کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۱۸۷۴
تاریخ خبر:

‌درباره مصاحبه‌های ‌خبرساز‌ ‌سینمایی ‌در فضای ‌مجازی

روزنامه هفت صبح | روز گذشته سه مصاحبه از اکبر عبدی، لیلا حاتمی و بهاره رهنما منتشر شد که سروصدای زیادی کرد. این ویدئوها البته یک نقطه ضعف بزرگ داشت. همگی تقطیع شده بودند و مشخص نبود مسیر آغاز و پایان گفت‌وگو چه بوده است. در اینجا تلاش کردیم آن مصاحبه‌ها را به صورت دقیق‌تری برای شما بیاوریم.

*** اکبر عبدی و برنامه «ام شو»
مصاحبه اول که این روزها در شبکه‌های اجتماعی وایرال شده مربوط است به مصاحبه با اکبر عبدی که با زبان طنز مخصوص به خودش کنایه‌های تند و تیزی به رئیس‌جمهور می‌زند. این برنامه «ام‌شو» نام دارد که کارگردان و اجرای آن را «مجید صالحی» به عهده دارد و در هر قسمت از چهره‌های مختلف کشور دعوت می‌کند و گفت‌وگویی با چاشنی طنز انجام می‌دهد.

این برنامه شنبه هر هفته به طور مستقیم از اینستاگرام آن برنامه پخش می‌شود و چند روز بعد نیز در تلویزیون‌های اینترنتی بارگذاری می‌شود. تا حالا ۱۰ قسمت از این برنامه پخش شده که در آخرین آن، اکبر عبدی و امیر نوری مهمان برنامه بودند. این برنامه در حدود ۷۰ دقیقه است اما فقط چند دقیقه از صحبت‌های اکبر عبدی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده. در اینجا تلاش می‌کنیم قسمت‌های جذاب مصاحبه را عینا برای شما بیاوریم.

* اکبر عبدی: خدا ان‌شاءالله یک عقلی به آقای ترامپ بده. لااقل بره دنبال زن گرفتن و یک مدتی ما را ول کند. کره‌زمین و خاورمیانه را کلا ول کند.
* امیر نوری، مهمان دیگر برنامه یک قرص می‌خورد و صحبت بین او ، مجید صالحی و اکبر عبدی شکل می‌گیرد که بیماری‌اش را توضیح می‌دهد.

* اکبر عبدی: این بیماری‌های جدید همه از دوران آقای روحانی شروع شده.‌ همه این مریضی‌ها در این ۷،۸ سال پیدا شده. می‌دونید که الان جای ما با آقای روحانی عوض شده. ما باید تلویزیون باشیم و مردم را سرگرم کنیم اما ماشاالله هر ۱۰ کانال آقای روحانی و رفیقاش حضور دارن. اون‌ها دارن ما رو سرگرم می‌کنند. دستشون درد نکنه. ما مرض قند داریم و خونه نشستیم داریم نگاه می‌کنیم و بعد آقای روحانی در شبکه‌های مختلف حضور دارد… راجع به کارهایی که نکردن جلسه می‌گذارند. کاری نمی‌کنن که… اگر کاری می‌کردند که وقت نداشتن بیان تلویزیون.

* در زمانی که اکبر عبدی با طنازی خود این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد به نظر مجید صالحی و امیر نوری از شدت خنده توانایی کنترل برنامه و جلوگیری از قطع کردن صحبت‌های اکبر عبدی را نداشتند. اکبر عبدی در این لحظه می‌گوید اینقدر بخندید تا یک نفر بدتر روی کار بیاید!

* خدا رو شکر همه آقایون هم که راس کار هستند و مسئولیت دارند. آقای قالیباف که خیلی دوستشون دارم، مجلس دستشون است. آقای رئیسی که بچه محل ما بودند، رئیس قوه قضائیه هستند و آقای روحانی هم که خدا عمرشون رو زیاد کنه، رئیس جمهور هستند. ایشون خیلی زحمت می‌کشند واقعا. خیلی کار می‌کنند. دستش درد نکنه. من نمی‌دونم آقای روحانی وقتی خسته می‌شوند چه جوری استراحت می‌کنند؟

* بعد از پخش ۴۰ ثانیه میان‌برنامه، دوباره برنامه آغاز می‌شود. در این لحظه اکبر عبدی می‌گوید من این حرفا رو زدم چون می‌دونم بعدا آن را سانسور می‌کنید و روی صدای من بوق می‌گذارید.
* مجید صالحی: نه به خدا برنامه زنده است و همه دارن می‌بینند!
* اکبر عبدی: نه بابا! من به هوای سانسور این حرف‌ها رو زدم!

*** لیلا حاتمی و مجله فیلم
مجله فیلم در صفحه آپارات خود هر هفته با یک چهره سینمایی گفت‌وگوی تصویری انجام می‌دهد و اجرای آن نیز معمولا به عهده «عباس یاری» است. در آخرین گفت‌وگویی که در صفحه آپارات مجله فیلم بارگذاری شده، لیلا حاتمی مهمان آن است که مدت برنامه در حدود ۶۰ دقیقه است اما فقط حدود ۲ دقیقه از آن که درباره عمل‌های زیبایی است در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. در ادامه، بخش‌های جالب از این گفت‌وگو را می‌آوریم. این مصاحبه در چندین قسمت آماده شده که دو قسمت آن تا حالا پخش شده و چند قسمت دیگرش باقی مانده.

* لیلا حاتمی: من تازه بچه‌دار شدم که یک خانمی به من گفت فقط به بچه‌هایش غذا داده و کار دیگری نکرده است. این خانم خیلی باهوش و جذاب و قرتی بود و به نظرم حرفش کمی عجیب آمد. بعدا اما دیدم انگار خودمم همینجوری هستم و فقط به بچه‌هایم غذا دادم. حتی در روابط‌ام با آدم‌ها همین شکلی هستم و اولین سوالی که می‌پرسم این است که ناهار یا شام چی خوردی… من واقعا به بچه‌هایم فقط غذا دادم (در این لحظه بغض می‌کند).

* عباس یاری: گاهی در برخی نشریات جهانی شما را در لیست زیباترین ستارگان سینما قرار می‌دهند.
* لیلا حاتمی: زیباترین انسان‌ها (با خنده)… واقعیت خودم همچین حسی ندارم. گاهی بله گاهی خیر. همین امروز که فیلم آقای فرمان‌آرا (حکایت دریا) را می‌دیدم، گفتم وای چرا شما نور و نما را عوض نکردید؟ وحشتناکه! منظورم ایراد به قیافه خودم است. یا مثلا گاهی که فیلم سالاد فصل را می‌بینم با خودم می‌گویم چرا من را انتخاب کردند؟

* عباس یاری: الان هم که برای مصاحبه آمدید، آرایش نکردید.
* لیلا حاتمی: زیبایی ربطی به آرایش ندارد. (خنده)
* عباس یاری: این بلایی که سر دخترهای ایرانی یا سایر جاها آمده که فکر می‌کنن دماغ، لب‌ها و… باید عمل کنند و همه شبیه هم شدند. این چه حسی در شما ایجاد می‌کند؟
* لیلا حاتمی: من تناسب برایم مهم است. منم ممکن است گاهی لب‌هام را تغییر بدهم که گاهی بد می‌شود و گاهی خوب می‌شود. مهم این است که آدم خود را به بهترین شکل درست کند.

* عباس یاری: به نوعی طبیعت‌اش را از بین نبرد. یعنی یک انسان طبیعی تا یک جاهایی طبیعی است.
* لیلا حاتمی: نه اگر خوب شوی چه عیبی دارد؟ نه لزوما. اگر بهتر می‌شوند خب انجام دهند.
* عباس یاری: لزوما خوب نمی‌شود.
* لیلا حاتمی: من می‌گویم اگر آدم بهتر می‌شود، این کار را انجام دهد. دقت کنیم که مطمئن شویم حتما بهتر خواهیم شد. فکر می‌کنم البته همه دقت می‌کنند ولی گاهی من هم در این زمینه‌ها اشتباه می‌کنم.

* لیلا حاتمی در مورد علی مصفا هم می گوید: علی مصفا مدل خودش را دارد و شاخصه‌اش نیز خودش است. او هیچ وقت تحت تاثیر نبوده و همیشه به شاخص‌های خودش پایبند است. همیشه دنبال این بوده که حرف خودش را با زبان خودش بزند و همیشه هم حرف تازه داشته باشد. من از افرادی که حرف‌هایشان ربطی به شکایت ندارد، خیلی خوشم می‌آید. ممکن است دنیای آن‌ها جنس من نباشد اما کلا این رفتار را خیلی می‌پسندم.

*** بهاره رهنما و سونیا پوریامین
بهاره رهنما در یک برنامه اینترنتی به نام «با هم» با اجرای «سونیا پوریامین» درباره دلایل جدایی‌اش از پیمان قاسم‌خانی و ازدواج مجددش توضیح داد. بخش‌هایی از آن را می‌خوانیم.
* بهاره رهنما: من و پیمان قاسم‌خانی نه ازدواج پر حاشیه‌ای داشتیم و نه طلاق پر حاشیه‌ای. در زندگی رسیدیم به یک جایی که خط فکرهایمان به طور کلی با هم فرق داشت. بنابراین تصمیم گرفتیم با هم ادامه ندهیم. این کار خیلی هم احترام آمیز رخ داد. اما بعدا متاسفانه من به هزاران چیز متهم شدم و ایشان هم همینطور که واقعا جدایی ما بر آن اساس نبود.

چیزی که برای من ناراحت کننده بود این است که می‌دیدم همکارهای مرد من دو تا، سه تا، چهار تا ازدواج کرده‌اند و در حال زندگی با دختر ۳۰، ۴۰، ۵۰ سال کوچک‌تر از خودشان هستند اما هیچ فشاری روی آن‌ها نبود. کسی از آن‌ها نپرسید چرا طلاق گرفتید و چرا دوباره ازدواج کردید.من اما ۲۴ سال زندگی مشترک داشتم و بعد به صورت محترمانه جدا شدم و چهار سال بعد با فرد دیگری ازدواج کردم. دیدم که نسبت به من قضاوت می‌شود. به آقایون یادآوری می‌کنم همانطور که می‌گویند هیچ وقت برای آن ها دیر نیست. برای ما زنان هم هیچ وقت دیر نیست.

*** انتقاد به بازی ریحانه پارسا
در میان همهمه‌های تلویزیون‌های اینترنتی، برنامه نقد سینما از شبکه ۵ روی آنتن رفت که به بررسی فیلم «خوب، بد، جلف ۲» اختصاص داشت. در این برنامه «آرش خوشخو» منتقد سینما، انتقادهایی به بازی «ریحانه پارسا» انجام داد که آن‌ را می‌خوانیم: «به نظر من مهم‌ترین نقطه ضعف فیلم، بازی خانم پارسا است. هم انتخاب بدی است و سطح فیلم را پایین آورده و هم خوب نقش را نگرفته است.

با وجود اینکه کاراکتر مهمی در فیلم دارد اما به نظرم درک درستی از نقش خود ندارد وخوب بازی نکرده است. این موضوع به فیلم ضربه زده است. مثلا در فیلم «خوب، بد، جلف ۱» خانم ویشکا آسایش را داریم که بسیاری از بار کمدی فیلم روی دوش ایشان می‌افتد و به خوبی از انجام آن بر می‌آیند. ایشان یک بازیگر نخبه در زمینه کمدی هستند اما خانم پارسا متاسفانه در این زمینه ضعف دارند.»

کدخبر: ۳۴۱۸۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر