کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۱۲۲۴
تاریخ خبر:

‌حرف‌های داغ هفته اهالی سینما و تلویزیون

* کیانوش عیاری: «آبادانی‌ها» به این دلیل ساخته شد که داشتم منفجر می‌شدم از اینکه چرا انسان باید مشقت زیادی را تحمل کند. «شبح کژدم» شبیه تجربه‌هایم است، «آن سوی آتش» شبیه خاطرات و علایق من در شهری است که وقتی به دنیا آمدم، شب‌ها سقفش را قرمز می‌دیدم. ما در اهواز هیچ‌وقت شب‌ها ستاره نمی‌دیدیم. بوی شیرین خاص و محسوس نفت زیر بینی ما بود. «بودن یا نبودن» برای همان دوران و خاطراتی است که از کودکی داشتم که چرا این‌همه فاصله بین مردم وجود دارد. «بیدارشو آرزو» برای تاثری است که بابت اتفاق بزرگی مثل زلزله بم که ۷۰ هزار نفر کشته شدند، ساخته شده است.
۲۳ اردیبهشت/ روابط عمومی موزه سینما

* فاطمه معتمدآریا
(درباره انگیزه خود از تهیه‌کنندگی فیلم سبالو) علاقه من به موسیقی بوشهر با نمایش «قلندر خونه» کار آقای ایرج ‌صغیری در تئاتر شهر شروع شد؛ نمایشی سراسر از طنین، سنج و دمام، باقدرت و مسحورکننده. آوای آن برای همیشه در گوشم ماندگار شد. تاثیر نمایش به مدد موسیقی غنی بومی بوشهر از دوران نوجوانی مرا مشتاق شناخت فرهنگ بومی به وسعت ایران کرد. موسیقی بومی را در هر کجای جهان که بشنوید، یگانگی و بی‌همتایی آن، بر شما تاثیرگذار است؛ موسیقی‌ای که شبیه ندارد. علاوه بر این، اجرای موسیقی در بوشهر آیینی نمایشی دارد که برای من جذابیتش افزون می‌شود… برای ادامه تهیه‌کنندگی فرصت کافی ندارم.
ماهنامه هنر و تجربه/ شماره اردیبهشت

* بهروز غریب‌پور
۶۰ درصد از بودجه فیلم‌های جنگی که هالیوود می‌سازد به‌عنوان بخش خصوصی از طریق سازمان‌های نظامی تامین می‌شود. این کمک‌ها مبین این است که وظیفه دولت و دولت‌هاست که این کار را انجام دهند البته در بخش خصوصی نیز باید انگیزه به‌وجود آید. متاسفانه سینمایی که می‌رفت برای دعوت مردم به اندیشیدن باشد یکباره مسیرش عوض شد؛ چراکه تهیه‌کنندگان برای اینکه ثروتمندتر شوند، سراغ فیلم‌هایی رفتند که هر کاری با ذهن مردم می‌کند و تنها معیار تهیه‌کننده تعداد خنده‌های فرضی یک فیلمنامه است؛ وقتی این تهیه‌کنندگان فکر را نابود می‌کنند طبیعی است که به مسائلی همچون محیط زیست اهمیت نمی‌دهند.
روابط عمومی جشنواره فیلم زمین/ ۲۶ اردیبهشت

* داریوش ارجمند
سریال «یاور» مناسبتی بود و وقت کمی داشتیم. با پول محدود و زمان محدود ولی اندیشه بی‌نهایت. اینکه می‌بینید بعضی‌ها در شبکه خانگی با پول نامحدود فیلم و سریال می‌سازند خب دارند بانک می‌زنند! مگر نشنیدید؟! نصف‌شان تو زندان‌اند. ما از آنها نیستیم. نه پول اونجوری می‌گیریم نه غذای اونجوری می‌خوریم، نه دستمزد لاکچری می‌گیریم. در سریال «یاور» بچه‌ها دستمزد آنچنانی نگرفتند. چون تهیه‌کننده کار، بانکی را نزده. اما هستند کسانی که بانک می‌زنند و سریال می‌سازند و بازیگرشان هم می‌گوید به ما چه مربوط؟! ما مرده‌شوریم. به من چه سرمایه‌گذار پول از کجا آورده! برای من ولی خیلی مهم است؛ من سرمایه‌گذار کارهایم را می‌شناسم.
تی‌وی پلاس/ ۲۴ اردیبهشت

* ویشکا آسایش
«دراکولا» یک سریال کمدی است و ما داریم چیزهایی را مسخره می‌کنیم. این خانواده با این همه ثروت حیوانات‌شان حیوانات معمولی نیستند. البته یک بخشی از حیوانات مثل زرافه‌ها و کروکودیل با تکنولوژی سی‌جی‌آی ساخته شده بودند. اما ببر حضور دارد. ببر هم با مربی از باغ‌وحش صفادشت با مراقبت درجه یک می‌آوردند، صحنه‌ها را می‌گرفتند و می‌رفتند. در حالی که سریال هنوز منتشر نشده بود و عکس من روی بیلبوردها آمده بود، جو شروع شد که دارد ترویج حیوان‌آزاری می‌شود و به من این تهمت را زدند. می‌توانم نگرانی دوستان را بفهمم. شاید در سریال دیده بشود که ببر بیاورید نگه دارید، اما این کمدی است.
کافه ‌آپارات/ ۲۵ اردیبهشت

کدخبر: ۳۹۱۲۲۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر