کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۶۴۱۴۰
تاریخ خبر:

‌خوش به‌حال مهاجمان پرسپولیس با این هافبک‌های گل‌ساز

روزنامه هفت صبح | پرسپولیس فصل گذشته هم مشکل گلزنی نداشت. این تیم ۴۱ بار دروازه حریفانش را باز کرد و بهترین خط حمله لیگ بیست و یکم متعلق به همین تیم بود. این را هم در نظر بگیرید که در لیگ گذشته، مهاجمان پرسپولیس شرایط ایده‌آلی نداشتند و بهترین گلزن این تیم مهدی عبدی بود که فقط ۷ گل زد. با این حال یحیی گل‌محمدی در فصل نقل و انتقالات، ترجیح داد به تعداد هافبک‌های گل‌ساز تیمش اضافه کند.

سعید صادقی و سروش رفیعی به این تیم پیوستند تا در فصل جدید در کنار مهدی ترابی قرار بگیرند و برای مهاجمان تیم موقعیت گلزنی ایجاد کنند. این سه نفر در فصل گذشته روی هم و در سه تیم مختلف ۳۰ پاس گل دادند و حضور آنها در کنار هم بهترین اتفاق ممکن برای مهاجمان فصل آینده پرسپولیس خواهد بود. البته اگر در کنار هم جا بیفتند.

سعید صادقی: ۱۳ پاس گل
او موثرترین و امتیازآورترین بازیکن لیگ بیست و یکم بود. در تیم امیر قلعه‌نویی ۱۳ پاس گل داد و ۷ گل هم به ثمر رساند و در مجموع روی ۲۰ گل از ۳۷ گل تیمش نقش کلیدی داشت، یعنی در بیش از نیمی از گل‌های گل‌گهر! البته یک گل و یک پاس گل او در بازی مقابل سپاهان که ۴ بر ۲ به سود گل‌گهر تمام شد و با رای کمیته انضباطی ۳ بر صفر به سود سپاهان اعلام شد، در این آمار محاسبه نشده است! او متخصص ارسال ضربات ایستگاهی و کرنرهاست و ۸ پاس از ۱۳ پاس گلش را روی همین توپ‌ها ثبت کرده است،

مثل ارسال ضربه ایستگاهی برای استنلی کی‌روش در بازی مقابل پرسپولیس یا بازی مقابل شهرخودرو که با نتیجه ۳ بر یک به سود تیم مشهدی در جریان بود و با کرنر صادقی در دقیقه ۸۵ و ضربه سر کی‌روش، اختلاف به حداقل رسید. اما صادقی در جریان بازی هم پاس گل‌های هوشمندانه‌ای داده است. به پاس گل عالی او مقابل استقلال نگاه کنید که برای مهاجمی مثل مرتضی تبریزی چاره‌ای جز گلزنی از پشت محوطه جریمه نگذاشت! در همان بازی مقابل شهرخودرو هم این صادقی بود که با عبور از دو مدافع حریف و یک ارسال تند و تیز برای کی‌روش، گل تساوی تیمش در دقیقه ۹۰ را پایه‌ریزی کرد.

سروش رفیعی: ۶ پاس گل
رفیعی فصل گذشته در بهترین فرمش قرار نداشت. در مقطعی توسط محرم نویدکیا در سپاهان نیمکت‌نشین شد و در بسیاری از بازی‌ها هم گزینه اول تعویض بود. سروش در یکی از مصاحبه‌های اخیرش، به خاطر همین موضوع تلویحا از نویدکیا گلایه کرده بود. رفیعی در لیگ بیست و یکم ۶ پاس گل به همبازیانش داد که البته آمار فوق‌العاده‌ای محسوب نمی‌شود اما واقعیت این است که فصل گذشته در سپاهان، مهاجمان فرصت‌های باورنکردنی و زیادی را از دست دادند. در واقع اگر یک مهاجم فرصت‌طلب و گلزن در ترکیب این تیم حضور داشت به احتمال زیاد تعداد پاس گل‌های سروش در این تیم دورقمی می‌شد.

برای درک این موضوع فقط کافی است خلاصه بازی سپاهان و الدحیل در لیگ قهرمانان آسیا را ببینید که با نتیجه ۵ بر ۲ به سود الدحیل به پایان رسید اما سپاهان فرصت‌های گل بیشتری از تیم قطری خلق کرد که فقط دو مورد آن تبدیل به گل شد. سروش رفیعی هم مثل صادقی مهارت خاصی در ارسال از نقطه کرنر و ضربات ایستگاهی نزدیک به دروازه حریفان دارد. ارسال‌هایی خطرناک که گاهی حتی بدون اشاره مهاجمان تبدیل به گل می‌شوند. او در لیگ بیست و یکم مقابل پرسپولیس و در لیگ بیستم مقابل استقلال دو بار به همین شکل گلزنی کرد!

مهدی ترابی: ۱۱ پاس گل
می‌رسیم به ترابی که فصل گذشته در پرسپولیس بازی کرد و مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازیکن این تیم هم بود. او در لیگ بیست و یکم ۱۱ پاس گل داد و ۳ گل زد تا در بیش از یک‌سوم گل‌های تیمش تاثیرگذار باشد. او هم در بازی آخر تیمش غایب بود و نتوانست آمارش را بهتر کند. او مثل صادقی و رفیعی ارسال‌های دقیقی دارد که بیشتر آنها بوی گل می‌دهند. در بازی مقابل نفت در مسجدسلیمان، دو کرنر دقیقا یک شکل او با ضربات سر رضا اسدی تبدیل به گل شدند. در بازی با سپاهان هم پاس تنها گل تیمش را روی یک ضربه ایستگاهی به علی نعمتی داد.

با این حال پاس گل‌های او در جریان بازی، بیشتر از صادقی و رفیعی به چشم می‌آیند. او حرکات پا به توپ و ویران‌کننده‌ای در پشت محوطه جریمه حریفان دارد و متخصص پاس‌های در عمق است. به پاس گلش مقابل ذوب‌آهن نگاه کنید که باعث شد تنها گل شرزود تمیروف در لیگ برتر ایران به ثمر برسد! یا توپ‌گیری و پاس سریع و تک‌ضربش برای عبدی که منجر به گل اول پرسپولیس در برابر مس رفسنجان شد. ترابی خلاق‌تر و سریع‌تر از رفیعی و صادقی هم هست و می‌تواند فرصت‌های گلزنی متنوعی برای مهاجمان تیمش فراهم کند. دیگر مزیت او توانایی‌اش در گرفتن پنالتی است.

کدخبر: ۴۶۴۱۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر