کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۰۹۷۵
تاریخ خبر:

‌درباره شبگردی در اصفهان و تاکتیک استقلال

روزنامه هفت صبح | یک: ‌عزت‌الله ضرغامی شبانه رفته اصفهان گردی و پل خواجو و در کنار جوان‌هایی که گیتار می‌زنند و ابی می‌خوانند. می‌توانیم بگوییم چه حرکت پوپولیستی‌ای. می‌توانیم بگوییم که از این مدل کارها بهترش را محمود احمدی‌نژاد کهنه کرده است. همه این چیزها را می‌توانیم بگوییم. اما مطمئنا رفت و آمد یک دولتمرد به میان مردم او را صاحب بینش دقیق‌تری از توده‌های مردم می‌کند. پس اگر حتی پوپولیستی هم باشد کار درستی است.

اصلا درود به کارهای پوپولیستی! در همین زمان استاد موسوی نماینده اردبیل با کلماتی درشت و بی‌دلیل ده‌ها هزار فعال موسیقی کشور را انگشت به دهان کرد. صنعت موسیقی در ایران دلباختگان فراوانی دارد که طبق قانون در حال فعالیت هستند و برای ترانه‌ها و فیلم‌ها و برنامه‌های مناسبتی و آلبوم‌ها و فعالیت‌های مربوط به کودکان و ده‌ها فعالیت دیگر مشغول به کار هستند و یکدفعه یک نماینده مجلس از راه می‌رسد آنها را کسانی می‌خواند که دنبال «امیال» خود هستند و بهتر است کشور را ترک کنند. این نماینده زاهد و محترم یک جراحت دوران جنگ را با خود حمل می‌کنند و شایسته احترام هستند اما چنین گفتاری و قبضه کردن کشور برای یک نگاه اشتباه است. صددرصد اشتباه و نوعی آماتوریسم سیاسی درآن احساس می‌شود و آغشته به نیات خوب و خطرساز.

دو: تحلیل ما در مورد مزیت قدی بازیکن‌های استقلال توسط خود مجیدی هم تایید شد. قد بلند بازیکن‌های استقلال که به شکل اتفاقی این فصل به مزایای این تیم اضافه شده و همینطور حضور مهدی‌پور به عنوان کسی که سانترهای خوبی انجام می‌دهد،کم‌کم باید استقلال را به سمت استفاده از توپ‌های هوایی و ضربات ایستگاهی راغب کند.

زمانی در دهه ۵۰ و ۶۰ پرسپولیس سردمدار بازی هوایی بود. به خاطر سنتی که آلن راجرز انگلیسی در دهه ۵۰و با تکیه بر ارزش‌های سرزنی همایون بهزادی و صفر ایرانپاک برقرار کرده بود. همان دوران تاج با رایکف نوعی فوتبال روی زمین با تکیه بر تکنیک و تاکتیک‌های فردی را پایه‌گذاری کرد. تاج شد محل هافبک‌های تکنیکی و پرسپولیس شد محل فورواردهای سرزن.

این ماجرا در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ هم تا حدی برقرار بود و به‌خصوص علی پروین که خودش شاگرد آلن راجرز بود معمولا تیمش را مبتنی ‌بر سانتر فورواردهای بلندقد می‌بست. مثل فتح آبادی،‌شاه محمدی، باوی و بعدها پایان رافت.حالا استقلال به این سنت رجوع کرده که شیوه‌ای بسیار مطمئن و با بهره‌وری بالاست و خب مطمئنا فوتبال قشنگی در کار نخواهد بود اما اگر پیروزی‌ها پشت سر هم به دست بیایند دیگر کسی استقلال را به خاطر نوع بازی شماتت نخواهد کرد. استقلال امروز در مقابل سپاهان دل به این شیوه خواهد بست.

کدخبر: ۴۳۰۹۷۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر