کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۷۴۱
تاریخ خبر:

‌بازی‌های ویدئویی که در سال ‌۱۴۰۰ منتشر می‌شوند

روزنامه هفت صبح، محمد طالبیان | مدتی پیش به بررسی بهترین بازی‌هایی که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده بودند، پرداختیم و با توجه به عرضه نشدن عنوان خاصی طی این سه ماه اخیر به سراغ مورد انتظارترین عناوین سال آینده رفته‌ایم.بازی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ منتشر می‌شوند و نویدبخش روزهایی جذاب برای گیمرها هستند.از هشتمین قسمت مجموعه «رزیدنت اویل» گرفته تا چندین انحصاری سونی که سعی دارد ۲۰۲۱ را تبدیل به یکی از شلوغ‌ترین سال‌های پلی‌استیشن و به خصوص کنسول جدیدش کند.رویکردی که ژاپنی‌ها سعی دارند با استفاده از رقیب همیشگی خود یعنی مایکروسافت را در موقعیتی سخت قرار دهند.

*** Resident Evil 8
کمپانی ژاپنی کپکام چند سالی است که تمرکز بسیاری روی مجموعه «رزیدنت اویل» قرار داده و نسخه‌های متفاوتی از آن را در اختیار گیمرها قرار داده.آنها طی سال‌های اخیر دو بازسازی از قسمت دوم و سوم مجموعه را به شکل سنتی بازسازی کردند و قسمت هفتم مجموعه با رویکردی متفاوت و زاویه دید اول شخص هم توانست نظر مثبت مخاطب‌ها و منتقدها را به همراه داشته باشد.حالا هشتمین نسخه از مجموعه با رویکردی شبیه نسخه هفتم از راه رسیده و می‌تواند ماه‌های ترسناکی را در ابتدای سال آینده پدید آورد.

*** Deathloop
هرچند کمپانی بتسدا به تازگی توسط مایکروسافت خریداری شده و حالا به عنوان زیرمجموعه این کمپانی شناخته می‌شود اما جدیدترین بازی آنها فعلا برای یک‌سال در انحصار پلی‌استیشن ۵ است.«دث‌لوپ» که سازندگان «دیزآنرد» مشغول توسعه آن هستند سعی دارد اکشنی نفسگیر را با المان‌های آنلاین ترکیب کرده و معجونی نوآورانه را پیش‌روی گیمرها قرار دهد.در این اثر هر گیمر می‌تواند روال عادی و شبیه آثار تک نفره داستانی را دنبال کند اما دیگر مخاطب‌ها می‌توانند به شکل رقیب پیش‌روی او قرار گرفته و تبدیل به دشمن شماره یک دیگر گیمرها شوند.

*** Ratchet & Clank: Rift Apart
دیگر انحصاری پلی‌استیشن ۵ که برای عرضه در ابتدای تابستان آینده آماده می‌شود،نسخه جدید مجموعه «رچت و کلنک» است.اثری که به شکل اختصاصی برای کنسول جدید سونی توسعه پیدا کرده و به خوبی از سرعت حافظه این پلتفرم یعنی اس‌اس‌دی طراحی شده توسط ژاپنی‌ها استفاده می‌کند.در این بازی‌ لحظاتی را تجربه خواهید کرد که شخصیت‌های اصلی در کمتر از چند ثانیه وارد دنیایی کاملا متفاوت می‌شوند.

*** Elden Ring
هنوز هم طرفداران واقعی بازی تاج و تخت در انتظار انتشار کتاب‌های باقی مانده از این مجموعه هستند اما فعلا گیمرها می‌توانند از آخرین دستپخت جی‌.آر.آر مارتین بهره‌مند شوند. این نویسنده مطرح این روزهای دنیای ادبیات در آخرین همکاری خود داستان بازی «الدن رینگ» را برای استودیو فرام‌سافتور به رشته تحریر درآورده.استودیویی که ساخت مجموعه سولز را در کارنامه دارد.جالب است بدانید که احتمالا زمان زیادی تا انتشار این بازی باقی نمانده اما سازندگان و ناشر آن هنوز به جز یک ویدئو معرفی اولیه، اطلاعات دیگری را از ساخته خود به شکل عمومی منتشر نکرده‌اند.مسئله‌ای که به شکل کلی باعث شده تعداد بیشتری از گیمرها در انتظار عرضه آن باقی بمانند.

*** Halo Infinite
برنامه اولیه مایکروسافت این بود که همزمان با عرضه کنسول جدیدش ایکس‌باکس سری ایکس، «هیلو اینفینیت» را همزمان با آن وارد بازار کند.برنامه‌ای که به واسطه کیفیت نامناسب بازی تغییر کرد و حالا به احتمال فراوان باید منتظر عرضه این انحصاری ایکس‌باکس در انتهای سال ۲۰۲۱ باشیم.شایعات بسیاری پیرامون فرایند ساخت این نسخه از «هیلو» وجود دارد اما نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت. اثری که می‌تواند به فروش کنسول جدید مایکروسافت کمک بسزایی کرده و برای بار دیگر طرفداران این مجموعه را برای چند سال سرگرم کند. با این حال باید صبر کرد و دید که چه سرنوشتی در انتظار جدیدترین نسخه از مجموعه «هیلو» است. بازی‌ای که در کنار کنسول‌های ایکس باکس برای کامپیوترهای شخصی نیز منتشر می‌شود.

*** Far Cry 6
اگر همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت، اکنون مشغول تجربه قسمت ششم مجموعه «فار کرای» بودیم اما کرونا همه چیز را تحت تاثیر قرار داد و فرایند توسعه بازی را با چالش‌های جدیدی همراه کرد. حالا کمپانی فرانسوی یوبی سافت خود را آماده می‌کند تا این عنوان را برای عرضه در میانه سال آینده میلادی آماده کند. بازی‌ای که گیمر را در دنیایی گسترده قرار داده و مجموعه از فعالیت‌های مختلف را پیش‌روی او قرار می‌دهد.

*** Horizon Forbidden West
هنوز نمی‌دانیم که بالاخره نسخه جدید «گاد آو وار» در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود یا خیر اما سونی فعلا تایید کرده که ادامه «هورایزن» انحصاری موفق پلی‌استیشن ۴، امسال برای این پلتفرم و البته برادر کوچک‌تر آن یعنی پلی‌استیشن ۵ آماده می‌شود.تاکنون تنها شاهد یک نمایش از قسمت دوم «هورایزن» بودیم اما با نگاهی به آن می‌توان متوجه شد که با یکی از بزرگ‌ترین و پرخرج‌ترین بازی‌های سال ۱۴۰۰ سر و کار داریم. هنوز زمان زیادی تا انتشار این بازی باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که استودیو «گوریلا گیمز» چه محصولی را برای تجربه گیمرها در سال پیش‌رو آماده کرده.

کدخبر: ۳۷۸۷۴۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر