کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۹۶۶۹
تاریخ خبر:

‌بازار مکاره خرید و فروش بازیکن در لیگ ایران

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | یک: در فوتبال بدون ستاره ما در حالی‌که اگر بخواهیم ۲۵بازیکن برتر ایرانی را ردیف کنیم، ۲۳تایشان در خارج از کشور توپ می‌زنند، ‌بازار نقل و انتقالات آنچنان پرهیاهو است که باورتان نمی‌شود.دلال‌های محترم و بازیکن‌ها و بازار گرم‌کن‌ها همه به میانه آمده‌اند و بازیکن‌هایی که اسمشان را هم نشنیده بودیم، همراه با مدیران باشگاه‌های متمول عکس یادگاری می‌گیرند و همین فردا، پس‌فردا با اولین قسط دریافتی‌شان عازم بنگاه‌های خرید و فروش اتومبیل در عباس‌آباد می‌شوند و یک لکسوس، ‌یک ب.‌ام.و و یا یک لندکروزر اسپرت شده را برمی‌دارند و برای بقیه اقساط هم چک می‌کشند و بعد هم با اولین تاخیر در پرداخت حقوقشان و تلفن بنگاهی‌ها‌،‌ تهدید به اعتصاب می‌کنند و لیدرها را به جلوی باشگاه می‌خوانند و قهر می‌کنند و آن بیست و یا سی درصد قسط دوم را اخذ می‌کنند و پس از دادن سهم به مدیربرنامه‌هایشان، ‌قسط ماشینشان را نیز پرداخت می‌کنند!

دو: پرسپولیس سه ستاره اصلی و سرنوشت‌ساز خود را از دست داده. نوراللهی و کنعانی‌زادگان و مغانلو. برای جانشینی کنعانی‌زادگان با علیرضا ابراهیمی بازیکن نه‌چندان جوان گل‌گهر به توافق رسیده. گویا گل‌محمدی از تجربه استخدام فرجی در نیم فصل قبل خرسند بوده و حالا می‌خواهد دفاع را بر مبنای علیرضا ابراهیمی و فرجی ببندد و سید‌جلال هم گزینه‌ای مطلوب بر روی نیمکت باشد.

در خط هافبک به‌جای نوراللهی آنها کامیابی‌نیا را هم دارند اما هافبک همیشه مصدوم مهره قابل اعتمادی نیست. رضا اسدی هافبک دفاعی سال‌های نه‌چندان دور تراکتورسازی و محمدرضا آبشک هافبک دفاعی خشن فولاد دو گزینه‌ای هستند که احتمالا یکی از آنها به پرسپولیس می‌آید تا زوج سرلک شود. علی دهقانی بازیکن نساجی هم خرید دیگر گل‌محمدی بوده. عجیب است که پرسپولیس به‌دنبال سروش رفیعی نبوده است.

در نوک حمله آل‌کثیر و عبدی هستند اما یک مهاجم دیگر هم گل‌محمدی می‌خواهد. آیا شهباززاده به پرسپولیس می‌آید؟ ‌بعید است سپاهان حرکتی در جهت تقویت احتمالی پرسپولیس انجام دهد. در دفاع راست هم شایعه پیوستن محمدی‌مهر به حقیقت نپیوست و از قرار شیری و نعمتی همچنان دفاع راست‌های پرسپولیس باقی خواهند ماند. یک سوال: ‌پرسپولیس قوی‌تر شده یا ضعیف‌تر؟ مطمئنا ضعیف‌تر!

سه: استقلال میلیچ و دیاباته و شجاعیان و اسماعیلی و نادری را از دست داد و از قرار قایدی را برگرداند. در مورد مطهری خبر موثق در دست نیست. آنها نیک‌نفس را از فولاد گرفتند تا جمع هافبک دفاعی‌های پرشمار این تیم افزون‌تر شود. در کنار ریگی و مهری و مهدی‌پور و رضاوند! در دفاع هم با یزدانی توافق کردند. یزدانی از قرار تقاضای ۱۲ میلیارد برای یک فصل داشت. یعنی ۴۵۰ هزار دلار که بعید است در مارکت اروپایی چنین قیمتی داشته باشد.

یک بازیکن گمنام از سایپا و یک دروازه‌بان خوش‌آتیه از پیکان از دیگر شکارهای استقلال تا به اینجا بوده‌اند‌. مجیدی اما چند هدف بسیار بزرگ هم برای خود انتخاب کرده:‌ اشکان دژآگه که ۳۵۰ هزار دلار درخواست کرده که برای یک بازیکن ۳۵ ساله کمی زیاد است. ‌سجاد شهباززاده،‌ رضا اسدی (به این ترتیب اسدی به جنگ میان آبی و قرمز بدل شده است)، رایان تفضلی مدافع تنومند شاغل در انگلیس،‌ لوسیانو پریرا بازیکن ۳۷ ساله برزیلی فولاد و جعفر سلمانی وینگر مقیم پرتغال؛ اگر همه این بازیکن‌ها به استقلال بیایند آیا استقلال قوی‌تر از فصل پیش خواهد بود؟‌ بعید می‌دانم‌!

چهار: اما سپاهان. مغانلو را از دهان پرسپولیس بیرون کشید،‌ با فرشاد احمدزاده و میلاد جهانی هم در مذاکرات پیش رفته و نویدکیا می‌خواهد سید‌محمد حسینی‌، ‌شهباززاده و سروش رفیعی را هم هرطور که شده حفظ کند. موفق می‌شود؟
‌پنج: فولاد، ‌پدیده و تراکتورسازی در حال غارت شدن به لحاظ بازیکن‌های خوب هستند. هرکدام به‌دلیلی.

کدخبر: ۴۰۹۶۶۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر