کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۵۲۱۴۲
تاریخ خبر:

‌بازیگران زن سینمای ایران و وضعیت‌شان در سال ۱۴۰۱

روزنامه هفت صبح| هفته پیش آخرین وضعیت بازیگران سینما را در سال ۱۴۰۱ در قسمت شاه‌نشین بررسی کردیم و در مورد آینده‌شان پیش‌بینی کردیم. حالا در همان طبقه اول،‌ در بخش میانی و در کنار ساکنین شاه‌نشین‌، می‌خواهیم بررسی کنیم. بازیگران بااستعداد و با سابقه‌ای که برای حضور در شاه نشین دنبال فرصت دوباره هستند و شاید هم قبلا عضو این بخش بوده‌اند.

طناز طباطبایی. به نظر می‌رسد او قله شهرت و محبوبیت خودرا در بین سینمادوستان پشت سر گذاشته و درآستانه ۴۰ سالگی در جست‌وجوی اعتبار بیشتر در عرصه بازیگری است. او بازیگر بسیار توانایی است و جملاتی که به هنگام دریافت سیمرغ بازیگری ادا کرد نشان از جاه طلبی مثبت او در عرصه بازیگری دارد. تمرکز او بر بازیگری است و این موهبت بزرگی است. به ورود عنقریب او به شاه نشین بسیار امیدواریم و احتمالا به زودی جای خالی مهناز افشار را در این فهرست پرخواهد کرد هرچند که مهارت‌هایش کاملا با خانم افشار تفاوت دارد.طباطبایی ۴۱ ساله است‌.

مریلا زارعی. بازیگر خوشنام و توانمند در نقش مهد علیا در جیران بسیار جلب توجه کرده است. او هیچ نقشی را ساده نمی‌گیرد و باتمام وجود آن را بازی می‌کند. او هم ازآن دسته بازیگرانی است که نفس بازیگری برایش از هرچیز دیگری مهم‌تر است. او هم می‌تواند به زودی به جرگه شاه نشین وارد شود. همراه طناز و یا شاید جلوتر از او. او در جشنواره فجر هم درخشید. او سریال نوبت لیلی را هم در حال پخش دارد. زارعی ۴۷ ساله است.

نگار جواهریان. موفقیت غیرمترقبه‌اش در سریال خاتون که البته با پشتیبانی رسانه‌ای و تبلیغاتی واضحی شکل گرفت او را ناگهان از برزخ دوساله‌ای که گرفتارش بود خارج کرد. برزخی که پس از ازدواج با رامبد جوان و گذراندن دوران فرزند آوری درآن حضور داشت. حالا باید دید که پس از خاتون استقبال سینما و وی او دی‌ها از او تا چه اندازه خواهد بود. جواهریان ۳۹ ساله است‌.

مهتاب کرامتی. ‌شکست هولناک میدان سرخ پروژه احیای برند این بازیگر برازنده و محبوب سینمای ایران را به عقب انداخته است. او ازآن دسته از بازیگرانی بوده که یک دهه گذشته مشغله‌های فراوانی را به بازیگری ترجیح داد و خب نتیجه‌اش هم در عرصه سینما مشخص بود. او هنوز هم می‌تواند به احیای خود فکر کند وگرنه با دست فرمان فعلی به قسمت انتهایی طبقه اول بازیگران سینمای ایران سقوط خواهد کرد.کرامتی ۵۱ ساله است.

باران کوثری. ۵ فیلم را آماده نمایش یا در دست ساخت دارد. عامه پسند در نقش زنی با لهجه یزدی در کنار فاطمه معتمد‌آریا‌،‌ گیجگاه یک کمدی نوستالژیک درباره تهران دهه شصت‌،‌ رگ‌های آبی فیلمی که پدرش درباره فروغ فرخزاد ساخته است و همین طور فیلم احمد به تنهایی ساخته حسین مهکام که قبلا فیلم بی‌حسی موضعی را با هم کار کرده‌اند. باران تجربه ملکه گدایان را هم در وی او دی‌ها داشت که خب خیلی جلب نظر نکرد. او هم مثل ویشکا آسایش در جایگاه ثابتی قرار گرفته که نه تهدید خروج دارد و نه امید صعود. کوثری ۳۶ساله است.

هانیه توسلی. بازیگری در این سطح استعداد و برازندگی‌،‌ طی یک دهه گذشته آن قدر مشغله‌های مختلف برای خود داشته که راه امیدی برای پیشرفت بیشترش باقی نمانده است‌. او به یک مشاور امین و دلسوز احتیاج دارد که راه حرکتش را برایش مشخص کند. او باید بداند که بسیاری از هم‌رده‌های او از درجا زدنش و قبول کردن نقش‌های فرعی توسط او خوشحال می‌شوند در حالیکه توسلی می‌تواند تهدیدی جدی برای نقش‌های پیشنهادی به هر بازیگر سینما‌ی ایران در هر سنی و در هر موقعیتی باشد‌. انتخاب بدش برای بازی در سریال گیسو در نقشی که قبلا مهناز افشار بازی کرده بود و نقشی فرعی اما تاثیر گذار در زخم کاری جایگاه او راتغییر نداده است. از پروژه‌های آینده‌اش اطلاعی نداریم. توسلی ۴۱ ساله است.

فاطمه معتمد آریا. طبیعی است که دیگر پاسخگوی نقش‌های خاصی در سینمای ایران باشد. در سینمای خوش آب و رنگ فعلی هنر بازیگری معتمد آریا فرصت‌های خاصی برای نمود لازم دارد.بسیاری از نقش‌هایی که پیش از این به او می‌رسید حال به چنگ مریلا زارعی می‌افتند و او هم برای آنها سنگ تمام می‌گذارد. برنده چهار سیمرغ بلورین فیلم عامه پسند را در نوبت اکران دارد که بازی فوق‌العاده خوبی را نیز در آن به نمایش گذاشته است. همین طور فیلمی از رضا درمیشیان وحمید‌رضا آذرنگ‌.

ویشکا آسایش. بازیگر با کلاس و متبحر سینمای ایران وقت و انرژی‌اش را درفیلم وسریال‌های کمدی گذاشته است و دراین حوزه موفق هم بوده تا آنجا که به نظر می‌رسد دیگر فرصتی برای ایفای نقش جدی به دست نخواهد آورد. او به جایگاه خودش بسنده کرده و به نظر می‌رسد پلنی برای بهبود موقعیت خود ندارد.هرچند شرایط فعلی‌اش هم بسیار خوب است. آسایش ۴۸ ساله است‌.

مدعیان صعود به این دسته: ‌ رعنا آزادی‌ور فیلم مرد بازنده را در اکران دارد و سریال جیران را در وی او دی‌ها. اما در هیچکدام نقش اول را دارا نیست. باید دید ادامه راه او چگونه خواهد بود. پردیس احمدیه هم در سریال نوبت لیلی درخشش خوبی داشته و احتمال می‌رود که شاهد صعود ناگهانی‌اش به دسته میانی طبقه اول باشیم. و بالاخره سارا بهرامی که چندین فیلم آماده نمایش دارد. از علفزار و خائن کشی تا چپ راست کمدی حامد محمدی. در مورد نزول از این دسته هم به نظر می‌رسد مهتاب کرامتی گزینه اصلی خواهد بود.

کدخبر: ۴۵۲۱۴۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر