کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۴۷
تاریخ خبر:

‌برگشت آیفون به‌‌صدر جدول گوشی‌های پرفروش‌ ‌

روزنامه هفت صبح | کاهش ۱۲درصدی فروش جهانی سامسونگ باعث شد این شرکت رتبه نخست پرفروش‌ترین تولیدکننده تلفن‌های ‌همراه هوشمند را از دست بدهد، اما چشمگیرترین رشد را شیائومی رقم زد که با رشد ۳۴درصدی نسبت به‌سال قبل جهش بزرگی از خود نشان داد. رقابت تنگاتنگ برندهای برتر در فروش گوشی هوشمند همچنان ادامه دارد. آنگونه که از گزارش گارتنر پیداست، هر پنج برند صدرنشین دنیای فروش گوشی هوشمند سال‌به‌سال تغییر رتبه می‌دهند.

در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۹، سامسونگ پیشتاز بود و پس از آن اپل، هوآوی، شیائومی و اوپو قرار داشتند، اما در همین مقطع زمانی در سال ۲۰۲۰، هوآوی به جایگاه پنجم سقوط کرد و اپل اول شد، و پس از آن سامسونگ، شیائومی و اوپو رده‌های دوم تا چهارم را به خود اختصاص دادند. اعدادی که در این بررسی ذکر شده‌اند مبتنی‌بر فروش گوشی هوشمند به کاربران نهایی توسط فروشنده در سه‌ماهه چهارم سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هستند.

ذکر این نکته در اینجا مهم است که برخی از آنالیزهای تحلیلی که منتشر می‌شوند بر اساس تحویل گوشی از کارخانه هستند که تفاوتی ظریف با میزان فروش دارد. یک شرکت ممکن است هر تعداد تلفن را که مایل باشد به بازار تحویل دهد، ولی فروشش صفر باشد، ولی آمارهای چارت گارتنر بر اساس فروش واقعی به مشتریان است. اپل در سه‌ماهه اخیر به صدر جدول بازگشت، اگرچه از نظر شدت رشد فروش در رتبه دوم کمپانی‌های عمده قرار گرفت.

‌رشد اپل در این مقطع زمانی ۱۵درصد نسبت به سه‌ماهه مشابه پایانی ۲۰۱۹ بود، اما چشمگیرترین رشد را شیائومی رقم زد که با رشد ۴۰درصدی نسبت به سال قبل جهش بزرگی را از خود نشان داد. اوپو هم از نظر رشد سال‌به‌سال با ۱۳درصد افزایش در جایگاه سوم قرار گرفت.علاوه‌بر رشد جهشی فروش شیائومی، بیشتر این تغییر ناشی از افول هوآوی بود.

احتمالا به‌خاطر شیوع کووید- ۱۹ و تا حدودی کشمکش حقوقی با دولت آمریکا و مشکلاتی که برایش ایجاد شد، فروش گوشی هوشمند توسط هوآوی به کاربران نهایی در سه‌ماهه چهارم ۴۱درصد در سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ کاهش پیدا کرد. کاهش ۱۲درصدی فروش جهانی سامسونگ باعث شد این شرکت رتبه نخست را از دست بدهد.

در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ سهم اپل از بازار ۲۱درصد بود که باعث شد جلوتر از سامسونگ با سهم ۱۶درصدی قرار بگیرد. این درصدها در سال ۲۰۱۹ برای سامسونگ ۱۷درصد و اپل ۱۷درصد بود. البته سهم سایر شرکت‌ها از بازار جهانی موبایل از ۳۶درصد در پایان سال ۲۰۱۹ به ۳۴درصد از بازار در مقطع مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش پیدا کرد.

کدخبر: ۳۷۶۶۴۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1569594374

    همیشه بی نقص و باکیفیت و بی رقیب و متمای ز از تمامی برندها