کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۴۹۷
تاریخ خبر:

‌ثبات ‌استقلال‌، بازیگوشی طارمی ‌و ستاره‌های‌ پرسپولیس

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | بعد از اولین بازی استقلال به سرمربیگری محمود فکری،‌ پیشنهاد کردیم که استقلال برای سروسامان دادن به شرایط خط میانی‌اش بهتر است وریا غفوری را به خط میانی ببرد و احمد موسوی را در پست دفاع راست به کار بگیرد. حالا فرهاد مجیدی و فراز کمالوند در دو بازی پیاپی این شیوه را به کار بردند تا سمت راست خود را قوی کنند. مجیدی برخلاف فکری تیمش را در دو بازی پشت‌سرهم با یک ترکیب به میدان فرستاد تا نشان دهد به ثبات تیمی و ترکیب ثابت پایبند است.

او قاطعانه زوج دانشگر و یزدانی را به مرکز خط دفاع برد، از زوج ریگی و رضاوند در میانه میدان استفاده کرد و نادری و اسماعیلی را در سمت چپ همسان‌سازی کرد. بابک مرادی و امیرارسلان مطهری را از ترکیب اصلی بیرون گذاشت و از آنها به عنوان سلاح مخفی در اواسط نیمه دوم استفاده کرد. این زوج‌های همنوا موجب شد تا استقلال به دو برد سزاوارانه مقابل پیکان و فولاد دست پیدا کند. این استقلال باثبات و منطقی آینده روشن‌تری دارد. باید ببینیم آمدن میلیچ جای نادری را تنگ می‌کند یا اسماعیلی را از ترکیب خارج می‌کند.

پورتو در دو دیدار حماسی از سد یوونتوس گذشت. در دو بازی آنها ۴ گل زدند که نصف آنها را مهدی طارمی از هیچ‌وپوچ ساخت. هم آن گل دقیقه اول در بازی رفت و هم پنالتی‌ای که با زیرکی از دمیرال، دفاع وسط ترک‌تبار یوونتوسی‌ها گرفت. اما هیمن ژوکر برنده پورتو در دقیقه ۵۴ بازی برگشت حرکتی کرد که نشان می‌دهد طارمی هنوز همان عیب اساسی‌اش در عدم درک اهمیت یک بازی و عدم رعایت خصلت‌های حرفه‌ای را همچنان با خود دارد؛ همان بازیگوشی‌هایی که جایش هرجا باشد، مقابل یوونتوس و در یک‌هشتم نهایی جام باشگاه‌های اروپا نیست. حرکت طارمی ضربه بزرگی به همه امتیازاتی بود که طی چند ماه گذشته در پرتغال و اروپا برای خود جمع کرده بود.

پرسپولیس دیروز ترابی و سپس مغانلو را به ترکیب اصلی آورد و خب همان‌طور که پیش‌بینی می‌کردیم، احسان پهلوان اولین کسی بود که به نیمکت ذخیره‌ها رفت. پرسپولیس دیروز با زوج ترابی و آقایی در سمت چپ فشار بی‌نهایتی بر تیم مس نوین کرمان وارد کردند و در نهایت با سه گل پیروز شدند.

اما باز هم مجموعه فرصت‌های گل حتمی که توسط عبدی و مغانلو بر باد رفتند، قابلیت نمایش در سایت‌های فوتبالی را به عنوان مضحک‌ترین اتفاقات هفته دارند، به‌خصوص مغانلو که از این بدتر نمی‌توانست دوره کاری خود در پرسپولیس را شروع کند؛ وقتی که پاس عرضی را در دهانه دروازه خالی با ضربه‌ای محکم به خارج از دروازه فرستاد. خراب کردن این توپ حتی برای مگوایر، کاپیتان منچستریونایتد هم قفل محسوب می‌شود.

کدخبر: ۳۷۸۴۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر