کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۷۶۰۵
تاریخ خبر:

‌ترامپ در سفر ‌‌به کنوشا به‌دنبال چه بود؟

روزنامه هفت صبح | دونالد ترامپ با سفر به کنوشا، شهری که در ۱۰ روز گذشته و پس از شلیک پلیس به جیکوب بلیک با اعتراضات بعضا خشن روبه‌رو بوده از نیروهای پلیس و گارد ملی حمایت کرد و ضمن همدردی با قربانیان تیراندازی‌های پلیس گفت که او به وجود نژادپرستی نظام‌یافته در میان نیروی پلیس اعتقادی ندارد. او دراین سفر معترضان را تروریست‌های داخلی خواند. مقامات شهر حضور آقای ترامپ را «تفرقه‌افکنانه» و موجب عمیق‌تر شدن مشکل در کنوشا ارزیابی کرده بودند.

به‌رغم درخواست شهردار کنوشا درباره لغو سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به این شهر سفر کرد؛ سفری که تنها چند ساعت ادامه یافت.تحلیلگران انتخابات آمریکا بر این باورند که ترامپ با چنین اقداماتی بر آن است تا تصویر فردی را از خود ارائه دهد که خواستار حفظ و برقراری نظم و قانون است. برخی از این تحلیلگران حتی مدعی شده‌اند که ترامپ به این ناآرامی‌ها دامن می‌زند.

سایت «اشپیگل‌آنلاین» روز چهارشنبه دوم سپتامبر (۱۲ شهریور) با انتشار گزارشی به تاکتیک جدید انتخاباتی دونالد ترامپ پرداخته.ترامپ در جریان سفر خود به کنوشا، در برابر ویرانه‌های خانه‌ای در این شهر، در کنار ماموران پلیس جلوی دوربین رفت و فعالیت ماموران پلیس و پلیس فدرال آمریکا در بازگرداندن آرامش و نظم به این شهر و دیگر نقاط ناآرام را تحسین کرد.

*** تاکتیک انتخاباتی
مفسران رسانه‌های آمریکا نسبت به موفقیت این تاکتیک انتخاباتی ترامپ اتفاق‌نظر ندارند؛ موضوعی که برخی از نظرسنجی‌ها نیز آن را تایید می‌کند. بر اساس نظرسنجی امرسون، اختلاف ترامپ از رقیب انتخاباتی او کاهش یافته است. آمار ارائه شده از سوی این مرکز حکایت از آن دارد که بایدن در حال حاضر ۴۹درصد از آرا را در اختیار دارد و دونالد ترامپ ۴۷درصد.

در برخی دیگر از نظرسنجی‌ها حتی اختلاف بین دو نامزد انتخابات روز سوم نوامبر آمریکا به یک درصد رسیده است. این در حالی است که بر اساس نتایج نظرسنجی موسسه «مورنینگ کانسلت» حدود ۵۸درصد از شهروندان آمریکا از عملکرد ترامپ ناخشنود هستند و تنها ۳۸درصد از کارنامه او رضایت دارند.
مفسران انتخابات آمریکا بر این باورند که حضور دونالد ترامپ با چهره رئیس‌جمهور پایبند به نظم و قانون می‌تواند نزد شهروندان سفیدپوست و به‌ویژه اقشار زحمتکش آمریکا باعث افزایش محبوبیت او شود. حال آنکه ممکن است باعت وحشت زنان و اقشار مرفه جامعه گردد.

اشپیگل‌آنلاین در ادامه گزارش خود نوشته است که ترامپ نه تنها تلاشی برای تخفیف اختلافات انجام نمی‌دهد بلکه حتی با حمله به معترضان و محکوم نکردن خشونت هواداران خود در کنوشا، به این ناآرامی‌ها دامن می‌زند.باید یادآور شد که ترامپ در جریان سفر خود به کنوشا کلمه‌ای درباره محکوم کردن جوان ۱۷ساله‌ای که در کنوشا با تیراندازی به معترضان باعث کشته شدن دو نفر شده بود به زبان نیاورد.

ترامپ در سخنرانی خود در کنوشا، در برابر دوربین‌های تلویزیون اعلام کرد که مردم آمریکا اگر به دنبال آرامش و امنیت هستند باید او را انتخاب کنند. ترامپ در عین حال گفت انتخاب جو بایدن آمریکا را به ورطه نابودی خواهد کشاند و وضعیت کل آمریکا را مانند وضعیت کنوشا خواهد کرد. ترامپ در این سخنرانی افزود برای برخی دو واژه نظم و قانون، واژه‌های سخیفی است «اما اینچنین نیست. این واژه‌ها عالی هستند.»

اگرچه آقای ترامپ ادعا کرده که او نیروهای گارد ملی را برای کنترل اوضاع به کنوشا فرستاده اما در حقیقت این فرماندار دموکرات ایالت ویسکانسن بود که دستور اعزام گارد ملی را صادر کرد و تنها ۲۰۰نفر از این ماموران فدرال بودند که به دستور رئیس‌جمهوری به نیروهای گارد ملی پیوستند.با وجود سفر ترامپ به کنوشا؛ او به دیدار با ماموران پلیس و گارد ملی بسنده کرد و با خانواده جیکوب بلیک دیدار نکرد. او گفته علت دیدار نکردنش با اعضای خانواده جیکوب بلیک این است که آنها خواسته‌اند حتما وکلایشان هم در این دیدار حضور داشته باشند.

کدخبر: ۳۴۷۶۰۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر