کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۶۲۳
تاریخ خبر:

‌بعد از کرونا، فکر سفر به ‌خارج را نکنید!

روزنامه هفت صبح | فعلا که راه‌ها نیمه بسته است و پروازها گران‌ اما بدانید و آگاه باشید که اتفاقات زیادی همین بیخ گوشمان و البته دورتر در جریان است که باعث می‌شود چند صباح دیگر که کرونا رفت و مثلا همه چیز عادی شد هم نتوانیم به سفرهای خارجی فکر کنیم.

*** زلزله، افت لیر، تورم
ایرانی‌هایی که منتظر فروکش کردن کرونا و سفر دوباره به این کشور هستند باید بدانند که ترکیه همان ترکیه‌ای که ترکش کردند نیست و طی یک سال گذشته اتفاقات زیادی در آن افتاده که تورم بالا یکی از آنهاست.

بنابراین اگر قبلا ترکیه به دلیل معافیت‌های مالیاتی که به فروشنده‌ها می‌داد، مقصد خوبی برای خرید بود حالا اگر به این کشور بروید با دیدن قیمت‌های جدید شوکه خواهید شد، البته افت شدید ارزش ریال در یک سال گذشته هم باعث می‌شود که یک‌بار دیگر وقتی دارید قیمت‌ها را به ریال تبدیل می‌کنید افسردگی بگیرید.

این وسط عده‌ای هم توصیه می‌کنند که نیمه پر لیوان را ببینیم و وقتی از تورم در ترکیه حرف می‌زنیم به افت ارزش لیر هم اشاره کنیم چون اگر ارزش لیر در همین یک سال افت نمی‌کرد و فقط قرار بود ریال پایین بیاید اوضاع به مراتب برایمان بدتر می‌شد. از طرفی اوضاع برای کسانی که به صورت زمینی به ترکیه می‌رفتند و مقصد آنها شهر ازمیر بود هم تا اطلاع ثانوی و بعد از زلزله شدید ازمیر عادی نیست، البته شهرهای دیگر مثل وان هنوز هم می‌توانند پذیرای مسافران ایرانی باشند.

*** عزای شینگن‌بازها
از طبقه متوسطی که قبل از این می‌توانست به همین کشورهای دور و بر سرک بکشد که بگذریم، می‌رسیم به آن دسته از عزیزانی که بیشتر دستشان به دهانشان می‌رسد و بیشتر دغدغه سفرهای اروپایی دارند.

خبرهای بد برای آنها اینکه کشورهای اروپایی هم مثل آلمان و فرانسه اعلام کرده‌اند می‌خواهند برای ورود به کشورشان محدودیت‌های بیشتری در نظر بگیرند و اگر این اتفاق بیافتد دیگر هرکس که یک ویزای شینگن گرفته نمی‌تواند خیال دور زدن در تمام این کشورها را داشته باشد.

گویا پیشنهاد سختگیری بیشتر برای قبول خارجی‌ها مخصوصا اهالی این طرف دنیا را وزیر کشور آلمان به همتای فرانسوی‌اش داده. او به وزیر کشور فرانسه نامه نوشته و گفته که شما هم بیایید مثل ما سختگیرتر باشید و حالا قرار است طی هفته آینده طرفین برای تصمیم‌گیری در این رابطه جلسه بگذارند. ‌

*** درهای نیمه‌گشوده
حالا که خبرهای بد را خواندید نوبت به خبرهای خوب می‌رسد که یکی از آنها مربوط به سفر به آمریکاست. حتما یادتان هست که ترامپ ماجرایی راه انداخت و با صدور فرمانی که به ترامپ بن معروف شد و در آن از سفر اهالی هفت کشور از جمله ایران به آمریکا جلوگیری کرده بود؛ با این فرمان خیلی از ایرانی‌ها که مدت‌هاست از دیدن خانواده‌هایشان محروم شده‌اند یا برنامه‌های تحصیلی که مدت‌ها برایش زحمت کشیده بودند دود شده و به هوا رفته بود.

حالا با آمدن بایدن امید تازه‌ای برای این دسته از مسافران بالقوه ایرانی خلق شده مخصوصا که همین اول کار اعلام شده بایدن در بدو ورود به کاخ سفید یک رشته فرمان فوری صادر خواهد کرد تا یک‌سری از تصمیمات ترامپ را لغو کرده و اوضاع را به حالت قبل از دستور او برگرداند. اقدام‌هایی مثل بازگشت به پیمان زیست‌محیطی پاریس و سازمان بهداشت جهانی و البته لغو فرمان ممنوعیت ورود اهالی هفت کشور از جمله ایران. همین خبر باعث شده که بعضی از ایرانی‌ها به این دلیل برای شروع ریاست‌ جمهوری بایدن لحظه‌شماری کنند.

*** متخصصان بشتابند
از بحث سفر با قصد گردشگری و خرید و دیدار خانواده که بگذریم می‌رسیم به نوع سفر مهاجرتی‌؛ کانادا به عنوان یکی از مقاصد محبوب ایرانی‌ها برای مهاجرت تصمیم گرفته که برنامه‌های مهاجرپذیری‌اش را توسعه بدهد.گویا کانادا قرار است تا سال ۲۰۲۱ مهاجران بیشتری را بپذیرد و برنامه چند ساله مهاجرت را هم تا آن سال تمدید کند و این یعنی ظرف یک دوره چهار ساله ۱٫۳ میلیون مقیم دائم جدید وارد خاک کانادا خواهند شد.

این تغییرات به عنوان بخشی از گزارش ۲۰۱۷ اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی (IRCC) به پارلمان اعلام شده است. طبق برنامه اصلاح شده، تعداد مهاجران باید به تدریج هر سال بیشتر شود و تعداد مهاجرانی که برای سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ به ترتیب ۳۳۰ و ۳۴۰ هزار نفر تعیین شده بود الان به ۳۳۰,۸۰۰ و ۳۴۱,۰۰۰ نفر تغییر کرده است.

احمد حسین، وزیر مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرده که «به موجب این برنامه، کانادا از کارگران خارجی دارای مهارت و تخصص که به آنها نیازمند است استقبال خواهد کرد و اعضای خانواده‌ها به هم خواهند پیوست و برای تعداد بیشتری از پناهندگان که زندگی جدیدی می‌خواهند جا و مکان تدارک خواهد دید.»به طور کلی آمارهای مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد که در تمام دو سال گذشته این کشور بیشتر از همه، نیروی متخصص پذیرفته و حالا هم اعلام کرده که قرار است ظرفیت بیشتری برای متخصص‌ها باز کند.

کدخبر: ۳۵۸۶۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر