کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۷۲۶۴
تاریخ خبر:

‌اقدام نافرجام سارق مسلح ‌در زعفرانیه

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | حوالی ساعت ۱۹ پنجشنبه ۱۴اسفندماه، خانمی که محل کارش در زعفرانیه بود بعد از اتمام کار به سمت خیابانی که خودروی‌اش در آنجا پارک بوده می‌رود، اما خبر نداشت سارقی سابقه‌دار که فراری است با سلاح گرم و محلول بیهوشی در جیبش در انتظار سوژه مناسب برای سرقت است.

سرهنگ محمد قدیمی، رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند خبر از این سرقت مسلحانه و تیراندازی به سوی مامور پلیس از سوی سارق سابقه‌دار داد. سرهنگ قدیمی درباره جزئیات این حادثه بیان کرد:«‌ پنجشنبه ۱۴ اسفندماه، حوالی ساعت ۱۹ خانمی که در محله زعفرانیه محل کارش بوده و بعد از اتمام کار به محل پارک خودروی خود در خیابان طاهری، مژگان مراجعه می‌کند با یک سرقت مسلحانه ناکام مواجه می‌شود.»

*** ماجرای سرقت نافرجام
«در کوچه‌ای که خودروی جک شاسی بلند این خانم پارک شده بوده، در آن ساعت او در ابتدای کوچه فرد مشکوکی را مشاهده می‌کند که در حال قدم زدن بوده و این خانم هیچ آشنایی با فرد مورد نظر نداشته است. خانم به سمت خودروی خود می‌رود و حتی به ماموران بعدتر می‌گوید در حالی که احساس ناامنی و اضطراب به دلیل مشاهده این فرد مشکوک می‌کرده است.

او سوار خودرو می‌شود اما مشاهده می‌کند فردی که در ابتدای کوچه در حال قدم زدن بوده است از کنار خودروی او رد شده و به سرعت از در عقب سوار ماشین می‌شود. این فرد با خود سلاح گرم به همراه داشته است. این خانم که به شدت ترسیده بوده، وحشت‌زده از خودرو پیاده می‌شود اما اقدام مناسبی که این خانم انجام می‌دهد برداشتن سوییچ خودرو قبل از پیاده شدنش بوده است.»

این مقام پلیسی درباره جزئیات بیشتر این حادثه می‌گوید: « خانم وحشت زده به سرعت به میان خیابان می‌دود و سه بار فریاد می‌زند: دزد! خوشبختانه در همان زمان مامور اطلاعات کلانتری ۱۲۲ دربند در حال گشت‌زنی در منطقه بوده است که صدای این خانم توجهش را جلب می‌کند.»

*** تیراندازی به مامور پلیس
رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند درباره حضور مامور کلانتری در این حادثه نیز می‌گوید:« معاون اطلاعات کلانتری ۱۲۲ به دلیل حساسیت و دقت نظر به سمت صدای خانم می‌رود و مشاهده می‌کند خانمی مستاصل در حال فریاد است و در همین بین فردی از یک خودرو پیاده شده و اقدام به فرار می‌کند. این مامور به تعقیب شخص می‌پردازد.

در همین فاصله ۲۰۰، ۳۰۰ متری که خودروهای زیادی نیز در آن منطقه پارک بوده است یک لحظه این سارق خشن از دید مامور کلانتری دور می‌شود و این مامور با کمک یکی از همسایگان که به منطقه مشرف بوده و کل ماجرا را از پنجره مشاهده کرده بوده است، به او اطلاع می‌دهد سارق زیر یکی از خودروها پنهان شده است. مامور کلانتری با سختی این سارق را از زیر خودرو بیرون می‌کشد اما سارق مسلح بلافاصله از زیر پیراهنش اسلحه‌ای را بیرون می‌آورد.

این اسلحه یک کلت جنگی مجهز به صداخفه‌کن بوده است. او به سمت مامور کلانتری نشانه‌روی می‌کند، این سروان به کمک فنون دفاع شخصی، مچ ساعد سارق را می‌گیرد و او را کنار می‌زند در حالی که مراقب بوده تا افراد گذری نیز دچار حادثه نشوند.» به گفته سرهنگ قدیمی، معاون اطلاعات کلانتری ۱۲۲دربند با درایت، سرعت عمل، دقت نظر و توانمندی سعی در گرفتن اسلحه می‌کند.

اما سارق با سلاح آماده شلیک و در حالی که دستش روی ماشه بوده است اقدام به شلیک دو گلوله می‌کند که با تلاش مامور کلانتری این تیراندازی منحرف شده و در منطقه بی‌خطر اصابت می‌کند و کسی در این ماجرا آسیب نمی‌بیند. همچنین یک نگهبان ساختمان که ناظر صحنه بوده است به کمک مامور می‌آید و سارق زمین‌گیر می‌شود و این سارق در سرقت مسلحانه خودرو ناکام می‌ماند.»

*** پیدا شدن ماده بیهوشی
اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. چرا که این فرد سابقه‌دار بوده است و از دست ماموران قانون متواری! همچنین طی بازجویی بدنی از متهم از جیب او یک خشاب پر اسلحه شامل هشت فشنگ کشف می‌شود، ماموران نیز از اسلحه او ۶ فشنگ بیرون می‌آورند که دو فشنگ آن شلیک شده بود. همچنین در بازرسی بدنی از جیب او ماده بیهوش کننده اتر در شیشه ۲۵میلی‌گرمی خارج شد.

موبایل و مدارک این سارق نیز از زیر خودرویی که پنهان شده بود کشف شد. این فرد اسناد جعلی و جعل کارت ارگان‌های دولتی با عکس خودش را نیز به همراه داشته است. بعد از انتقال متهم به کلانتری و استعلام سابقه او مشخص می‌شود او پیش از این نیز سابقه سرقت داشته است. این سارق متولد سال ۱۳۶۱ است. دارای چندین فقره سرقت بوده از جمله سرقت مسلحانه منزل در سال ۹۶ در گرگان داشته و به ۲۵ سال حبس در زندان گرگان محکوم شده بوده است.

اما حدود چهار ماه پیش، او با وثیقه میلیاردی(یک میلیارد و خرده‌ای) از زندان مرخصی می‌گیرد اما دیگر به زندان بازنمی‌گردد. این سارق چهار ماه به عنوان محکوم متواری، تحت تعقیب بوده است. همچنین در سوابق او جعل اسناد نیز به چشم می‌خورد و سابقه آدم‌ربایی نیز داشته است. این فرد اهل گرگان است و در گرگان زندان بوده و حالا در تهران اقدام به سرقت می‌کند که نافرجام می‌ماند. این فرد اکنون در اختیار مقام قضایی قرار دارد. اما نکته این ماجرا این است که زنی که از او اقدام به سرقت شده بود چنان ترسیده بوده که حتی به سختی به کلانتری برای شکایت می‌آید.

سرهنگ قدیمی، رئیس کلانتری ۱۲۲ دربند درباره این ماجرا هشداری مهم به شهروندان می‌دهد:« اگر در منطقه‌ای فردی مشکوک را شهروندان مشاهده کردند حتما با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ تماس بگیرند تا با حضور به موقع ماموران جلوی چنین اتفاقاتی گرفته شود. همچنین شهروندان دقت کنند به محض سوار شدن به خودرو، به سرعت قفل مرکزی را بزنند و در پشت چراغ قرمز و ترافیک نیز این موضوع را رعایت کنند.»

کدخبر: ۳۷۷۲۶۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر