کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۹۰۷۱
تاریخ خبر:

‌اقدامات بانک سینا در بخش مسئولیت‌های اجتماعی

روزنامه هفت صبح | بانک سینا در راستای عمل به وظایف و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همچنین کمک به آسیب دیدگان ناشی از بحران ویروس کرونا در کشور، اقدامات متعددی را در زمینه‌های مختلف طی چند مرحله به انجام رسانده که نتایج مناسبی نیز به همراه داشته است. بانک سینا در راستای شعار سال‌های اخیر مبنی بر تقویت اشتغال، رونق تولید و حمایت از کالای ایرانی، یکی از عمده اهداف خود را توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و نقش آفرینی بر محور تحقق این شعارها قرار داده است.

و با اقدامات عملی که در این زمینه به انجام رسانده، ضمن تحقق اهداف از پیش تعیین شده، جایگاه خوبی را نزد افکار عمومی کسب کرده است. این بانک امیدوار است مجموعه سازمان‌ها و نهادهای دستاندرکار با تلاش و کوشش روزافزون و همدلی و یکپارچگی در تحقق سیاست‌های توسعه‌ای جمهوری اسلامی، زمینه شکوفایی ایران اسلامی را آنچنان که شایسته ملت سرفرازمان است، محقق سازند. برخی از این اقدامات بدین شرح است:

*** اهدای ۵۱ دستگاه آمبولانس به وزارت بهداشت و مراکز بهداشتی مناطق روستایی
بانک سینا با هدف کمک به تجهیز بیمارستان‌ها و حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، تعداد ۲۴دستگاه آمبولانس را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور اهدا نمود. پیش‌تر نیز این بانک از محل بودجه چاپ سررسید و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به منظور تجهیز مراکز درمانی استان‌های مناطق کم برخوردار کشور تعداد ۲۷ دستگاه آمبولانس به مراکز بهداشت مناطق کم برخوردار اهدا کرده بود.

*** کمک ۵۰ میلیارد ریالی به ۷ استان درگیر ویروس کرونا
بانک سینا با توجه به وضعیت پاندمی روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا، با اقدامی جهادی به منظور حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه جهت تهیه اقلام مورد نیاز بهداشتی و معیشتی اقشار کم درآمد، مبلغ ۵۰میلیارد ریال کمک نقدی به کمیته امداد امام خمینی(ره) برای حمایت از مددجویان این کمیته در ۷ استان گیلان، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، البرز و مرکزی اختصاص داد.

*** اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال به طرح‌های روستایی
بانک سینا در سال‌های اخیر طی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهت اعطای تسهیلات اشتغالزایی روستایی یارانه دار با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، بنیاد علوی و استانداری‌ها، اعتباری بیش از ۲۰هزار میلیارد ریال را به ۴۴۰۰ طرح اشتغالزایی روستایی در استان‌های مختلف اختصاص داده که زمینه اشتغال بیش از ۱۷هزار نفر از جوانان جویای کار در مناطق روستایی کشور فراهم شده است.

*** ساخت ۲ باب مدرسه در قلعه گنج
این بانک با تامین هزینه‌های لازم از محل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین کمک‌های کارکنان، زمینه احداث دو باب مدرسه در شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان به مبلغ حدود ۱۹میلیارد را فراهم آورده تا زمینه رشد و شکوفایی استعداد آینده‌سازان این منطقه از مرز و بوم میهن اسلامی بیشتر از قبل محقق گردد. مقدمات احداث سومین مدرسه در شهرستان اهرم روستای قباکلکی استان بوشهر به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال نیز آغاز شده است.

*** اهدای ۹۵۰ دستگاه تبلت به دانش‌آموزان بی بضاعت
بانک سینا در اقدامی انساندوستانه و خیرخواهانه با توجه به شیوع ویروس کرونا در راستای کمک به توانمندی در حوزه آموزش و پرورش و بهره‌مندی دانش‌آموزان بی‌بضاعت از فضای آموزش مجازی، تعداد ۳۰۰ دستگاه تبلت خریداری و طی مراسمی با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران به دانش‌آموزان تحت پوشش این سازمان اهدا شد. این بانک همچنین در حال تهیه و خریداری ۶۵۰دستگاه تبلت دیگر جهت اهدا به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام(ره) در استان‌ها می‌باشد.

*** اهدای ۳۸۰۰ بسته معیشتی به نیازمندان و ایتام
بانک سینا با اختصاص مبلغی حدود ۱۸میلیارد ریال طی ۲مرحله شامل ۲۰۰۰بسته از محل اهدای مرخصی و حقوق کارکنان بانک - اهدای بیش از ۱۰ روز از سوی برخی کارکنان- و ۱۸۰۰ بسته از محل بودجه مسئولیت‌های اجتماعی، زمینه تهیه و اهدای ۳۸۰۰ بسته معیشتی شامل برنج ایرانی، خرما، روغن، چای، پنیر، ماکارونی، حبوبات، مرغ، گوشت و قند و شکر به نیازمندان را با همکاری بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تهران بزرگ فراهم کرد. این بانک همچنین تعداد ۶۵۰۰۰ ماسک جهت سربازان میهن اسلامی تهیه و به این عزیزان اهدا کرد.

*** تامین هزینه تولید ۹۱۲۰۰۰ فقره کارت هدیه جهت اهدا به اقشار فعال در کسب و کارهای خرد
بانک سینا هزینه تولید ۹۱۲۰۰۰ کارت هدیه به درخواست بنیاد مستضعفان را به ارزش ۲۴میلیارد ریال جهت توزیع بین اقشار زحمتکش فعال در کسب و کارهای خرد نظیر کولبران و پاکبانان که به دلیل کرونا، دچار آسیب‌های جدی شده‌اند، فراهم ساخت.

*** اختصاص ۳۰ میلیارد ریال به آزادی زندانیان غیرعمد
بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و در تداوم فعالیت‌های خیرخواهانه خود، نسبت به آزادسازی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کرد.این بانک طی همکاری با ستاد دیه کشور، مبلغ ۳۰میلیارد ریال را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داده است.

*** پرداخت وام قرض‌الحسنه
بر اساس شأن و منزلتی که اسلام برای قرض‌الحسنه قائل است، بانک سینا یکی از استراتژی‌ها و اولویت‌های مهم خود را ترویج این سنت نیک الهی قرار داده است. در همین راستا طرح‌های تسهیلاتی قرض‌الحسنه متعددی در این بانک به اجرا گذاشته شده از آن جمله می‌توان به مهرآفرین، نیکو و مواسات اشاره کرد.

پوشش هزینه‌های درمانی بیماران نیازمند در قالب طرح احسان تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال بودجه، اعطای وام قرض‌الحسنه به خانواده‌های معزز شهدای والامقام مدافع حرم و سربازان حریم ولایت، در قالب طرح ایثار تا سقف ۱۰۰۰ میلیارد ریال، اعطای وام به مرزبانان غیور و جان برکف و همچنین پرستاران و کادر درمان شاغل در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌ها و مددکاران آسایشگاه‌ها در قالب طرح کریمانه تا سقف بودجه ۱۲۰۰ میلیارد ریال از دیگر اقدامات بانک در این بخش است.

در ۱۱ ماهه اول سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۶۰۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه بالغ بر ۶۸۰۰ میلیارد ریال از سوی این بانک به واجدین شرایط پرداخت شده است. وام قرض‌الحسنه ازدواج از سوی این بانک با‌لغ بر ۲۰۰۰۰ فقره به مبلغی حدود ۴۵۰۰ میلیارد ریال، تسهیلات به آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا شامل ۶۱۰۰ فقره به مبلغ ۹۵۰ میلیارد ریال و تسهیلات خرید خودرو مددجویان کمیته امداد حضرت امام(ره) نیز به تعداد ۷۹۵ فقره به مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال بوده است.بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه بانک با کمیته امداد امام خمینی(ره) به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال و سازمان بهزیستی به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مددجویان معرفی شده از سوی سازمان‌های مذکور، از مهر ماه سال جاری پرداخت اینگونه تسهیلات شروع شده است.

*** تاثیرگذاری بر اقتصاد
بانک سینا با هدف کمک به توسعه متوازن اقتصادی کشور سعی نموده با تامین مالی پروژه‌های ملی همسو و همقدم با سایر بنگاه‌ها و نهادهای اقتصادی سهمی در رونق و شکوفایی اقتصاد کشور ایفا نماید به طوری که طی سالیان گذشته با پرداخت مبلغ ۹۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات درتوسعه و ساخت آزادراه‌ها نظیر آزادراه تهران شمال، شرکت‌های نفت و گاز و توسعه میدان‌های نفتی، صنایع فولاد، احداث نیروگاه‌های برق، احداث پایانه سلام فرودگاه بین‌المللی حضرت امام(ره)، توسعه خدمات بندری و توسعه بیمارستان‌ها و نظیر آن نقش ایفا کرده است.

*** امهال مطالبات بنگاه‌های تولیدی و تسهیلات گیرندگان
بانک سینا در راستای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و وام گیرندگان که به دلیل شرایط به وجود آمده ناشی از شیوع کرونا دچار آسیب‌ها و خساراتی شدند، مساعدت‌هایی در خصوص امهال و وصول اقساط تسهیلات آنها در نظر گرفت. بطوریکه به دریافت کنندگان وام‌های قرض‌الحسنه که قادر به بازپرداخت اقساط وام خود در موعد مقرر نبوده، یا صاحبان کسب و کارهای مشمول قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور که بازپرداخت آنها به صورت دفعی بوده، مهلت ۳ ماهه اعطا نمود، تا پس از ۳ ماه سررسید تسهیلات، بدهی خود را بازپرداخت کنند.

*** عدم دریافت خودکار اقساط وام قرض‌الحسنه
این بانک همچنین دریافت خودکار اقساط تمامی دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه را مطابق دستورالعمل ارسالی بانک مرکزی مربوط به اقساط ماه‎های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹ غیرفعال و وصول آن را به منظور کاهش مراجعات به شعب، منوط به درخواست وام گیرندگان و ترجیحا از درگاه‌های خدمات بانکداری الکترونیک میسر ساخت و مشتریانی هم که اقساط آنها در این مدت کسر شده و تقاضای برگشت اقساط را داشتند، مطابق با ضوابط بانک در خصوص بازگشت اقساط اقدام شد.

*** عدم اعمال ضوابط قانونی برای دارندگان چک های برگشتی
پیرو مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، صادرکنندگان چک‌هایی که سررسید آنها در بازه زمانی اول اسفند ۹۸ تا ۳۱ اردیبهشت ۹۹ بوده و به علت شرایط حاصل از شیوع کرونا دچار برگشتی شده‌اند، به مدت ۳ ماه از اعمال محرومیت‌های بانکی معاف شدند.

*** توسعه خدمات بانکداری الکترونیک برای کاهش ترددها
بانک سینا برای کمک به مدیریت بحران و پیشگیری از شیوع کرونا و کاهش تردد مراجعین، اقدامات موثری را در جهت کاهش مراجعات حضوری به شعب به عنوان یکی از کانون‌های تجمع ویروس کرونا از طریق ایجاد تغییرات در برخی خدمات بانکداری الکترونیک انجام داد. این بانک در راستای فرهنگ‌سازی و ترغیب مشتریان به استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک، نسبت به افزایش سقف برداشت وجه نقدی در دستگاه‌های خودپرداز تا سقف ۵میلیون ریال در روز اقدام نمود.

و سقف انتقال وجه شتابی و درون بانکی از طریق دستگاه‌های خودپرداز و درگاه‌های اینترنتی را پس از چندین مرحله به مبلغ ۱۰۰میلیون ریال در شبانه روز افزایش داد. همچنین به جهت تامین رضایتمندی مشتریان عزیز، امکان فعال‌سازی غیرحضوری همراه بانک و اینترنت بانک را فراهم ساخته و متقاضیان بدون مراجعه حضوری به شعب، می‌توانند این خدمات را فعال نمایند. تمدید خودکار تاریخ انقضای کارت‌های بانکی نیز از دیگر برنامه‌های این بانک بوده است.

کدخبر: ۳۷۹۰۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر