کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۴۵۳۵
تاریخ خبر:

‌امکان فروش فوری خودرو در سایت دیوار

روزنامه هفت صبح | سایت دیوار با معرفی خدمتی تازه به نام سکو امکان فروش فوری را به کاربران داده است. دیوار اعلام کرده شکل‌های جدید فروش خودرو در «سکو»، ترکیبی از همه مزایای فروش آنلاین و حضوری برای افراد است. اما این فقط یک اطلاعیه رسمی از دیوار است و اگر به جزئیات خبر دقت کنید متوجه می‌شوید ممکن است تغییر بزرگی در خرید و فروش ماشین در راه باشد. البته به شرطی که از این امکان (فیچر) جدید دیوار استقبال شود.

*** فروش آنلاین ماشین دقیقا چه تغییری کرده؟
فعلا در سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور و باما و … شما فقط می‌توانید خودرو خود را آگهی کنید و خریدار که برای آن پیدا شد باید بقیه کارهای مربوط چانه‌زنی قیمت و سند زدن و به‌طور کلی توافقات معمول معامله را خودتان انجام دهید. اما حالا شما می‌توانید امیدوار باشید که تنها کافی است با قیمت پیشنهادی موافق باشید تا بقیه کارها توسط واسطه آنلاین‌تان انجام شود.

خود دیوار گفته استفاده از سکو باعث کمتر شدن هزینه رفت‌وآمد متقاضیان و کمتر شدن دردسر فروش خودرو در کشور خواهد. اما می‌توان گفت این ویژگی تازه، حداقل در روزهای ابتدایی برای کسانی که پول‌لازم هستند و نمی‌خواهند ماشین‌شان را مفت بفروشند طراحی شده اما در صورت موفق شدن می‌تواند بدل آنلاین نمایشگاه‌های ماشین در سراسر کشور شود. شیوه فروش هم به شکل مزایده طی یک بازه دو ساعته است.

*** فعلا چه خودروهایی را می‌توانید به مزایده بگذارید؟
کاربران برای ثبت سفارش فروش خودرو در سکو یا باید از سایت دیوار وارد شوند و روی گزینه فروش فوری کلیک کنند یا وارد سایت سکو شوند و فرم‌های مرتبط با فورش فوری (مزایده) را پر کنند. اما ضعف بزرگ فعلی سکو این است که هر خودرویی را نمی‌توان در آن فروخت. هرچند که انتظار می‌رود خیلی زود این محدودیت برداشته شود.

در این سایت ماشین‌های داخلی مانند پراید، تیبا و ساینا فروخته نمی‌شود. فعلا امور فروش خودروهایی مانند پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ و اچ سی کراس با این شیوه جدید ممکن است اما همان‌ها هم محدودیت کیلومتری دارند. بر اساس اطلاعات این سایت، فروش خودروی مدل‌های پایین‌تر از ۱۳۹۷ و بالاتر از ۴۰ هزار کیلومتر امکان‌پذیر نیست.

*** اول بشویید بعد بفروشید!
برای اینکه ماشین‌تان را بتوانید به این شیوه تازه استارتاپی بفروشید اول باید آن را بشویید! بعد آن را به یکی از شعب سکو ببرید (فعلا فقط یک شعبه در سعادت‌آباد راه افتاده؛ یک ضعف بزرگ دیگر در برابر تعداد نمایشگاه‌های اتومبیل که مثل نقل و نبات در تهران فراوان‌اند.)، ماشین‌ کارشناسی فنی و قیمت‌گذاری پایه می‌شود، بعد به صورت آنلاین و طی دو ساعت به مزایده گذاشته می‌شود. بالاترین پیشنهاد به شما اعلام شده و اگر موافق باشید ماشین می‌رود برای سند خوردن و همان روز پولتان را می‌گیرید!

*** نمایشگاه‌های اتومبیل به سرنوشت تاکسی‌های تلفنی دچار می‌شوند؟
به نظر می‌رسد همانگونه که روزی پلتفرم‌های حمل‌و‌نقل اینترنتی مثل اسنپ و تپسی با معرفی یک امکان ساده، تحول بزرگی را در بازار حمل‌و‌نقل شهری رقم زدند می‌توان پیش‌بینی کرد در چند سال آینده بیزینس‌های ثروتمند نمایشگاه‌داری به سرنوشتی دردناک دچار شوند. البته با یک «اگر» بزرگ!

اگر ادعاهایی که دیوار طرح کرده درست از کار دربیایند و مهم‌تر اینکه فرهنگ کارشناسی و قیمت‌گذاری خودرو توسط پلتفرم‌های اینترنتی از سوی ماشین‌بازها و طبقه متوسط ایرانی به رسمیت شناخته شود. در آن صورت شاید روزی که چندان هم دور نباشد به جای نمایشگاه‌های بزرگ خیابان‌های مطهری و عباس‌آباد و سهروردی؛ شعبه‌های فیزیکی برخی پلتفرم‌های اینترنتی دایر شود که مشتری‌ها، برای نهایی کردن مزایده‌های آنلاین خود به آنها مراجعه می‌کنند.

کدخبر: ۳۶۴۵۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر