کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۲۱۵
تاریخ خبر:

‌دانشجوی نخبه ‌روی بشکه نفت‌ دنبال آنتن موبایل

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | ‌‌محمد تسلیمی، رتبه ۸ کنکور ریاضی امسال به علت وضعیت بد پوشش‌دهی اینترنت در محل سکونتش، از روی بشکه نفت و به سختی دنبال آنتن موبایل برای شرکت در کلاس‌های آنلاین بود. وزیر ارتباطات هم به این عکس واکنش نشان داد و مدعی شد که این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف الان ساکن جهرم است و مشکلی برای استفاده از اینترنت ندارد، در صورتی که خب این جمله دقیق نبود.

ما با خود محمد تسلیمی گفت‌وگو کردیم و او توضیح داد که همراه خانواده‌اش در شهرک جلیل‌آباد ساکن است و برای شرکت در کلاس‌های آنلاین دسترسی درستی به اینترنت ندارد و البته امیدوار بود که به زودی مشکل اینترنت محله‌ او حل شود. محمد متولد ۱۳۸۰ است و در رشته مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف تحصیل می‌کند.

* آیا عکسی که گرفته بودی نمادین بود یا واقعا برای پیدا کردن سیگنال باید این‌همه دردسر بکشید؟
اینترنت اینجا خوب آنتن نمی‌دهد و باید همینطوری در جای مرتفعی باشیم. هیچ کنایه‌ای در کار نبود. یا باید بروم روی پشت‌بام که این چند روز هم هوا بارانی شد و کار سخت‌تر بود، ولی من امیدوارم ان‌شاءالله تا چند ماه آینده با تاسیس سایت جدیدی در اینجا مشکل حل خواهد شد.

* پس اینکه گفته شد شما در جهرم ساکن هستید و مشکلی برای شرکت در کلاس‌ها ندارید صحت نداشت؟
نه، من همراه با خانواده از ۹ ماه پیش در منطقه خودمان؛ یعنی شهرک جلیل‌آباد ساکن هستیم. در دوره دبیرستان اما سه سال در جهرم ساکن بودیم و آنجا درس خواندم و بعد برگشتیم به محله خودمان.

* اینکه وزیر ارتباطات گفته بود با تو هم‌مدرسه‌ای محسوب می‌شود درست بود؟
این را نمی‌دانم. من در مدرسه نمونه‌دولتی مفتح جهرم درس خواندم.

* در منطقه شما دانشجویان یا دانش‌آموزان دیگری هم هستند که برای شرکت در کلاس‌ها مشکل داشته باشند؟
محله ما جمعیت زیادی ندارد. دانشجو را نمی‌دانم، اما سه مدرسه اینجا وجود دارد و نمی‌دانم دانش‌آموزان آنها چطور در کلاس‌ها شرکت می‌کنند.

* اینکه مسئولان گفته بودند شما در آنجا دسترسی به تلفن ثابت و اینترنت خانگی دارید هم درست نبود؟
نه، از چند ماه پیش اینجا خط تلفن دادند، اما با هر شرکت اینترنتی‌ای که تماس گرفتیم، گفتند منطقه شما تحت پوشش آنها نیست و اینترنت ADSL هم نداریم.

* رئیس دانشگاه جهرم مصاحبه کرده بود که حاضر است امکانات دانشگاه را در اختیار شما برای شرکت در کلاس‌ها بگذارد. در این مدت با شما تماسی گرفتند؟
نه، از دانشگاه جهرم با من تماسی گرفته نشد. این دانشگاه هم حدود ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر با محل سکونت ما فاصله دارد و نزدیک نیست که هر روز برای شرکت در کلاس‌های آنلاین بتوانیم از امکانات آنجا استفاده کنیم. البته با دانشگاه صنعتی شریف تماس گرفتیم و گفتند بررسی می‌کنند که اگر امکانش باشد، خوابگاه در اختیار من بگذارند تا به تهران بروم.

* از وزارت ارتباطات هم با شما تماسی گرفته نشد؟
چرا، آقای ترابیان (مجری توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات) تماس گرفتند و توضیح دادند که به زودی مشکل اینترنت در منطقه ما حل خواهد شد.

* در مقطعی که برای کنکور آماده می‌شدی، برای شرکت در کلاس‌ها مشکلی نداشتی؟
مسئله کرونا تقریبا اواخر کلاس‌های سال آخر ما پیش آمد و من هم خیلی اهل شرکت در کلاس‌های تست‌زنی و آمادگی کنکور نبودم که مثل الان معضل اینترنت برایم دردسر درست کند. بیشتر خودم درس می‌خواندم. البته از این بابت که کنکور به تعویق افتاد خیلی اذیت شدم.

* روزانه چندساعت درس می‌خواندی که رتبه ۸ آوردی؟
میانگین روزانه ۱۰ ساعت.

* الان اوضاع کرونا در منطقه شما چطور است؟
نسبت به جمعیت می‌توانم بگویم خیلی وخیم است و جلوی خیلی از خانه‌ها بنر‌های تسلیت می‌بینید.

کدخبر: ۳۵۹۲۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    پ چرا واسه درس خوندن نرفته آمریکا!