کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۹۲۰۰
تاریخ خبر:

‌تعطیلی عصر جدید‌ تا ریشه‌کنی کرونا

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | آبان رو به پایان است و برخلاف وعده قبلی، عصر جدید روی آنتن نرفت. قرار بود مرحله نیمه‌نهایی این برنامه ابتدای آبان پخش شود، اما این اتفاق رخ نداد. دلیل را می‌دانید: کرونا مانع از ضبط قسمت‌های جدید شده است.

بر اساس پیگیری‌های هفت صبح همچنان زمان ازسرگیری تولید برنامه نامشخص است و این یعنی ضرر مالی برای احسان علیخانی و گروهش و ضرر معنوی برای بیننده‌ها. می‌پرسید چرا بقیه برنامه‌ها، آن هم با حضور تماشاگر پخش می‌شوند؟ پاسخ این سوال و جزئیات جدید درباره وضعیت عصر جدید را در گزارش امروز هفت صبح بخوانید.

*** مورد اول| وعده‌ای که عملی نشد
۱۹ شهریور برنامه هشتگ عصر جدید روی آنتن شبکه سه رفت و اسامی راه‌یافتگان به مرحله نیمه‌نهایی اعلام شد. احسان علیخانی که به شکل تصویری در برنامه حاضر شده بود، بعد از اعلام رای خود درباره سرنوشت عصر جدید این‌طور توضیح داد: «مرحله نیمه‌نهایی فصل دوم عصر جدید اوایل آبان‌ماه پخش خواهد شد. البته در این مدت برنامه هشتگ عصر جدید همراه مخاطبان است.» این اتفاق اما رخ نداده و حالا پیگیری‌ها خبر از نامشخص بودن فرجام این برنامه دارد.

*** مورد دوم| نگرانی علیخانی
دلیل اصلی توقف عصر جدید، نگرانی احسان علیخانی برای سلامتی گروه برنامه‌ساز و شرکت‌کننده‌هاست. او بارها در اینستاگرام خود از عملکرد مسئولان انتقاد کرده و این خود نشانه‌ای پررنگ از دغدغه کرونایی اوست. شرایط عصر جدید مثل برنامه‌های دیگر نیست که بتوان شرکت‌کننده‌ها را صرفا از میان تهرانی‌ها انتخاب کرد. ۹۰ درصد شرکت‌کننده‌هایی که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقه عصر جدید رسیده‌اند، شهرستانی هستند.

تازه در میان آنها گروه‌هایی با اعضای زیاد دیده می‌شود؛ ‌مثل گروه مشهدی دختران پرواز که حدود ۵۰ عضو دارد. چه‌بسا برخی شرکت‌کننده‌ها از شهرهای سفید یا نارنجی به پایتخت بیایند و این یعنی احتمال ابتلای آنها به کرونا وجود دارد. یکی از عوامل عصر جدید به هفت صبح می‌گوید: «نگرانی علیخانی دقیقا از همین نقطه نشئت می‌گیرد.» از آن‌سو خود برنامه هم دارای عوامل زیادی است. بیش از ۶۰۰ نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم با عصر جدید همکاری دارند و همین نگرانی دیگر علیخانی و همکاران است.

*** مورد سوم| بلاتکلیفی تعطیلی دوهفته‌ای
مدت‌هاست پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای تهران از سوی ستاد ملی کرونا مطرح شده. تیم عصر جدید در این مدت گوش‌به‌زنگ بوده‌اند تا ببینند نتیجه چه می‌شود و بعد از آن تصمیم بگیرند. هنوز این اتفاق رخ نداده و همین مسئله دیگری است که آنها را برای ازسرگیری پروژه دچار تردید کرده است. آنطور که گفته می‌شود، قرار بوده عصر جدید بعد از صفر کارش را آغاز کند، اما شرایط به سمتی پیش رفته که سازندگان تصمیم به تداوم تعطیلی برنامه گرفته‌اند.

*** مورد چهارم| هزینه روی هزینه
این را هم بشنوید که عدم ضبط عصر جدید نه‌تنها ضرر مالی برای سازندگان به همراه داشته که هزینه اجاره دکور،‌ ال‌ای‌دی و دیگر امکانات لوکیشن، خرجی مضاعف روی دست آنها گذاشته است. بااین‌حال، انتظار برای بهبود شرایط مهم‌ترین تصمیم احسان علیخانی تا این لحظه بوده است. نکته دیگر اینکه نظر احسان علیخانی این بوده که مرحله نیمه‌نهایی و فینال با حضور تماشاچی ضبط شود. شرایط اما به حالت عادی بازنگشته و این عامل دیگری است که ضبط برنامه عقب افتاده.

*** مورد پنجم| تلاش برای پایان در سال ۹۹
تکلیف قسمت‌های باقی‌مانده فصل دوم عصر جدید چه می‌شود؟ این پرسشی است که از یکی از عوامل برنامه پرسیدیم و پاسخ شنیدیم: «تصمیم این است که ادامه برنامه تا پایان سال ۹۹ ضبط شود.» او اما تاکید می‌کند وقتی عصر جدید از سرگرفته می‌شود که تیم برنامه‌ساز خیالشان راحت باشد که سلامتی حتی یک نفر به خطر نمی‌افتد. پیرو همین تصمیم است که هنوز دکور برنامه پابرجاست و اجاره آن پرداخت می‌شود.

*** مورد ششم| فصل سوم چه می‌شود؟
احسان علیخانی قرار است فیلمی جدید تهیه کند و رویا نونهالی مشغول بازی در سریال ملکه گدایان است. اینها اما موانع ضبط عصر جدید نیستند، کما اینکه در طول ضبط برنامه، امین حیایی یکی از شلوغ‌ترین دوره‌های کاری‌اش را سپری می‌کرد.

نگرانی همانی است که اشاره شد. در چنین شرایطی مهم‌ترین پرسش این است که تکلیف فصل سوم عصر جدید چه می‌شود. مدتی پیش فراخوان سری جدید منتشر شد، اما فعلا در تلویزیون خبری از فراخوان نیست و چه‌بسا با تداوم کرونا، احسان علیخانی به سراغ فصل سوم عصر جدید نرود.

کدخبر: ۳۵۹۲۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    کاش عصر قدیم بود!