کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۸۱۶۵
تاریخ خبر:

‌حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

مهتاب نصیرپور : بازیگری شغل است ولی شغلی که در جامعه ما به رسمیت شناخته نمی‌شود. من به همراه چندین هنرمند دیگر عضو انجمن نمایش بودیم که در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به طور کامل منحل شد. همه هنرمندان عضو، اخراج شدند اما جالب است که کادر اداری این انجمن که قرار بود پیگیر موارد مربوط به اعضا باشند، به عنوان کارمند جذب وزارت ارشاد شدند! چند بازیگر داریم که درآمدهای آنچنانی داشته باشند؟! در همین وضعیت نفس‌گیر، بسیاری از همکاران ما با وجود سن بالا برای گذران زندگی ناچار به کار هستند. برخی از آنان مجبور به شب‌کاری یا فعالیت در خارج از شهر شده‌اند. ایسنا/ ۱۵ اردیبهشت

*** بهروز رضوی: (درباره چرایی عدم انتخاب دوبله به عنوان شغل): به ضرورت کارهایی را دوبله کرده‌‌ا‌م، آنهم آثاری بوده که خودم در آن فیلم بازی داشته‌ا‌م، اما به طور کلی زیاد دوبله را دوست ندارم، برای همین هیچگاه آن را به صورت جدی پیگیری نکرد‌‌‌ه‌ا‌م. من معطلی‌های دوبله را دوست ندارم، ولیکن در رادیو این مسئله وجود ندارد. در رادیو به تنهایی در اتاقی حضور دارم و متنی را انتخاب کرده و می‌خوانم که این اتفاق برایم بسیار دوست داشتنی است. البته هستند نقش‌هایی که با صدای من هم‌خوانند، اما همانگونه که گفتم دوست نداشتم در دوبله فعالیت جدی داشته باشم. این روزها مجری برنامه‌های رادیویی«روزنه» و«کتاب شب» هستم.(صبا)

*** محمدمهدی عسگرپور: به دلیل شرایط کرونایی در کشور، بسیاری از بخش‌های دوره ۳۸ جشنواره جهانی فجر، به صورت مجازی برگزار خواهد شد. البته در صورت قرمز نبودن شرایط کرونا و بهتر شدن اوضاع، فیلم‌ها را به صورت محدود و حضوری نمایش خواهیم داد. همچنین در صورت باز بودن سینماها در ایام جشنواره، فیلم‌های این رویداد برای مخاطبان با یک سوم ظرفیت سینماها هم اکران خواهد شد.امسال در اتفاقی نو، چند سینمای روباز هم خواهیم داشت و اکران فیلم‌های جشنواره جهانی فجر در آن‌ها صورت خواهد گرفت. این‌که برخی فیلم‌های داخلی به جشنواره ملی فیلم فجر راه نیافتند، اما در جشنواره جهانی حضور دارند، نشانه کم کیفیت بودن آن‌ها نیست.(برنامه جاپ اول)

*** نیکی کریمی: سال‌ها پیش برای فیلم «برج مینو» در آبادان چند ماهی فیلمبرداری داشتم؛ یکی دو جشنواره از طرف خانه سینما هم شرکت کرده بودم و حالا بعد از سال‌ها به اینجا برگشتم. خیلی دلم می‌خواست ببینم شهر چه پیشرفت‌هایی کرده است. خود مردم خوزستان یک اصطلاحی دارند و می‌گویند: «آبادان موزه دائمی جنگ است.» متاسفانه من هم وقتی این شهر را بعد از دو دهه دوباره می‌بینم همین حس را دارم. نمی‌دانم علت چیست ‌که برای این شهر زیبا اصلا کاری انجام نشده و هیچ تغییری در بازسازی شهر نمی‌بینی. نه بازسازی شهری نه ورزشگاه، نه مدارس و بازار جدیدی. محل زندگی مردم هم تغییری نکرده است. (خبرآنلاین)

*** محمدرضا رهبری: حدودا ۱۸سال است که در سینما و تلویزیون بازی می‌کنم. فصل‌های قبل «بچه مهندس» را ندیده‌ام؛ البته‌ نه این‌که اصلا نبینم، بخش‌هایی از آن را دیدم زیرا سر کار بودم و اصلا فکر نمی‌کردم روزی «بچه مهندس» را کار کنم. در فضای مجازی بازی‌ها را دیدم اما خیلی تماشا نکردم تا تقلید نکنم و یک جواد جوادی جدید را خلق کنم. دو روز مانده به فیلمبرداری با من تماس گرفتند و من با آقای سعدی صحبت کردم و به توافق رسیدیم. وقت نشد فیلمنامه را بخوانم. وقتی کات می‌دادند من می‌رفتم قسمت‌های بعدی را می‌خواندم. با این همه فکر می‌کنم خدا را شکر، جواد جوادی باورپذیر شده است. (برنامه دست در دست)

کدخبر: ۳۸۸۱۶۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر