کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۴۵۰
تاریخ خبر:

‌داستان ۸۷‌متر‌ و ‌رازهای ‌جذاب آقای عیاری

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | سه هفته پیش تیزر سریال ۸۷متر که روی آنتن شبکه یک رفت، رسانه‌ها و علاقه‌مندان کیانوش عیاری با شوق و ذوق از این اتفاق نوشتند. سابقه درخشان عیاری و ساخت سریال‌هایی مثل روزگار قریب و هزاران چشم عامل اصلی این اشتیاق است. دهه محرم تمام شد و پخش ۸۷ متر بار دیگر به تعویق افتاد. از جمعه پیش رو قرار است سریال افرا روی آنتن برود و بعد از آن نوبت به سریال عیاری می‌رسد. دلیل این اتفاق چیست؟ گزارش هفت صبح به همراه چند نکته درباره ۸۷ متر را بخوانید.

مورد اول| به‌خواست عیاری
پیش از همه یک خبر درگوشی بشنوید که خود کیانوش عیاری خواسته است ۸۷ متر در فرصتی دیگر پخش شود. او همچنان با وسواس مراحل پسا تولید سریال را انجام می‌دهد و برای دستیابی به مطلوب، وقت بیشتری نیاز دارد. پیش‌تر هم شبکه یک تصمیم پخش ۸۷ متر را داشت که آقای کارگردان قاطعانه گفته بود امکان ندارد! حالا هم به‌رغم پخش تیزرها، عیاری سریال را در زمان دیگری آماده خواهد کرد. طبق برنامه‌ریزی، کمتر از دو ماه دیگر ۸۷ متر روی آنتن می‌رود؛ اگر مشکلی پیش نیاید!

مورد دوم| روزی یک دقیقه
پی‌گیران خبرهای سینمایی و تلویزیونی درباره وسواس کیانوش عیاری موقع فیلمبرداری روایت‌های متنوعی شنیده‌اند. او در ساخت ۸۷ متر با همان وسواس عمل کرده تا جایی‌که در غالب موارد روزی یک دقیقه فیلمبرداری بیشتر نداشته است. حتی شهین تسلیمی بازیگر سریال در گفت‌وگویی به این مسئله اشاره کرده بود: «در حال حاضر که بخش زیادی از فیلمبرداری باقی مانده است، عیاری با وسواس مثال‌زدنی فیلمبرداری می‌کند و ما شاید روزی یک دقیقه فیلمبرداری می‌کنیم.»

مورد سوم| چهار سال گذشت
چهار سال پیش در همین روزها (۲۵ مرداد ۹۶) سریال ۸۷ متر کلید خورد. عیاری کارش را با وسواس و حوصله پیش می‌برد تا اینکه دو اتفاق مهم سریال را برای مدت طولانی تعطیل کرد: مشکل مالی و کرونا. مثلا ۲۸ خرداد ۹۸ خبر آمد سریال ۸۷ متر که قرار بود پایان امسال به پایان تصویربرداری برسد، به خاطر مشکل مالی متوقف است. ۲۲ تیر همین سال خبر رفع مشکل مالی سریال رسانه‌ای شد. زمان گذشت و کرونا ۸۷ متر را به مدت ۷۰ روز تعطیل کرد.

۲۲ اردیبهشت ۹۹ سریال بار دیگر روی ریل تولید افتاد و خود عیاری اینطور گفت: «با رعایت شرایط بهداشتی، کار را مجددا آغاز کرده‌ایم و امیدوارم طبق برنامه جلو برویم. به دلیل رعایت نکات بهداشتی، به تعدادی از همکاران مرخصی داده‌ایم تا مراحل ضبط با شرایط مناسب طی شود.» بعد از پایان فیلمبرداری باز هم کرونا دست‌بردار نبود. این بار خود عیاری در اردیبهشت امسال گرفتار کرونا شد و مراحل پسا تولید چند هفته عقب افتاد. آن زمان شبنم عرفی‌نژاد دستیار کیانوش عیاری در ۸۷ متر مصاحبه‌ای انجام داد و اعلام کرد دی ماه سال ۹۹ تصویربرداری سریال تمام شده.

مورد چهارم| فیلمبرداری موقع تدوین
بعد از بهبود وضعیت جسمانی کیانوش عیاری، کارهای پس از تولید ۸۷ متر زیر نظر او انجام می‌شود. با این حال طبق عادت دیرین این کارگردان، باز هم برخی سکانس‌ها که به‌نظر او مطلوب نیستند، دوباره فیلمبرداری می‌شود. عیاری موقع مونتاژ، اگر احساس کند، سکانس یا نمایی خوب نشده، دوباره عوامل و بازیگران را دور هم جمع می‌کند و آن را از ابتدا می‌گیرد. عیاری حالا از معدود سینماگرانی است که با تلویزیون همکاری دارد. او با همان وسواس سینمایی، سریالش را می‌سازد و به راحتی از خواسته‌اش کوتاه نمی‌آید.

مورد پنجم| سفر آخرت دو علی
نام بردن از ۸۷ متر توام با یک حسرت است. علی انصاریان و علی سلیمانی در این سریال بازی کردند اما بیماری کرونا آنها را از ما گرفت و سریال در روزهایی پخش می‌شود که میان ما نیستند. زنده‌یاد حسین محب‌اهری دیگر بازیگر سریال است که سال ۹۷ بر اثر سرطان از دنیا رفت. این سریال بازگشت فریبا کامران بعد از ۱۴ سال دوری به تلویزیون هم هست. آخرین سریالی که از این بازیگر پخش شد، بیداری در سال ۸۶ است.

کامران در این سال‌ها، حضوری کمرنگ هم در سینما داشت. او در دهه نود فقط سه فیلم بازی کرد که یکی از آنها را خود عیاری ساخته. با این حال کاناپه هم مهر توقیف خورد تا کم‌کاری کامران بیش از پیش به چشم آید. علی دهکردی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، سونیا سنجری، حسین سلیمانی، فریده سپاه‌منصور، محمد بحرانی و سعید پیردوست از دیگر بازیگران ۸۷ متر هستند.

کدخبر: ۴۰۹۴۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر