان همراه با کودکی حدودا پنج ساله از منزل خارج و راهی خرید شده بودند که در حین بازگشت و درست در لحظه ورود به منزل، سارقی سابقه‌دار نیز از فرصت استفاده کرده و وارد خانه آنها شده بود. سارق سابقه‌دار پس از ضرب و شتم این خانم و فرزند وی، گردنبد طلای زن جوان را به سرقت برده و از محل متواری شد. این سارق سابقه‌دار پس از یک ماه کار اطلاعاتی و اقدامات فنی پلیسی، شناسایی و بازداشت شد.»

ماجرای توقیف ب.ام.و لاکچری در اندرزگو
خودروی لاکچری ب.ام.و که در خیابان اندرزگو ۱۲ دور به دور خود چرخیده بود توقیف شد. سرهنگ محمد کالوسی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران گفت: «خودروی ب.ام.و در طرح‌های دور دور شبانه در خیابان اندرزگو توقیف شده است البته این خودرو ساعت ۴ صبح باعث سلب آسایش و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در خیابان اندرزگو شده است. سرهنگ کالوسی اظهار داشت: «راننده ب.ام.و در خیابان اندرزگو ۱۲ دور خودرواش را به دور خود چرخانده بود که صدای این حرکت نامتعارف با خودرو باعث اعتراض شهروندان شد.

با اعتراضاتی که شهروندان کرده بودند پلیس وارد عمل شده و خودرو را توقیف کرد و راننده در زمان توقیف خودرو عنوان داشت که به‌خاطر هیجان دست به این کار زده است. شهروندان برای خالی کردن هیجانات خود باید به پیست‌های خودرو یا بیابان‌ها بروند نه اینکه در ساعت ۴ صبح باعث مزاحمت و بیدار شدن شهروندان شوند.» راننده خودروی ب.ام.و نیز گفت: «من اغفال شدم، چند نفر پیشنهاد دادند که با خودروی مدل بالایم حرکات غیرمتعارف انجام دهم که من نیز از روی بچگی این کار را انجام دادم و پشیمانم.»

کدخبر: ۴۱۲۹۰۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1586840923

    اقتدار پلیس باید افزایش یابدو همچنین علل افزایش فزاینده جرائم این چنینی دقیقا” ت جزیه وتحلیل قرار گیرد، وسازمانهای متولی مورد بازخواست قرار گیرد