کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۴۴۳۸۳
تاریخ خبر:

‌درباره سرقت و چین و صنعا و جناب هادیانفر

روزنامه هفت صبح | یک: خبرنگار حوادث ما هم دچار حادثه شد. اتومبیلش را جلوی خانه‌اش در حوالی میدان ولیعصر پارک کرده بود که دچار دزدزدگی شده است. جالب آنکه سارقین به بردن لحاف دونفره‌ای که در صندلی عقب گذاشته بود تا فردا به خشکشویی ببرد، قناعت کرده بودند و از خیر دیگر وسایل اتومبیل گذشته بودند. یعنی این‌همه خطر را به جان خریده‌اند تا یک لحاف دونفره را سرقت کنند. آن‌هم با چنان دقت و ظرافتی که خط روی ماشین ایشان نیفتاده، البته به‌جز این‌که به شکل غریبی بوق ماشین قطع شده است.

خب این از بدشانسی‌های نیروی انتظامی هم هست که خبرنگار حوادث ما دچار چنین حادثه‌ای شده است. چون با شناختی که از روحیه ایشان داریم می‌توانیم حدس بزنیم که چقدر به پلیس و مسئولانش زنگ زده و از شرایط امنیت محله‌اش شکایت کرده است. پیشنهاد ما این است که پلیس تا بیشتر به دردسر نیفتاده هرچه زودتر لحاف دونفره خانم غضنفری را پیدا کند.

دو: یکی از جالب‌ترین تحلیل‌ها در نشریات سیاسی موقعیت چین پس از بحران اوکراین است. آنها که با مساعدت کرونا اقوام و خویشان اقتصاد غرب را به‌هم پیوند زدند، حالا با رضایتی پنهان شاهد فرورفتن روسیه در باتلاقی هستند که در هر شرایطی و با هر نتیجه‌ای، ‌ضعیف شدن روس‌ها را به همراه خواهد داشت. چین حالا پس از دو سال و نیم کرونا و بعد از رفتن ترامپ و غائله اوکراین، ‌بدون هیچ گزند محسوسی، همچون ببر خیزکرده آماده جهش به سوی آینده است.

سه: میزان همدردی با مردمان کی‌یف و خارکف قابل تحسین و قابل درک است اما یادمان باشد که در صنعا نیز این بمباران‌ها دیگر به خاطره تبدیل شده‌اند. یادمان باشد کودکان صنعا هم چندین سال است با چنین ماجرایی رو‌به‌رو هستند، آن‌هم بدون آن‌که قدرت‌های رسانه‌ای اروپا علاقه خاصی به پوشش مصائب آنها داشته باشند.

چهار: سردار هادیانفر که یکی از عوامل تغییر و تحولات مدیریتی در سایپا و ایران‌خودرو بودند از ماجرای زیر گرفتن خودروی شهروند اوکراینی توسط نفربر زرهی روس‌ها یک نتیجه‌گیری ژورنالیستی انجام داده‌اند. هادیانفر با اشاره به ویدئوی منتشر شده از عبور یک تانک روسی از خودرویی در اوکراین اظهار کرد: شما ببینید در همین ویدئو یک تانک از روی خودرو عبور کرد و خودرو مچاله شد اما راننده آن زنده ماند.

این نشان می‌دهد که مقاومت بدنه خودرو چقدر در حفظ جان رانندگان موثر است و ما امیدواریم در حوزه صنعت خودرو شاهد افزایش استانداردها باشیم و با همکاری تمام دستگاه‌های مسئول بتوانیم آمار ۱۷هزار کشته سالانه را کاهش دهیم. سردار هادیانفر باز هم به مسئله قیمت خودرو التفاتی نشان ندادند. هیچ خودرویی با قیمت ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ دلار از امنیت بالایی برخوردار نیست. ساخت خودروی امن به‌جز مسئله تکنولوژی به مسئله قیمت تمام شده هم برمی‌گردد. اما در مجموع و در یک نگاه کلی حق با ایشان است.

کدخبر: ۴۴۴۳۸۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر