کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۷۷۷
تاریخ خبر:

‌خیانت همسر را چگونه می‌توان ثابت کرد؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | در پارکه این هفته به چهار سوالی پاسخ می‌دهیم که از طرف کاربران در فضای مجازی مطرح شده است:

* یک: آقایی این سوال را مطرح کردند: من با همسرم چند ماه پیش، کاغذی نوشتیم و روی کاغذ امضا کردیم که در برابر بخشش مهریه از سوی ایشان، حق طلاق را به ایشان واگذار کنم. این کاغذ هم در حال حاضر پیش من است. آیا ایشان می‌توانند مهر خود را اجرا بگذارند؟ آیا آن کاغذ اعتبار دارد؟

* پاسخ: هر چند ممکن است آن کاغذ در دادگاه مورد توجه قرار بگیرد و قاضی بر اساس آن سوالاتی را مطرح کند که در نهایت به اقرار نسبت به صحت محتوای آن کاغذ منجر شود ولی آن سند، یک سند عادی است و به سادگی قابل انکار. این دست امور را صرفا باید در دفاتر اسناد رسمی طلاق و ازدواج انجام دهید.

* دو: شهروندی این سوال را پرسیدند که آیا هیات مدیره ساختمان اجازه دخل و تصرف ‌ یا «تصمیم‌گیری در مورد واگذاری مشاعات ساختمان» را دارد یا خیر؟

* پاسخ تقریبا روشن است. خیر. تصمیم‌گیری در مورد مشاعات ساختمان باید با نظر همه مالکین صورت گیرد.

* سه: خانمی این سوال را مطرح کردند: «حدود شش ماه پیش، نامه کسر از حقوق بابت مهریه به شرکت همسر سابقم دادم. با وجود اینکه مبلغ مهریه از حقوق کسر می‌شود ولی هیچ پولی به حسابی که در نامه دادگاه قید شده بود پرداخت نشده و هر بار که تماس می‌گیرم؛ شرکت می‌گوید در حال انجام شدن مراحل اداری است. من با کمک آن پول از بچه‌هایم نگهداری می‌کنم. چطور می‌توانم مهریه‌ای که کسر شده را از شرکت دریافت کنم. لطفا راهنمایی کنید.

* پاسخ: در این مورد به اجرای احکام خانواده مراجعه کنید. همان جایی که نامه کسر از حقوق را به شرکت فرستادند. آنها ملزم هستند که عدم اجرای حکم را پیگیری کنند.

* چهار: و در پایان، آقایی به همسر خود مشکوک شدند که رابطه خارج از ازدواج دارند و این مدارک را برای اثبات این ادعا مطرح کردند:

اول؛ دو شماره تلفن که در گوشی بود و به محض تماس آقا، خاموش شدند
دوم؛ چند پیج اینستاگرام که وقتی متوجه آنها شدند، حذف شدند
سوم؛ اتصال گوشی همسر به وای‌فای همسایه
و چهارم؛ مصرف روزی ۵۰ هزار تومان شارژ تلفن همراه‌

سوال ایشان این است که آیا این مدارک می‌تواند اثبات کننده رابطه باشد؟
پاسخ منفی است. این مدارک هیچ ارزشی برای اثبات یک رابطه عادی هم ندارند؛ چه رسد به رابطه نامشروع در معنای خاص خودش‌.

*** ‌هر هفته در‌ روزهای دوشنبه‌ آخرین تحولات حقوقی را که شهروندان به آن نیاز دارند گزارش‌ می‌کنیم و به پرسش‌های حقوقی شما پاسخ می‌دهیم. در صورتی که سوالی دارید، آن را به ایمیل pr@7sobh.com یا پیامک ۰۹۲۰۲۰۰۱۷۰۷ ارسال کنید و پاسخ سوال‌تان را در روزنامه بخوانید.

کدخبر: ۳۶۴۷۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر