کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۸۹۳۵۴
تاریخ خبر:

‌با دو سال حداقل حقوق در کویت، پورشه بخرید

روزنامه هفت صبح، گروه خودرو| ماشین‌بازهای ایرانی خاطرات خوشی از کویت دارند. بسیاری از خودروهای کلاسیک خاص دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ که بعضاً تنها یک دستگاه از آنها در ایران موجود است، در دهه ۷۰ شمسی از این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به ایران آمدند. امروزه هر دینار کویت به پول ما حدود ۷۳ هزار تومان می‌ارزد و همین قدرت بالای پول ملی باعث شده کویتی‌ها جزو آن دسته از مخاطبان این صنعت باشند و مدام خودرو عوض کنند.

در ادامه به سراغ چند گزینه رفته‌ایم که در یکی از نمایشگاه‌های کویت به فروش می‌رسند و زمان رسیدن به آنها با پس‌انداز حداقل حقوق را محاسبه کرده‌ایم. کویتی‌هایی که حداقل حقوق را می‌گیرند با ۳۵۰ دینار حقوق ماهانه (۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان) و تورمی که بین منفی ۱ تا ۳ درصد هم وضع‌شان حسابی کویت است!

*** پورشه پانامرا فور اس
مدل ۲۰۱۲ (۲۴ ماه)
نزدیک به یک دهه از معرفی اولین پورشه پانامرا می‌گذرد اما ‌ کابین لوکس آن به خصوص با تریم کرم و فرم طراحی فست‌بکش باعث شده تا هنوز هم بسیاری از افراد وقتی نام سدان فول‌سایز لوکس را بشنوند سریعاً پانامرا در ذهن‌شان تداعی شود. حالا فکر کنید می‌توانید با پولی که در ایران پای مزدا ۳ کارکرده می‌دهید، یعنی ۵۸۵ میلیون تومان، یک دستگاه از قوی‌ترین نسخه پانامرا با ۴۰۰ اسب بخار نیرو و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را سوار شوید.

*** مرسدس بنز G63 مدل ۲۰۱۶ (۵۴ ماه)
فرم طراحی نوستالژیک کلاس جی را بگذارید کنار موتور تویین‌توربوی ۵٫۵ لیتری با ۵۶۳ اسب بخار نیرو و ۷۵۹ نیوتن متر گشتاور تا دقیق‌تر هیولایی که در برابرتان با غرور و صلابت ایستاده را بشناسید.
مدل ۲۰۱۶ جی کلاس هم بهبودهایی در پیشرانه را تجربه کرد و هم ظاهرش شیک‌تر شد. گفتنش خالی از لطف نیست که اولین بار G63 در این مدل وارد آمریکا شد.

*** میتسوبیشی گالانت مدل ۲۰۱۱ (۴ ماه)
بیایید از بخش بزرگان عبور کنیم و وارد همین دنیای آرام و بی‌‎دغدغه خودروهایی برای استفاده روزمره شویم و چه گزینه‌ای بهتر از یک گالانت کم‌کارکرد که هم رخ اسپرتی دارد و کیفیت سیستم تعلیقش مثال‌زدنی است. باموتور ۲٫۴ لیتری ۱۶۰ اسبی هم مدام وسوسه می‌شوید در اتوبان‌های خلوت کویت تخته‌گاز بروید. شاید مهم‌ترین نقطه ضعف این خودرو مصرف سوخت ۱۱ لیتری‌اش باشد. بهتر است بدانید قیمت هر لیتر بنزین در کویت ۰٫۱ دینار است که به پول ما می‌شود ۷۳۰۰ تومان.

*** دوچ چارجر SRT مدل ۲۰۱۲ (۷ ماه)
مگر می‌توان در خاورمیانه زندگی کرد و سوار ماسل‌کارهای وحشی یانکی نشد؟ برای کسی که می‌خواهد با اهل و عیال چنین لذتی را تجربه کند چارجر گزینه‌ای ایده‌آل است. نسخه SRT این سدان عضلانی آمریکایی از موتور ۶٫۴ لیتری ۴۶۵ اسبی بهره می‌برد و کابینی شیک با تریم قرمز و سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۹ بلندگو را در اختیارتان می‌گذارد تا هر چقدر می‌خواهید جوانی کنید.

کدخبر: ۳۸۹۳۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر