کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۵۹۴۰
تاریخ خبر:

‌درخواست دیه از بیت‌المال برای قتل مادر

روزنامه هفت صبح‌، خلیل موسوی | با توجه به اینکه پلیس نتوانست بعد از گذشت ۱۱ سال پرونده قتل زنی که از سوی مردی هدف آزار و اذیت شیطانی قرار گرفته بود را حل کند، خانواده او درخواست پرداخت دیه از بیت‌المال در حق‌شان را در محضر دادگاه مطرح کردند.

دوم شهریور سال ۸۷ بود که ماموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض از طریق تماس‌های مردمی در جریان کشف جسد زنی کشته شده در خانه‌ای قرار گرفتند؛ طی این تماس مشخص شده بود که با حضور پسر‌ در خانه‌شان مشخص می‌شود مادر او به قتل رسیده است و پس از آن این پسر شروع به داد و بیداد می‌کند که همسایگان پلیس را سریعا در جریان موضوع قرار می‌دهند.

بعد از این پلیس در محل حضور یافت که شواهد نشان می‌داد زن ۵۲ ساله در غیاب فرزندانش قربانی نیت شوم مردی شده است که در نهایت جسد مقتول برای تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد و موضوع با تشکیل پرونده‌ای برای رسیدگی‌های دقیق و موشکافانه در اختیار کارآگاهان جنایی اداره آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

پسر بزرگ مقتول در اداره آگاهی به افسر پرونده گفت: برادر بزرگم در دوبی زندگی می‌کند و برادر کوچکم سرباز است. از یک سال قبل که پدرم فوت شد من و مادرم باهم در این خانه زندگی می‌کردیم. دقایقی قبل از آمدنم به خانه چند بار با مادرم تماس گرفتم اما او پاسخ نداد. من که نگران شده بودم مقابل درآمدم و در را باز کردم که همانجا با جسد عریان مادرم روبه‌رو شدم و با صدا زدن همسایه‌ها از آنها کمک خواستم. بعد از آمدن پلیس‌ها نیز متوجه به سرقت رفتن سه تخته فرش ابریشمی شدم که به احتمال زیاد متهم بعد از قتل مادرم آنها را برده است.

مشخص شد مقتول بر اثر خفگی جان سپرده و قبل از مرگش نیز فردی او را آزار داده است که آثار آن بر بدن مقتول به وضوح مشخص شد. با این تفاسیر و به دلیل نحوه وقوع قتل، فرضیه جنایت شیطانی از سوی مردی آشنا از فامیل‌های خانوادگی این زن شدت گرفت اما پلیس که در حال تحقیق روی این مسئله بود با گفته‌های یکی از همسایه‌ها که مدعی بود قاتل را دیده است متوجه شد روز واقعه مردی مرموز و شیک پوش سوار بر پژو ۴۰۵ مشکی خود به محل خانه این زن آمده و داخل خانه شده بود.

این فرد به پلیس گفت: در اتاقم نشسته بودم که صدای ماشینی را از مقابل در شنیدم. گمان کردم پدرم آمده است به همین خاطر از پنجره اتاق به بیرون نگاهی انداختم اما یک مرد جوان را دیدم که کت و شلوار بر تن داشت و از یک پژو ۴۰۵ مشکی رنگ پیاده شد و به خانه مقتول رفت. چند ساعت بعد نیز صدای فریاد کمک خواهی پسر مقتول را شنیدم که می‌گفت مادرش را کشته‌اند.

تلاش برای به دست آمدن ردی از مرد پژو سوار آغاز شد اما پلیس به نتیجه‌ای نرسید و هیچ مظنونی در این زمینه دستگیر نشد.
بنابراین گزارش، حالا با گذشت ۱۱ سال از ماجرای این جنایت و با توجه به اینکه هیچ ردی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیامده است، فرزندان مقتول به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران مراجعه کردند و دیه مادرشان را از صندوق بیت‌المال مطالبه کردند.

پسر بزرگ مقتول نیز به قضات گفت: مادرم قربانی جنایت سیاه یک مرد شده است و ما با گذشت ۱۱ سال از این ماجرا هنوز هیچ ردی از عامل جنایت به دست نیاورده‌ایم. به همین خاطر می‌خواهیم تا دیه او از صندوق بیت‌المال پرداخت شود. در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این پرونده رای خود را صادر کنند.

کدخبر: ۲۷۵۹۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر