کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۲۴۲۲
تاریخ خبر:

‌خودروهایی که با ۷۵ تا ۳۲۵‌میلیون می‌توان خرید

روزنامه هفت صبح| اوضاع کنونی بازار واقعا حرف ندارد! و درباره‌اش نباید حرف زد چون جز سردرد حاصلی ندارد. ما بی‌توجه به این اوضاع برای بودجه‌های اندک چند انتخاب نسبتا جالب جور کرده‌ایم که اگر چرخی در بازار بزنید، این خودروها را به سادگی پیدا می‌کنید. خودروهای این گزارش قطعا کهنه، بدون شور یک اتومبیل نو ‌ یا لذت بالای خرید هستند.

اما مثل نمونه‌های نو و هم‌رده خود گران و دور از دسترس نیستند. حتی اگر کمی اغراق کنیم، همان سطح از کارکرد را در یک جسم خسته به شما ارائه می‌کنند و دم هم نمی‌زنند و ای‌بسا هزینه نگهداری کمتری داشته باشند. خودروهای این گزارش آرد خود را بیخته و الک‌شان را آویخته‌اند اما هنوز کار می‌کنند و ارزش توجه دارند. مخصوصا در این زمانه عسرت!

* یک: پیکان مدل ۱۳۸۰ / قیمت : ۷۵ میلیون تومان
خشک، سفت و تا حدی ناراحت ولی جان‌سخت و بادوام که می‌تواند سال‌ها کار کند. پیکان که اغلب توسط علاقه‌مندانش خرید و فروش می‌شود (و نه مردم عادی)، کیفیت سواری خوبی ندارد اما دیر خراب می‌شود و اگر مراقبش باشید، مدتی خیال شما را از مراجعه به آشفته بازار کنونی آسوده می‌سازد. پیکان بهترین گزینه برای انجام سخت‌ترین امورات خانواده اعم از بارکشی و رفت و آمد در شهرها و روستاهاست و هزینه نگهداری نازل، تعمیرات ساده و استهلاک به نسبت مناسب از جمله مهم‌ترین مزایایی است که دارد. البته خب زشت و کند هم هست!

* دو: سمند مدل ۱۳۸۵ / قیمت : ۹۰ میلیون تومان
چهره ساده سدان ایران‌خودرو از دهه ۸۰ تاکنون بی‌تغییر مانده و کیفیتش نیز پیوسته کم شده. از همین رو بسیاری عقیده دارند خرید نمونه‌های قدیمی‌تر سمند کاری به مراتب عاقلانه نسبت به نسخه‌های امروزی است. سمند نقره‌ای رنگ ما در این گزارش هم گرچه ۱۵ سال از عمرش می‌گذرد ولی دوام خوبی از خود نشان داده و کماکان راه می‌رود! اتاق بزرگی دارد و به نسبت قیمت‌های کنونی و ابعادی که دارد، محصول به صرفه‌ای است که شایسته توجه بیشتر است. موتور ۱٫۸ لیتری پژو هم در کنار یک گیربکس اقتصادی نیازهای فنی شما را تا حدی پاسخ می‌دهد.

* سه: تویوتا هایلوکس دوکابین مدل ۱۹۹۲ / قیمت : ۲۵۰ میلیون تومان
در بازار امروز خودرو، چینی‌ها همه بیش از ۵۰۰ میلیون، وانت آریسان بیش از ۱۴۰ میلیون تومان و بهای وانت پراید هم در محدوده ۱۲۰ میلیون تومان است. البته دو بارکش کوچک وطنی در شهر کارایی خوبی دارند اما ظرفیت بارگیری اندک از نقاط ضعفی است که دارند و قابل کتمان نیست. از این رو برای کسانی که به محصولات قوی‌تری احتیاج دارند، وانت کارکرده هایلوکس ‌ خودرویی است که با همین پرداخت ضمن ارائه یک اتاق بزرگ‌تر، ظرفیت بارگیری بیشتر و محیط بار بزرگ‌تر را به خریداران می‌بخشد. دوام تویوتا هم که احتیاجی به توضیح و گزافه‌گویی ندارد.

* چهار: مزدا ۳۲۳ مدل ۱۳۸۰ / قیمت : ۸۰ میلیون تومان
نسل دوم مزدا ۳۲۳ مونتاژ بهمن خودرویی است که بیهوده مشهور نشده ‌. تقریبا باکیفیت‌ترین خودرو بازار در آن سال‌ها همین ژاپنی خوش‌چهره است که در این صفحه می‌بینید. خودرویی که گرچه کمتر مالکی رضایت به فروش آن می‌دهد ولی می‌توانید در بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون یک نسخه از آن را بیابید. ابعاد کوچک بدنه، سواری نرم و صندوق بار جادار از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این سدان ژاپنی است. این خودرو که در طیف جالبی از رنگ‌ها شامل سبز لجنی، نقره‌ای، مشکی، سفید، نوک مدادی، بژ و گیلاسی قابل خریداری است، موتور بسیار خوبی دارد.

* پنج: تویوتا کورونا مدل ۱۹۹۱/ قیمت : ۷۵ میلیون تومان
با موتور ۱۶۰۰هم وارد بازار ایران شده اما نسخه ۲۰۰۰ شانزده سوپاپ این خودرو که امکانات و ظاهر بهتری دارد، ارزش توجه بیشتری دارد. کرونا SF، تویوتا عراقی یا کارینا ۹۱ که ابعادی در حد و اندازه جالبی دارد، به لحاظ گنجایش چیزی بین یک مزدا۳ جدید و یک هیوندای سوناتای ۲۰۱۷ است. صندوق بار بزرگ، ظاهری که هنوز هم مدرن می‌نماید و سواری آرام از ویژگی‌های کورونا است. این خودرو که گویا توسط مهاجرین عراقی و نیز مرزنشینان کشور در دهه ۷۰ به ایران وارد شده‌اند، در بازار در تعداد اندکی موجودند و تجربه اغلب خریداران از آنها مثبت بوده است.

* شش: مدل ۱۳۹۵ / قیمت : ۸۸ میلیون تومان
خودرو آشنای ما در این بخش از بازار که برای سفرهای شهری گزینه مناسبی است و حتی بعد از یک دهه کار می‌تواند نرم و آرام کار کند. البته ما همه عیب‌های پراید را در این نسخه می‌دانیم اما مگر دایره انتخاب ما چقدر وسیع است که بتوان با حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیون یک خودرو به نسبت جدید و کم کارکرد خرید؟ بنابراین اگر چندان اهل مسافرت‌های بلند و خارج از شهر نیستید و صرفا از خودرو خود دامنه مشخصی از انتظارات را دارید، بد نیست ۱۳۲ را امتحان کنید. این خودرو دوام خوب و هزینه نگهداری بسیار کمتری نسبت به دیگر اعضای این گزارش دارد.

* هفت: آئودی۸۰ مدل ۱۹۹۱ / قیمت : ۱۵۰ میلیون تومان
محصولی کمیاب، صمیمی و جالب از آئودی که به‌رغم گذشت ۳۰ سال از زمان ساختش توانسته دوام خوبی از خود نشان دهد. این خودرو که اتاق دلنشینی دارد، با کد بی۴ شناخته شده و در طول یک دوره پنج ساله بیش از ۱٫۱ میلیون دستگاه از آن در سرتاسر جهان به فروش رفته است. آئودی کوچک ما که به نوعی نسل قدیمی A4 است، به موتور قدرتمند و گیربکس اتومات مجهز است و در برخی نسخه‌ها حتی کیسه هوای ایمنی هم دارد. برخی نسخه‌های ساده‌تر این خودرو هم البته وارد کشور شده‌اند. نقطه اشتراک همه آنها کیفیت سواری خوب‌شان است.

* هشت: پژو پارس مدل ۱۳۸۸/ قیمت : ۱۴۰ میلیون تومان
با حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار کیلومتر کار دوام خوبی از خود نشان داده و همان ظاهر جذاب نسخه‌های صفر کیلومتر را حفظ کرده است. این سدان ایرانی- فرانسوی که از موتور بنزینی پژو سود می‌برد، به داشتن صندلی‌های نرم و اتاق نسبتا راحت شهرت دارد. پارس که برخی از ژن‌های خوب پژو ۴۰۶ را با خود دارد، بعد از گذشت یک دهه خودرو قابل اعتمادی است که بهایی نزدیک به نصف یک پارس صفر کیلومتر قابل خریداری است. صندوق بار مناسب، پایداری قابل قبول، شبکه وسیع خدمات پس از فروش و دوام نسبی از مزایای این سدان پرفروش است.

کدخبر: ۳۵۲۴۲۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر