کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۱۸۷۳
تاریخ خبر:

‌درخشش خارق‌العاده‌ فیبی والربریج برنده جوایز امی

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | جوایز امی معتبرترین جوایز در عرصه سریال‌های تلویزیونی است. صنعت غول آسایی که در لس‌آنجلس و نیویورک و لندن شاخه دوانیده و هالیوود و سینمای جهان را به کناری زده و با فراغ بال الگوهای زندگی به جهانیان ارائه می‌دهد. صنعتی که نسخه‌های بومی را به چالش می‌کشد و گستاخانه به اتاق‌های نشیمن مردم سراسر جهان راه می‌یابد.

همانطور که سال گذشته بیش از نیمی از مردم جهان در دو نوبت درگیر بازی تاج و تخت (گیم آو ترونز) و بعدش هم مینی سریال چرنوبیل بودند؛ با تمام تفاسیر و معانی پیدا و پنهان این سریال‌ها.

این چند خط نیمه انقلابی را داشته باشید تا برایتان بگویم که جوایز امی امسال تحت‌الشعاع درخشش خارق‌العاده خانم فیبی والربریج قرار گرفت. خانم ۳۴ ساله انگلیسی که به عنوان نویسنده و خالق و بازیگر همه جوایز مهم را درو کرد و اجازه نداد که سیزن دوم سریال مشهور خانم میزل شگفت‌انگیز مثل سال گذشته حاکم بی‌رقیب جوایز امی باشد.

والربریج که نامزد مارتین مک داناو (سازنده فیلم مشهور در بروژ و نویسنده درام‌های مشهور نمایشی مثل مرد بالشی و ملکه زیبایی لی‌نین) است در لندن متولد شده و در کارنامه‌اش نوشتن اپیزودهایی از سریال کسالت بار برادچرچ بی بی سی نیز به چشم می‌خورد‌. اما شکوفایی او با سریال فلی بگ شروع شد که سیزن اولش ابتدا واکنشی برنیانگیخت اما کم‌کم آوازه طنز و خلاقیت نهفته در این سریال پیچید تا آنجا که حالا سیزن دومش همه جوایز را تقریبا درو کرده است.

والر‌بریج جایزه بهترین نویسنده سریال‌های کمدی را برای اولین قسمت سیزن دوم فلی بگ به دست آورد. او برای بازی در نقش اول این سریال جایزه بهترین بازیگر زن کمدی را نیز کسب کرد و توانست ریچل برازنان بازیگر نابغه سریال خانم میزل شگفت‌انگیز را شکست دهد. والر‌بریج به جز این دو جایزه به خاطر خلق سریال فلی بگ جایزه بهترین سریال کمدی سال را نیز به دست آورد تا دستاوردهایش کم نظیر باشند.

یادتان باشد قسمت اول این سریال جایزه بهترین کارگردانی را هم دیشب کسب کرده است‌!‌ درآن سو خانم میزل شگفت‌انگیز توانست دو جایزه بهترین بازیگر زن مکمل و بهترین بازیگر مرد مکمل را برای نقش‌های مدیر برنامه و پدر میس میزل به دست بیاورد. جایزه بهترین بازیگر مردکمدی به بیل هدر بازیگر سریال بی‌نظیر بری رسید که خب تقریبا هیچ رقیب مهمی نداشت. در بخش کمدی به جز فلی بگ و میس میزل و بری سریال‌های راشن دالز (عروسک‌های روسی)،‌جای خوب (good place ) ،ویپ و شیفتز کریک بودند.

اما در بخش درام جایزه بهترین سریال به گیم آو ترونز رسید. این سریال پرهزینه جوایز بهترین بازیگر مرد مکمل را برای پیتر دینکلیج همان مرد کوتاه قامت خانواده لنیسترها به دست آورد‌. جایزه بهترین موسیقی هم به رامین جوادی رسید. جوایز بهترین بازیگر مرد و زن در بخش درام را جولی کامر بازیگر مهیج و بامزه سریال کشتن ایو به دست آورد (خالق سریال کشتن ایو هم خانم والر‌بریج است !) و بیلی پاتر برای سریال پوز‌.

در بخش مینی سریال هم همان‌طور که حدس زده می‌شد سریال چرنوبیل جوایز را درو کرد. یعنی جوایز بهترین مینی سریال‌،‌ بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه‌.

کدخبر: ۲۸۱۸۷۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر