کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۷۴۹۰
تاریخ خبر:

‌انتخابات آمریکا، آلزایمر، آزار جنسی و...

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | بحران کرونا و شیوع پندمیک این ویروس به ‌‌کارزار انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نیز وارد شده است. از یک سو تعلل ترامپ و کاخ سفید در به کارگیری اقدامات لازم جهت مهار و مقابله با شیوع گسترده کرونا و نیز پیش‌بینی تولد مولودی به نام رکود اقتصادی توسط کارشناسان اقتصادی در دوران پساکرونا سبب سوختن کارت‌های بازی ترامپ، ضعیف شدن جبهه جمهوری‌خواهان و نگرانی سران این حزب از سرنوشت دور دوم ترامپ شده و از سوی دیگر انفعال باور نکردنی جو بایدن که اولین واکنشش به شیوع کرونا در آمریکا به ۹روز پس از این بحران بازمی‌گردد باعث دلسردی طرفدارانش از نامزد پیشتاز حزب دموکرات شده است.

اما یک نکته مهم این است که رجوع بیش از حد و مکرر بایدن به متن پیش‌نوشته‌اش در پیام ویدئویی چند دقیقه‌ای و دیرهنگام خود سبب شد که حامیان بایدن علاوه بر نگرانی از سن بالای او و احتمال مرگش در میانه راه ریاست‌جمهوری، حالا نگران مبتلا شدن او به بیماری آلزایمر نیز باشند.

در مقابل تقلا و تلاش‌های بی‌وقفه برنی سندرز در حمایت از قشر آسیب‌پذیر و ضعیف و به کارگیری تمام قوای کمپین انتخاباتی‌اش برای مقابله با کرونا و اجبار دونالد ترامپ به حمایت مالی از افراد کم‌درآمد در مجلس سنا نگرانی‌های هر دو نامزد دیگر یعنی بایدن و ترامپ را بیش از پیش مضاعف کرده چراکه سران هر دو حزب حداقل بر این باور اشتراک نظر دارند که سندرز نباید رئیس جمهور شود!

با مرور اتفاقات روزهای اخیر می‌توان حدس زد سران حزب دموکرات تصمیم سخت و پرخطری گرفتند و سناریوی حذف بایدن و جایگزینی اندرو کومو، فرماندار وقت نیویورک در ادامه رقابت‌های درون حزبی را استارت زدند.قوانین انتخاباتی در مواردی خاص به کنوانسیون حزب دموکرات اجازه می‌دهد که نامزدی را در میانه راه جایگزین نامزد قبلی بکند.

یکی از این موارد آزار جنسی است. شب چهارشنبه شبکه تلویزیونی democracy now با خانم «تارا رید» ۴۷ساله که سال ۱۹۹۳ کارمند دفتر جو بایدن بوده مصاحبه‌ای ترتیب داد و او در این مصاحبه گفت: «هر چیزی که تا امروز در مورد «عمو جوی مهربان» شنیده‌اید فراموش کنید، او یک روز من را به دفتر شخصی‌ خود فرا خواند و دستانش را دور گردنم حلقه زد و من را به دیوار دفتر کوبید و سپس با بی‌رحمی و شقاوت کامل مورد آزار جنسی قرار داد و مدتی بعد اخراجم کرد!»

حالا پیدا شدن سر و کله یک زن که ۲۷سال پیش توسط بایدن مورد آزار جنسی قرار گرفته را بگذاریم کنار مصاحبه اختصاصی کریس کومو، مجری سرشناس CNN با برادرش اندرو کامو، فرماندار دموکرات نیویورک که این روزها تبدیل به یک سلبریتی جنجالی در شبکه‌های اجتماعی و مبارز خط مقدم علیه ویروس کرونا شده است.

در این مصاحبه کریس کومو هشت بار صراحتا از اندرو کومو می‌پرسد که «آیا تصمیمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ داری؟ تو با دستاوردها و جان‌فشانی‌های روزهای اخیرت در نیویورک لایق این سمت هستی.» البته اندرو کومو هر هشت بار به پرسش‌های برادرش جواب منفی داد ولی می‌توان این جواب منفی را یک سیاست هوشمندانه و روانشناسانه در نظر گرفت که کومو توپ را به زمین مردم بیندازد و منتظر بماند تا ببیند چند درصد از طرفداران حزب دموکرات همان پرسش برادرش را تکرار خواهند کرد و پذیرای این سناریو هستند و از او دعوت خواهند کرد تا جایگزین بایدن پیر، فراموشکار و البته احتمالا مجرم شود. در اردوی دموکرات‌ها بوی یک تعویض طلایی و بی‌سابقه به مشام می‌رسد.

کدخبر: ۳۱۷۴۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر