کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۹۶۲۱
تاریخ خبر:

‌برنامه‌های عجیب ‌دکتر یورگنسن ‌برای آینده آمریکا

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | حزب آزادی آمریکا از اواسط دهه ۷۰ و برای اعتراض به شرایطی که سیاست‌های دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در پیش‌برد جنگ ویتنام به کار گرفتند و همچنین ابراز همدردی با آسیب‌دیدگان این جنگ اعلام وجود کرد. آن‌ها در ابتدا، در ستایش آزادی به معنای وسیع و بسیط کلمه سخنرانی‌های غرایی می‌کردند. به‌علاوه اعضای این حزب همواره زبان به انتقاد از اقتصاد دولتی باز می‌کردند که نتیجه‌ای جز سودجویی‌های ظالمانه ندارد و چون سود کلان زیر زبان دولت‌های قدرتمندی مانند آمریکا مزه کرده است، آن‌ها ترجیح می‌دهند درجنگ‌های بی‌پایان بمانند و از این بابت پول‌های کلانی به جیب بزنند.

خب تا اینجای کار ظاهرا حزب آزادی همچون ققنوسی از خاکستر انسانیت در آمریکا سر بر آورده است و دم از آزادی و صلح و برابری می‌زند. اما باید گفت تا انتها در بر روی همین پاشنه نچرخید و مواضع این حزب در مورد مسائل روز به‌حدی عجیب و در عین حال سخیف است که سیاستمداری در نازل‌ترین سطح مانند دونالد ترامپ هم با تمام کمبودها و حاشیه‌هایش در مقابل اعضای حزب آزادی، سیاستمداری بسیار بادرایت و اهل اندیشه به‌حساب می‌آید.

مواضع این حزب نسبت به مناسبات فرهنگی و نگاه به دین کاملا در تضاد با جامعه آمریکاست که جامعه‌ای بسیار دین‌مدار و یکی از مذهبی‌ترین کشورهای مسیحی جهان است. در مقابل مواضع آن‌ها از نظر اقتصادی بسیار سخت‌گیرانه‌تر از افراطی‌ترین فرد جمهوری‌خواه است و آن‌ها از اساس قائل به مسائلی مانند بیمه خدمات درمانی، حقوق بازنشستگی، یارانه دولتی و قوانین رفاه اجتماعی نیستند. همچنین آن‌ها علاقه بسیاری به قانونی‌شدن روابط جنسی آزاد، استعمال آزادانه و خرید و فروش قانونی انواع مواد مخدر و حمل آزادانه سلاح اعم از سلاح‌های اتوماتیک جنگی در سطح شهر و در انظار عموم دارند.

حالا چندروزی است که نامزد رسمی ‌این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی شده است. دکتر جوانی یورگنسن، نامزد رسمی ‌حزب آزادی نه تنها یکی از قدیمی‌ترین اعضای این حزب است، بلکه در تمام مدت فعالیت سیاسی خود نیز عضو این حزب بوده است. او ید طولایی در فعالیت‌های انتخاباتی دارد و تا امروز در بیش از ۳۰۰کمپین انتخاباتی در دوره‌های گذشته سخنرانی کرده است.

در روزهای گذشته مواضع او به‌دلیل خنده‌داربودن در شبکه‌های اجتماعی آمریکا بسیار بازنشر شد. او درباره برنامه امنیت ملی گفته است که هر آمریکایی که تمایل به امنیت خود دارد، باید شش‌درصد از درآمد خود را برای تامین بودجه امنیتی پرداخت نماید، عده‌ای هم می‌توانند این پول را پرداخت نکنند و به‌طور طبیعی دولت هم اصراری بر تامین امنیت آن‌ها ندارد!

خانم یورگنسن معتقد است، قوانین ناظر بر جرایم مختلف در آمریکا دست‌وپاگیر و بسیار اضافه است و تنها نتیجه آن‌ ساختن و پرداختن جرایم مختلف در قانون کشور، پر شدن زندان‌ها از مجرمین است و فایده دیگری ندارد. همچنین او فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر آمریکا را فعالیتی نژادپرستانه علیه معتادها می‌داند! شاید تنها نقطه‌نظر یورگنسن که می‌توان بر اتکا کرد، این باشد که او و حزب آزادی معتقدند تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه هر کشوری ظالمانه است.

کدخبر: ۳۳۹۶۲۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر