کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۷۱۵۷۱
تاریخ خبر:

‌خبرهای‌ امیدوارکننده درباره رفع مشکل جیران

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون| توقیف سریال جیران در حالی وارد سومین هفته می‌شود که خبرهایی امیدوارکننده درباره رفع مشکل آن به گوش می‌رسد. علاوه بر این، برخی بازیگران سریال آهوی من مارال که شکایت سازندگان آن باعث توقیف جیران شده، خود را مبرا از این اتفاق می‌دانند. از آن طرف سریال حسن فتحی صاحب نامزدی برای تصاحب یک جایزه خارجی شده است … همه این اتفاقات جیران را در تعطیلات پایانی هفته بار دیگر در صدر خبرها قرار داد.

‌مورد اول| امیدواری برای رفع توقیف
از روزی که جیران با شکایت سازندگان سریال آهوی من مارال توقیف شد، مصاحبه‌های متعددی در رسانه‌ها منتشر شده. عوامل جیران به حکم قبلی که باعث توقف انتشار سریال در آستانه توزیع نخستین قسمت شده بود، اشاره دارند و از ساترا تقاضای کمک می‌کنند. کشمکش میان سازندگان این دو سریال همچنان ادامه دارد تا اینکه چند روز پیش خبری دال بر نشانه‌های رفع مشکل منتشر شد.

روابط عمومی فیلیمو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سریال جیران که از تاریخ ۲۹ تیر ۱۴۰۱به دستور مقام محترم قضایی متوقف شده‌، اکنون در مرحله کارشناسی است و سه نفر از کارشناسان رسمی دادگستری در حال بررسی شائبه‌های مطرح شده در مورد این سریال هستند.این پلتفرم ابراز امیدواری کرد که پس از تقدیم نظر این کارشناسان به مقام قضایی، رفع توقیف سریال صورت پذیرفته و پخش جیران از سر گرفته شود. این مهم‌ترین خبر برای علاقه‌مندان به سریال حسن فتحی است.

مورد دوم| جبران جیرانی
پس از توقیف جیران، گلایه ثابت علاقه‌مندان سریال، عدم توجه به حق و حقوق آنهاست. مخاطبان می‌گویند برای تماشای سریال اشتراک خریدند و توقیف آن باعث از بین رفتن حق اشتراک می‌شود. در خبری که روابط عمومی فیلیمو در اختیار رسانه‌ها قرار داده است، به این مسئله اشاره شده و این پلتفرم در نظر دارد به منظور حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، تاخیر در پخش سریال را با پخش بین هفته‌ای تا روز جمعه جبران کند. با این حساب، هفته‌ای چند نوبت جیران عرضه خواهد شد.

مورد سوم| همدلی مارالی‌ها
اگر پیگیر خبرها باشید می‌دانید که تهیه‌کننده و کارگردان سریال آهوی من مارال به نیابت از تمام عوامل از سازندگان جیران شکایت کرده‌اند. با این حال چند روز پیش برخی بازیگران سریال متنی مشترک در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشتند و از این شکایت اعلام برائت کردند: «در پی انتشار بیانیه‌هایی منتسب به عوامل سریال آهوی من مارال درباره اختلاف حقوقی با سریال جیران ذکر یک نکته ضروری است.

ما جمعی از بازیگران سریال نیمه‌تمام آهوی من مارال بنا به دلایلی مدت‌هاست ارتباطی با پروژه مذکور نداشته و در جریان هیچ‌کدام از بیانیه‌های منتشر شده به نام عوامل این سریال نیستیم.» حسن معجونی، لاله اسکندری، ترلان پروانه، علیرضا آرا، احسان امانی، امیر‌رضا دلاوری، لیلا بلوکات، ارسطو خوش‌رزم‌، روزبه حصاری، متین ستوده، میثاق زارع و نازنین کیوانی از جمله بازیگرانی هستند که این بیانیه را امضا و آن را بازنشر داده‌اند. این اتفاق از سوی رسانه‌ها به عنوان همدلی مارالی‌ها با جیرانی‌ها تعبیر شده است.

مورد چهارم| یک افتخار جهانی
در میان خبرهای توقیف و امید برای رفع توقیف جیران، یک خبر دیگر باعث شد سریال حسن فتحی باز هم در صدر اخبار باقی بماند. خبر این است:جیران در فهرست نامزدهای جشنواره جوایز بین‌المللی درامای سئول قرار گرفته است. بر اساس توضیح تکمیلی، جوایز بین‌المللی درامای سئول (Seoul International Drama Awards) که با نام SDA شناخته می‌شود، یک مراسم اهدای جوایز سالانه در سئول‌ کره‌جنوبی است که از برترین‌های تولیدات تلویزیون اینترنتی در سراسر جهان، تقدیر می‌کند.به نقل از صفحه رسمی این جشنواره بین‌المللی، در این دوره از بین ۲۵۵ اثری که از ۳۹ کشور، به جشنواره ارسال شده‌، ۲۴ سریال از ۱۱ کشور انتخاب شده که سریال جیران نیز جزو این لیست است.

مورد پنجم| واکنش‌ها
دو هفته پیش گزارشی مفصل نوشتیم و نظرات کاربران فضای مجازی درباره توقیف جیران را منعکس کردیم. آنها ضمن گلایه از تضییع حقوق‌شان در باب مسئله اشتراک فیلیمو، از نیمه‌تمام ماندن جیران دلخور هستند. حالا سلسله خبرهای منتشر شده باعث خشنودی پیگیران سریال شده است. میزان بالای کامنت‌های مثبت، نشان‌دهنده محبوبیت سریال جیران است. سریالی که آرام آرام دومین حاشیه مهم خود را پشت سر می‌گذارد و صدای پای آن به گوش می‌رسد.

کدخبر: ۴۷۱۵۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر