کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۱۳۴۳
تاریخ خبر:

‌درخشش ناگهانی دروازه‌بان ۳۰ساله الیگودرزی

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | در حافظه‌مان از او چیز دیگری ثبت شده بود. دروازه‌بانی با اضافه وزن و حاشیه‌های بسیار که متخصص وقت کشی و رفتن روی اعصاب تماشاگران است. وقتی گل‌محمدی به جای بیرانوند دست روی او گذاشت حیرت کردیم. راستش فکر می‌کردیم او علیرضا حقیقی را می‌آورد و یا حتی اخباری و چه می‌دانم مظاهری.

اما گل‌محمدی سراغ حامد لک رفت. همان دشمن بزرگ پرسپولیسی‌ها. کسی که ابایی از جنگ روانی با بازیکن‌ها و تماشاگران پرسپولیس نداشت. وقتی پرسپولیس مقابل التعاون ایستاد اولین ترک بر باورهایمان را تجربه کردیم. لاغر شده بود و اثری از اضافه وزن پیشین نداشت. وقتی مقابل مهاجم استرالیایی حریف تک به تک شد و برخلاف رسم دروازه‌بان‌های ایرانی با چشمانی باز و سری بالا و دستانی گشوده و با شجاعت به مصاف حریف رفت جاخوردیم.

پنج دقیقه بعد شوت سنگین بازیکن تونسی حریف را با یکدست به کرنر فرستاد؛ ما که شگفت‌زده شدیم از این مهارت نادیده دروازه‌بان جنجالی سابق. و این آغاز ماجرا بود. او ۴ بار در مقابل حریفان قدر آسیایی ایستاد و فقط یک گل خورد. آن هم در ضربه پنالتی. در سه بازی دیگر دست و پاهای گشوده او مانع اصلی در مقابل مهاجمان حریف بود.

او با شجاعت دروازه‌اش را حفظ کرد و گلی نخورد و مارا شرمنده همه پیش فرض‌هایمان کرد. او فردا در مقابل هجومی‌ترین تیم آسیا باید سنگربان پرسپولیس باشد. نمی‌دانیم کارنامه او فردا چطور رقم می‌خورد آن هم مقابل عفیف و بونجاح و هیدوس و تاباتا و بقیه ستاره‌ها اما تا به همین جا هم او شگفتی بزرگ پرسپولیس بوده است.

تصویر یکی از بهترین سیوهای اوست. در موقعیتی تک به تک با مهاجم الشارجه امارات و با حرکتی فداکارانه و ماهرانه که مارا یاد نویر می‌اندازد که همان شب مقابل سویا مشابه لک کار کرد.
اگر پرسپولیس گل کم خورد به خاطر معجزه خط دفاعی پرسپولیس نبوده است. زوج‌های دفاعی پرسپولیس باهمان درصد قبلی به مهاجمان رقبا فرصت گل می‌دهند. این اتفاق ناشی از درخشش ناگهانی دروازه‌بان ۳۰ساله اهل الیگودرز است.و خب بزنیم به تخته که برای بازی سخت فردا چشم نخورد‌!

کدخبر: ۳۵۱۳۴۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر