کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۵۴۲۵
تاریخ خبر:

‌اینستاگرام چطور متوجه علایق ما می‌شود؟

روزنامه هفت صبح، مصطفی آرانی | اینستاگرام، به عنوان پرکاربردترین شبکه اجتماعی ما، سه ابزار برای سرگرم کردن ما دارد. یکی تماشای استوری‌ها، پست‌ها و لایوهای کسانی که آنها را دنبال می‌کنیم در صفحه اصلی خودمان. دیگری جست‌وجوی افراد و هشتگ‌ها و حتی اماکن جدید و دنبال کردن تصاویر ثبت‌شده در آنجا و سوم بخشی به نام Explore که مانند ویترینی کار می‌کند و برگزیده پست‌های اینستاگرامی اعم از ویدئو و تصاویر و البته با تکیه بیشتر روی تصاویر در آنجا قرار می‌گیرند.

بااین‌حال این ویترین برای همه مشابه نیست و به نوعی می‌توان مدعی بود که شخصی است و برای هر کسی با دیگری متفاوت است. این تفاوت از کجا حاصل می‌شود؟اینستاگرام ۴ معیار برای مرتب کردن محتوای صفحه اصلی و نیز بخش اکسپلور به صورت شخصی برای شما دارد.

* علاقه: علاقه شما در وهله نخست از اکانت‌هایی که دنبالشان کردید مشخص می‌شود و سپس بر اساس پست‌ها و حساب‌های کاربری‌پسند یا لایک‌شده. بنابراین وقتی چیزی را لایک یا دنبال می‌کنید عملا در حال فرستادن این پالس هستند که به آن علاقه دارید. البته فقط این نیست؛ به‌طورمثال اگر عکسی را با دوستتان گرفته باشید و او را تگ کرده باشید، اینستاگرام میزان علاقه بیشتری بین شما و او احساس کرده و پست او را بالاتر از بقیه در صفحه اصلی نشان می‌دهد.

طبیعتا سیو کردن و کامنت گذاشتن برای یک پست نیز موثر است، همانطور که فرستادن پست برای دیگران یا استوری کردن آن نیز نشانه علاقه است. بنابراین می‌توان گفت هر کنشی در اینستاگرام مقدمه‌ای است برای تعیین اولویت محتواها بر اساس آنچه از علاقه خود نشان داده‌اید در روزهای آینده.

* رابطه: اینستاگرام بر اساس میزان رابطه شما با دیگران تلاش می‌کند دوستان و آشنایان و اعضای خانواده شما را هم شناسایی کند و آنها را در اولویت قرار دهد. این کار از میزان دایرکت ارسال‌شده به یکدیگر، میزان لایک هم، میزان جست‌وجو برای اسم آن فرد و نیز شناسایی او در زندگی واقعی (که از ابزارهایی مثل تگ شدن در تصاویر قابل رهگیری است) قابل فهم است. این موضوع باعث اولویت افراد نزدیک بر دور خواهد شد و بعدها در اکسپلور نیز موثر است. چگونه؟ خواهید دید.

* تکرار: طبیعتا صرف مراجعه به یک پست یا اکانت اهمیت ندارد و میزان تکرار یک کنش نیز موثر است. ممکن است شما یک روز وارد اکانت یک فرد شوید و به دو استوری او پاسخ دهید و برای سه پست او کامنت بگذارید و بعد دیگر بروید تا سال بعد و نگاهی هم به آن حساب کاربری نیندازید و ممکن است شما فقط هفته‌ای یک‌بار یک نفر را لایک کنید، ولی این کار را به مدت ۵۵ یا ۵۶ هفته سال به صورت منظم انجام دهید. رابطه دوم حتما عمیق‌تر است و البته بیشتر مورد توجه اینستاگرام قرار می‌گیرد.

* افرادی که دنبالشان می‌کنید: آنچه احتمالا در مورد اکسپلور حدس نمی‌زنید این است که افرادی که شما آنها را دنبال می‌کنید نیز در محتوایی که در این بخش برای شما به نمایش درمی‌آید، موثر است. اما چنین هست. اینستاگرام درواقع، علایق دوستان شما در این محیط را به پای علاقه شما می‌گذارد و هرچه آن افراد به شما نزدیک‌تر باشند، علاقه شما به محتوایی که آنها دوست دارند نیز برای اینستاگرام مسجل‌تر می‌شود.

بنابراین به طور خلاصه باید گفت که اینستاگرام از هر روشی برای شناخت علاقه شما استفاده می‌کند و در این راه تکیه خود را روی رفتار شما و رفتار کسانی که دنبالشان می‌کنید می‌گذارد. بنابراین اگر فردی کل صفحه اکسپلور اینستاگرامش گربه بود، این نشان می‌دهد که هم خودش به گربه علاقه دارد و هم کسانی که دنبالشان می‌کند.

حالا بیایید در پایان این مطلب دو توصیه هم به شما بکنیم: نکته نخست اینکه اگر به پستی علاقه نداشته باشید، می‌توانید روی آن پست انگشت خود را نگه دارید یا از سه نقطه بالای سمت راست پست گزینه Not interested in را انتخاب کنید. در صورتی هم که می‌خواهید اکسپلور اینستاگرام خود را به طور کامل، پاک کنید و از روز اول آغاز کنید، از گزینه Security، تاریخچه جست‌وجوی اینستاگرام خود را پاک کنید تا بخشی از مشکل حل شود.

کدخبر: ۳۶۵۴۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر