کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۳۷۶۸
تاریخ خبر:

‌بخت‌ خوش یحیی ‌در روز فداکاری کاپیتان کهنه‌کار

روزنامه هفت صبح | گل‌محمدی باید سپاسگزار بخت خوش و سوپرمن تیم خود باشد.در بازی‌ای که بازیکنانش مقابل تیم دونده و سختگیر پیکان فقط دو موقعیت گل پیدا کردند که یکی از آنها به گل بدل شد.به‌جایش یک‌بار شوت سنگین هافبک پیکان با شدتی غیرقابل توصیف زیر تیرافقی دروازه فرود آمد و یک‌بار هم جلال حسینی در آخرین دقایق بازی توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید تا امتیازاتی که برای پرسپولیس شخصا خریده است به هشت امتیاز برسد(دو تک گل سه امتیازی و یک نجات دروازه دو امتیازی).

به‌جز این دو فرصت هر بار نادر محمدی برای اوت انداختن حاضر می‌شد ضربان قلب طرفداران پرسپولیس اوج می‌گرفت.اوت‌های او با شدتی خیره‌کننده راهی دروازه می‌شد و به وضوح حامد لک را دستپاچه ساخته بود.پرسپولیس باید از سید جلال حسینی و مهدی شیری هم سپاسگزار باشد که دو بار با تکل‌های خود مهاجمان درشت اندام حریف را در آخرین لحظات از زدن ضربه نهایی محروم کردند.
مهدی تارتار با تاکتیک مدل کی‌روشی خود پرسپولیس پرستاره را عاصی کرده بود.

آنها فرصت گل به حریف نمی‌دادند و با هدایت بازیکنان پرسپولیس به گوشه‌های زمین فرصت ایجاد خطر را از آنها می‌گرفتند.از آن‌سو پیکان که حقیقتا تیم بدون ستاره‌ای بود وقتی توپ را به زمین پرسپولیس برمی‌گرداند پرس شدیدی را با اتکا به قدرت بدنی بالای بازیکنانش برقرار می‌کرد و از همانجا جلوی طرح‌های تاکتیکی پرسپولیس را سد می‌کرد.پرسپولیس بدون مهاجم کلاسیک بازی می‌کرد و عالیشاه و وحید امیری که ذاتا هافبک و وینگر هستند به تناوب در نوک حمله ظاهر می‌شدند. هر دو پرتلاش اما در عین حال پر اشتباه.

در نهایت اصرار پرسپولیس بر انجام یکی از تاکتیک‌های خود موجب شد تا عالیشاه در یک و دو با وحید امیری از سد خط دفاعی سختگیر پیکان عبور کند و با یک پاس زمینی دقیق احمد نوراللهی را در دو متری دروازه صاحب توپ کند و ضربه خشک نوراللهی هم گل پرسپولیس را به ارمغان آورد.عالیشاه یک بار در شروع بازی هم دروازه دریس را با خطر روبه‌رو ساخته بود.

دست گل‌محمدی آنقدر خالی بود که در هفت دقیقه انتهایی مجبور شد زوج عبدی و مهدی خانی را به زمین بیاورد.قیافه خسته و نفس نفس زدن‌های مهدی خانی پس از اولین کورس بلندش نشان می‌داد که این تیم به لحاظ تمرینات بدنی باید بهبود پیدا کند.

در نهایت پرسپولیس در دیداری سخت و در حالی که موقعیت‌های تیم کم ستاره پیکان از آنها بیشتر بود سه امتیاز پر ارزش را به دست آوردند و با یک بازی کمتر به مکان دوم رسیدند.تیمی که سخت گل می‌زند و سخت گل می‌خورد و همای سعادت هم چند هفته‌ای است که بر شانه بازیکنانش نشسته است.

حالا بازی مقابل گل‌گهر در سیرجان می‌تواند قهرمان نیم فصل را مشخص کند.بازی حساسی که با محرومیت منشا به خاطر یکی دیگر از آن حرکت‌های زشت او پس از گل زدن کفه ترازو را به نفع پرسپولیس سنگین کرده اما خب در سیرجان هر اتفاقی می‌تواند رخ بدهد. ‌

کدخبر: ۳۷۳۷۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر