کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۵۱۰۴
تاریخ خبر:

‌خانواده پاکستانی قربانی تروریسم در کانادا ‌شد

روزنامه هفت صبح | حملات تروریستی علیه مسلمانان در سراسر جهان ادامه دارد. در تازه‌ترین نوع از این حملات، جوان ۲۰ساله کانادایی با کامیونش به یک خانواده چهار نفره پاکستانی زد. پلیس محلی کانادا روز دوشنبه گفت که راننده کامیونی در یک حمله «عامدانه» یکشنبه شب، چهار نفر از اعضای یک خانواده مسلمان را در یکی از شهرهای جنوب انتاریو کشت. یک کودک نیز در این حادثه مجروح شد.

* یک: فرد مظنون پسری ۲۰ ساله است که اندکی پس از حادثه بازداشت و روز دوشنبه به چهار قتل عمد و سوء قصد متهم شد. این اتفاق در شهر لندن ایالت انتاریوی کانادا رخ داد و فرد متهم با کامیون به قربانیان پیاده حمله کرد. پسر ۹ ساله‌ که تنها بازمانده این خانواده است هم اکنون در بیمارستان بستری و به شدت جراحت برداشته است. پلیس همچنین گفت که قربانیان یک زن ۷۴ ساله، یک مرد ۴۶ ساله، یک زن ۴۴ ساله و یک دختر ۱۵ساله هستند.

* دو: بنا بر گزارش‌ها، اعضای این خانواده هنگام عبور از خیابانی در استان «انتاریو» هدف این حمله وحشیانه قرار گرفتند. طبق اعلام پلیس انتاریو انگیزه مهاجم از حمله به این خانواده مسلمان، مذهبی بوده و وی عامدانه مرتکب این جنایت شده است. پلیس شهر لندن واقع در استان انتاریو کانادا اعلام کرد که فرد مهاجم «ناتانیل ولمان» است. متهم بدون درگیری در یک مرکز خرید در شش کیلومتری محل جنایت دستگیر شد.

* سه: بر اساس گزارش روسیا الیوم، «ول وایت» رئیس تحقیقات شهر لندن نیز در این‌باره توضیح داد که این حمله از پیش برنامه‌ریزی شده بود و احتمال تروریستی بودن آن نیز مطرح است.جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا ضمن هولناک خواندن این واقعه از جامعه مسلمان مقیم شهر لندن انتاریو و مسلمانان کانادا حمایت کرده و با بازماندگان قربانیان از جمله پسر بچه ۹ساله زنده مانده از این حمله، ابراز همدردی کرده است.

* چهار: شهر لندن کانادا که در حدود ۲۰۰ کیلومتری جنوب غربی تورنتو قرار گرفته، به لحاظ جمعیتی بافتی متنوع دارد. در این شهر از هر پنج نفر یک نفر در خارج متولد شده است و شهروندان عرب‌تبار بزرگ‌ترین اقلیت این شهر را تشکیل می‌دهند. به نظر می‌رسد حمله مرگبار اخیر، پس از حمله سال ۲۰۱۷ به یک مسجد در شهر کبک سیتی کانادا، بدترین حملات از این دست باشد. در حمله به مسجد شهر کبک شش نمازگزار کشته‌شدند. متهم آن پرونده به حبس ابد محکوم شد.قتل عمد در کانادا به طور طبیعی برای قاتل حبس ابد بدون اجازه درخواست عفو برای ۲۵ سال را به همراه می‌آورد.

* پنج: وزیر امور خارجه پاکستان در واکنش به قتل یک خانواده با نژاد پاکستانی در کانادا، این اقدام را تروریستی خواند و افزود: این یک فاجعه‌ای است که جامعه کانادا را در یک آزمون قرار داده است.

* شش: قریشی، قتل خانواده مسلمان را یک اقدام تروریستی عنوان کرد و گفت: این حمله با هدف ترویج اسلام هراسی و تخریب جایگاه مسلمانان در کانادا صورت گرفته و ما از نخست وزیر کانادا می‌خواهیم تا امنیت مسلمانان را تامین کند. «عمران‌خان» نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر قتل خانواده مسلمان در کانادا را محکوم و آن را بیانگر تشدید پدیده اسلام هراسی در کشورهای غربی دانست. وی خطاب به جامعه جهانی خواستار اقدام جدی و قاطعانه علیه اسلام هراسی شد.

* هفت: حملات تروریستی در کانادا به نسبت کشورهایی چون فرانسه و انگلیس پر تعداد نیست. اما در آخرین مورد در نوامبر ۲۰۲۰ در جریان حمله مردی با چاقو در بخش تاریخی شهر کبک کانادا، دو نفر کشته و پنج نفر مجروح شدند. پلیس از دستگیری فردی مظنون که لباس قرون وسطایی بر تن داشته و شمشیر بسته بود، خبر داده است.

اما مهم‌ترین حادثه تروریستی علیه مسلمانان در این کشور در سال ۲۰۱۶ رخ داد. در حمله و تیراندازی به مسجدی در شهر کِبِک در کانادا شش نفر کشته شدند. این تیراندازی در جریان نماز عصر رخ داد و پلیس از بازداشت دو نفر در ارتباط با آن خبر داد. در پی این اتفاق نخست‌وزیر این کشور در مسجد و در مراسم کشته شدگان این حمله تروریستی حضور یافت.

کدخبر: ۳۹۵۱۰۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر