کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۷۱۰۲
تاریخ خبر:

‌جشنواره در‌ قاب تلویزیونی چهار به‌ علاوه یک

روزنامه هفت صبح |‌ امسال چهار برنامه تلویزیونی صداوسیما و یک برنامه تلویزیون اینترنتی به پوشش اخبار و اتفاقات جشنواره سی‌و هشتم خواهند پرداخت‌. البته مدیران صداوسیما با دو چالش اصلی مواجه خواهند بود‌؛ اولی تصمیم خاص تولیدی بودن برنامه‌هاست که قطعا نظرات کارشناسان و میهمانان را با تعدیل و محافظه کاری روی آنتن خواهند فرستاد و مخاطب گذشته را به همراه نخواهند داشت.

چالش دوم هم عدم تمایل منتقدان و کارشناسان است که متاثر از همین تولیدی بودن برنامه و البته حواشی پیش از جشنواره بوده است. مهمترین نماینده برنامه‌های اینترنتی در جشنواره اما با این دغدغه‌ها روبه‌رو نیست. وب‌سایت آپارات که هر ساله با برنامه «کافه آپارات» و اجرای فریدون جیرانی‌، اتفاقات جشنواره را پوشش می‌داد، این بار فرصت دارد از مزیت انعطاف‌پذیری در پخش برنامه خود نهایت استفاده را ببرد. البته امسال همایون اسعدیان کارگردان آشنای سینما جایگزین فریدون جیرانی شده است که به دلیل پیوستن به هیات داوران جشنواره فرصت حضور در این برنامه را نخواهد داشت.اسعدیان در ۱۰ شب با ۱۰ کارگردان و بازیگر گفت‌و‌گو می‌کند.

*‌ شبکه سه و بحران هفت: شبکه سه مثل هر سال برنامه هفت را در کنداکتور خود دارد اما این برنامه که به حواشی عجیبش در مناظره‌ها و بحث‌های کارشناسی‌اش در سال‌های گذشته مشهور بود‌، حالا قرار است دو ساعت قبل از زمان پخش ضبط شود و بعد از ممیزی از ساعت ۱۲ هر شب روی آنتن برود.

* شبکه چهار خط خود را جدا کرد: شبکه چهار امسال سعی کرده از مدار رقابت برنامه‌های زنده تلویزیونی برای پوشش جشنواره کنار رود.این برنامه ۱۵ ، ۱۶ و ۱۷ بهمن ماه ساعت ۲۲:۳۰ با اجرای امیرحسن ندایی به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می‌شود و قرار است این برنامه هر شب میزبان دو مهمان از بین کارگردان‌های برجسته سینمایی شود .

*‌ شبکه پنج و طغیان بهروز افخمی: این شبکه قرار بود برنامه تلویزیونی «نقد سینما» را با مجری‌گری بهروز افخمی هر شب روی آنتن ببرد اما در آخرین لحظات از برنامه کنار رفت، گویا تصمیم مدیران تلویزیون بر این بوده است که این برنامه هم در ایام جشنواره به شکل ضبطی از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه تا ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد پخش ‌شود .

*‌ «سینمایش» در شبکه نمایش: شبکه نمایش هم برنامه «سینمایش» را در برنامه پخش دارد . این برنامه هم با اجرای مازیار فکری ارشاد‌، تولیدی است و قرار است تنها در ۲۰ دقیقه به اخبار و رویدادهای روزانه جشنواره فیلم فجر بپردازد.

کدخبر: ۳۰۷۱۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر