کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۷۹۱
تاریخ خبر:

‌توئیت بازی| کیفیت برنامه‌های انتخاباتی تلویزیون

روزنامه هفت صبح | یکی از معضلات لاینحل تلویزیون عدم برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های ویژه تقویمی است.همه چیز با وجود اینکه از قبل مشخص است،اما تلویزیون کماکان ترجیح می‌دهد تا در دقیقه ۹۰ درباره رویارویی با آن تصمیم بگیرد. از سال ۱۳۹۶ معلوم بود که قرار است خرداد ماه ۱۴۰۰ انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود، چهار سال زمان وجود داشت که برای این برهه زمانی برنامه‌ریزی شود.حالا چهار سال فکر کردن و برنامه‌ریزی که چیزی شبیه شوخی است، از همین ابتدای امسال هم اگر تلویزیون وقت می‌گذاشت می‌توانست برای این ایام چند برنامه جذاب و مهیج آماده کند.

اما این فرصت را هم از دست داد تا در نهایت مجبور باشد برای این ایام یک‌سری برنامه زنده با محتوایی بسیار کلیشه‌ای را روی آنتن ببرد. مسئولان شبکه‌ها خودشان باید پای برنامه‌هایشان بنشینند و کلاهشان را قاضی کنند و ببینند آیا این برنامه‌ها شور و هیجان انتخابی در دور و اطرافیانشان ایجاد می‌کند،مخاطب کلان پیشکش‌شان.آیا واقعا حرف‌های کلیشه‌ای مهمانان درجه چند و پخش سرودهای حماسی همچنان کارکرد دارد؟بعدها اگر از مسئولان تلویزیون بپرسند که حرکت شما برای تهییج فضای انتخاباتی چه بوده، از کدام برنامه‌شان نام خواهند برد؟اصلا برنامه‌ای وجود دارد که بتوانند از آن تمام قد دفاع کنند.

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: وقتی ساختار برنامه‌سازی در تلویزیون کهنه و کلیشه‌ای و ممزوج با محافظه‌کاری باشد، نمی‌توان از برنامه‌ساز انتظار داشت در بزنگاه‌هایی مثل انتخابات عملکرد تاثیرگذاری داشته باشد.نهایت کار آنها می‌شود همین برنامه‌هایی که الان روی آنتن می‌بینید. برنامه‌هایی که حتی قدرت تهییج هم ندارند.

* احمد رنجبر: حتما رسانه‌ها نقشی مهم در بزنگاه‌هایی مثل انتخابات دارند اما نمی‌توان کتمان کرد که اتفاق اصلی در کف خیابان رخ می‌دهد. حتما به خیلی از برنامه‌های انتخاباتی صداوسیما نقد وارد است اما باید کمی عقب‌تر ایستاد و پرسید:چرا حتی برنامه‌ای مثل مناظره ۱۴۰۰ داغ و مهیج نشد؟ استثنائا ایراد اصلی از کف خیابان است.

* مرجان فاطمی: انتخابات ۱۴۰۰ نسبت به سایر دوره‌های پیش چندان پرهیجان نیست و طبیعتا بازتاب این مسئله در تلویزیون هم دیده می‌شود اما مسئله اینجاست که مدیران تلویزیون هم قدمی برای ایجاد این هیجان و انگیزه برنداشته‌اند.

کدخبر: ۳۹۶۷۹۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر