کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۲۵۸۸۲
تاریخ خبر:

‌امتیازات بازیکن‌ها در برد آسان مقابل سوریه

روزنامه هفت صبح، کمال بردبار | ‌ این بازی جای چون و چرا برای ما باقی نگذاشت. شاید یکی از دلایلش ضعف مفرط سوریه بود (که چند بازیکن کلیدی خود را نداشت‌) اما هرچه بود ایران در طول نود دقیقه سه گل زد و پنج، شش گل دیگر را نزد تا با قاطعیت سه امتیاز دوم خود از سفر به غرب آسیا را هم به ارمغان بیاورد. با یک بازی تاکتیکی و مدرسه‌ای‌.

در غیاب طارمی و جهانبخش و همین‌طور قدوس و بیرانوند‌،‌ احسان حاج‌صفی به خط هافبک آمده بود و نورافکن به دفاع چپ رفته بود و امیر عابدزاده در دروازه‌. در واقع زنجیره حاج‌صفی و امیری و قلی‌زاده پشت‌سر آزمون قرار داشتند‌. تا قبل از گل اول یک ضربه فنی المواس مهاجم زهردار سوریه را عابد‌زاده مهار کرد و در عوض یک توپ ریباند در پشت هجده‌قدم را نوراللهی با ضربه‌ای چکشی با اختلافی بسیار کم به بیرون فرستاد.

سوریه گارد دفاعی داشت و دل به ضد‌حمله بسته بود اما مقدر بود که در اولین هجوم همه‌جانبه‌اش خودشان اسیر ضد‌حمله شوند. پاس اشتباه عمرالسوما به دفاع ایران رسید و سپس وحید امیری که در داخل زمین ایران به توپ رسید، با پاسی استثنایی توپ را بین دو مدافع حریف برای آزمون ارسال کرد. آزمون در حال حرکت این پاس استثنایی را به زیبایی کنترل کرد و با ضربه‌ای دقیق اولین گل ایران را به‌ثمر رساند.

چند دقیقه بعد نفوذ وحید امیری با ارسال او همراه شد که توپ به دست مدافع سوریه خورد و یک ضربه پنالتی برای ایران کسب شد. حاج‌صفی با ضربه‌ای دقیق گل دوم را به ثمر رساند. اما یک دقیقه بعد المواس پشت هجده‌قدم صاحب توپ شد و با یک حرکت فریبنده برای عزت‌اللهی و خلیل‌زاده تاکسی گرفت اما شوت بسیار زیبایش به زیر دیرک افقی دروازه ایران خورد.

در نیمه دوم ایران بر بازی مسلط بود و اگر غرور و تعارف و این چیزها نبود خیلی زود باید گل‌های بعدی‌ما‌ن را به‌ثمر می‌رساندیم. آزمون یک دروازه خالی را روی پاس وحید امیری به بالای دروازه فرستاد و یک‌بار هم در موقعیتی ایده‌آل خودش نزد و توپ را برای حاج‌صفی فرستاد که موقعیت صد درصد این‌گونه از دست رفت‌.

سپس نوبت به احمد نوراللهی رسید که دو بار با شوت‌هایی سنگین دروازه سوریه را هدف قرار دهد که هر دوبار دروازه‌بان حریف با واکنش‌هایی حیرت‌انگیز توپ را به کرنر فرستاد. در این لحظات سرلک و صیاد‌منش به‌جای حاج‌صفی و عزت‌اللهی به زمین آمدند و در نهایت روی یک ضد‌حمله صیادمنش توپ خوبی را برای قلی‌زاده برید و این یکی هم یاد جوانی کرد و با سه چهار دریبل و فریب بدن و سرتوپ تا روی شش قدم رفت و آنجا کار را یکسره کرد.

سه بر صفر. در دقیقه آخر اشتباه تکراری محرمی در تخمین اوت شدن یک توپ موجب شد تا موقعیت خوبی برای سوریه مهیا شود که این‌بار دفاع ناجی دروازه ایران شد. با این پیروزی ایران با ۵ برد و یک تساوی و ۱۶ امتیاز صدر‌نشین باقی ماند.

کره جنوبی هم در دوحه با سه گل از سد عراق گذشت تا همچنان تنها تعقیب‌کننده ایران باقی بماند. امارات هم با یک گل لبنان را مغلوب کرد و با شش امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفت. چهار بازی دیگر باقی‌مانده که ایران در سه بازی میزبان است. یعنی میزبان عراق و لبنان و امارات و فقط یک سفر به سئول خواهد داشت‌.

‌امتیازات بازیکن‌ها
عابدزاده‌: ‌ او دروازه‌اش را بسته نگه داشت و کلا زیاد به دردسر نیافتاد. ‌۷ از ۱۰٫
خلیل‌زاده: در دفع توپ فوق‌العاده بود اما در بازیسازی از عقب زمین چندان مطمئن نیست. ‌۷ از ۱۰٫
کنعانی‌زادگان‌: در حال حاضر بهترین مدافع ایران است‌. با توانایی قابل توجه در بازیسازی و نفوذ. ‌۵/۷ از ۱۰٫
محرمی:‌ در تمام طول بازی پرتلاش بود و مدام در حال نفوذ. اما اهمالش در دقیقه ۹۰ می‌توانست یک گل بادآورده به حریف ببخشد. ۷ از ۱۰٫

نورافکن: سختگیر بود و فعال و خب فرصت درخشش خاصی پیدا نکرد. در سمت او نفوذها به حاج‌صفی و امیری محول شده بود. ۵/۶ از ۱۰٫
عزت‌اللهی‌: ستون تیم ملی در میانه زمین که در کارهای دفاعی موفق است و قدرت ارسال پاس‌های بلند دارد‌. سه چهار کیلو اضافه وزن هم دارد. ‌۵/۷ از ۱۰
نوراللهی: ستاره میدان بود و سه بار ضربات خوبی را راهی دروازه حریفان کرد و با خونسردی جالب توجهی بازی می کرد. ۸ از ۱۰

احسان حاج صفی :‌ بازی در قسمت جلوی زمین کمی او را‌آشفته کرده بود اما کاپیتان یک پنالتی خوب به ثمر رساند. ۷ از ۱۰
وحیدامیری . باز هم درخشان بود. دو گل اول حاصل تلاش و ظرافت او بود و یک پاس گلش هم در دهانه دروازه خالی توسط آزمون به اوت رفت. ۵/۸ از ۱۰
قلی زاده. تا دقیقه ۸۰ معمولی بازی کرد اما در ده دقیقه آخر شکوفا شد و یک گل بی نظیر به ثمر رساند. ۸ از ۱۰
سردار آزمون. نیمه دوم معمولی بود و یکی دو فرصت خوب را از دست داد اما گلی که زد در نیمه اول ،‌ نشانه کفایت حرفه ای آزمون بود. ۸ از ۱۰

تعویضی‌ها:
‌صیادمنش :‌۷ از ۱۰٫ او پاس گل سوم را داد.
سرلک :‌ ۶ از ۱۰
قایدی :‌ فرصتی برای کار خاصی پیدا نکرد. کلا دو دقیقه در زمین بود.

کدخبر: ۴۲۵۸۸۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر