کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۰۷۳۱
تاریخ خبر:

‌توئیت بازی| گاف مجری ‌درباره زنده‌یاد مشکاتیان

روزنامه هفت صبح | ماجرا را می‌دانید ؛ محمد اسکندری مجری برنامه «ترانه باران» شبکه شما سالروز تولد زنده‌یاد پرویز مشکاتیان را روی آنتن زنده یادآوری می‌کند و در عین حال برای او آرزوی سلامتی دارد! این اشتباه از هیچ مجری‌ای پذیرفتنی نیست؛ به‌ویژه آنکه مجری اجرای یک برنامه تخصصی موسیقیایی را برعهده داشته باشد.

ادبیاتی که اسکندری به کار برد به گونه‌ای است که گویی اشراف کامل به زندگی هنری و شخصی استاد مشکاتیان دارد. در عمل اما مشخص شد او نمی‌داند درباره چه کسی صحبت می‌کند. نام پرویز مشکاتیان ‌آهنگساز، نوازنده سنتور و سه‌تار، آنقدر بلند است که حتی مخاطب غیر علاقه‌مند به موسیقی اندکی از زندگی‌اش را می‌داند. چطور اسکندری نمی‌داند استاد مشکاتیان سال ۸۸‌، در عین ناباوری دنیا را ترک گفت؟ اتفاق بدتر وقتی رقم خورد که مجری «ترانه باران» یک ویدئو منتشر کرد و دنبال توجیه بود.

*** کامنت‌ها
* ‌وحید سعیدی: ‌ از مجری برنامه‌ای که کارش پیامک و ارتباط با مخاطب درباره فلان ترانه و بهمان ترانه است، چه توقعی می‌شود داشت. مجری برنامه‌ای که با این حجم از اطلاعاتش نشان می‌دهد شناختش درباره موسیقی محدود است به تعدادی خواننده پاپ امروزی. او مقصر نیست، مقصر مدیرانی هستند که آنتن تلویزیون را به مجریانی با این سطح از اطلاعات می‌دهند.

* احمد رنجبر:‌ مشکل ریشه‌ای‌تر از این حرف‌هاست. تلویزیون به جز در مواردی معدود‌، چند برنامه را به پرویز مشکاتیان اختصاص داده؟ چند بار آثار او در تلویزیون بررسی شده؟ حتی وقتی ساخته‌های او پخش می‌شود‌، چرا اسمی از او نیست؟ تازه صحبت از استاد مشکاتیان است که روی وجهه هنری او اتفاق نظر وجود دارد‌؛ بحث موسیقی اصیل جای خود. روی دیگر پیش آمدن چنین اشتباهاتی‌، عدم توجه برنامه‌سازان به وجود سردبیر و تیم محتوایی است.

* ‌مرجان فاطمی: ‌اینکه مجری یک برنامه موسیقی مسئله‌‌ به این مهمی را نداند یا فراموش کرده باشد، عجیب است اما مشکل اصلی اینجاست که چرا با وجود بی‌اطلاعی، درباره‌‌ آن اظهار فضل می‌کند؟

کدخبر: ۳۹۰۷۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر