کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۵۰۰
تاریخ خبر:

‌افشاگرام | حرکات مارپیچ‌ الناز شاکردوست ‌

روزنامه هفت صبح | الناز شاکردوست با ۸٫۸میلیون نفر یکی از پرفالوئرترین چهره‌های ایرانی در اینستاگرام است.او البته هیچ‌کس را در این شبکه اجتماعی فالو نکرده و علت این موضوع را در یک پرسش و پاسخ با هوادارانش اینطور عنوان کرده که با صفحه خصوصی دیگری ترجیح می‌دهد دوستانش را فالو کند تا حریم خصوصی آنها تحت‌الشعاع این مسئله قرار نگیرد.در حال حاضر الناز شاکردوست هفتمین صفحه پرمخاطب اینستاگرام بین همه بازیگران ایرانی را دارد و البته فقط ۲۰۰ هزار نفر از بهنوش بختیاری کمتر فالوئر دارد.

با این حال آنالیز صفحه الناز شاکردوست نشان می‌دهد او در شاخص‌هایی مثل نرخ تعامل و محبوبیت در اینستاگرام به مراتب بالاتر از بهنوش بختیاری و بعضی دیگر از بازیگرانی است که بیشتر از او فالوئر دارند.خودتان مقایسه کنید میانگین لایک هر پست الناز شاکردوست بیش از ۲۴۷ هزار است و بهنوش بختیاری ۴۷ هزار. حتی تعداد میانگین لایک پست‌های شاکردوست فاصله چندانی از مهناز افشار هم ندارد.صفحه مهناز افشار که با ۱۳٫۹میلیون نفر پرمخاطب‌ترین صفحه بازیگران ایرانی در اینستاگرام است به طور میانگین برای هر پست ۲۸۶هزار لایک می‌گیرد.بنابراین می‌توانیم نتیجه بگیریم الناز شاکردوست یک گروه خاص و خالص از هواداران وفادار دارد که به طور جدی فعالیت‌های او را دنبال می‌کنند.

الناز شاکردوست هم البته به طور متقابل سعی کرده این ارتباط دوسویه را حفظ کند. به طور مثال چند روز پیش او پای یکی از پست‌هایش چند ساعت وقت گذاشت و به تک تک سوالاتی که در بخش کامنت‌ها آمد پاسخ داد. طیف وسیعی از سوالات هم در این پرسش و پاسخ اینستاگرامی مطرح شد.از برند لوازم آرایش و رنگ موی این بازیگر را پرسیدند تا از مقوله سیاست و انتخابات وضعیت فعلی زندگی عاشقانه این بازیگر.جالب اینکه الناز شاکردوست هم جواب کمتر سوالی را می‌بینید که در آن بازه زمانی مشخص جا انداخته باشد.

از قد و وزن ۱۶۵ سانتیمتری و ۶۰کیلوگرمی‌اش گفته و توضیح داده نه عاشق است و نه تا حالا عاشق شده. عده قلیلی از هوادارانش را موعظه کرده که چطور شکست‌ناپذیر و قدرتمند باشند و در منجلاب روابط احساسی نیفتند.از رنگ و غذای مورد علاقه‌اش گفته و توصیه کرده که بدانید آدم‌هایی که بیش از حد ادای احترام و ادب دارند از همه خطرناک‌ترند.او در پاسخ به سوال یک کاربر گفته که هوتن شکیبا برای او مثل یک برادر است و بهترین بازیگری که می‌شناسد را آرمین رحیمیان معرفی کرده (بازیگر نقش عبدالمالک ریگی در شبی که ماه کامل شد).

لابه‌لای این بحث‌های عامه‌پسند البته شاکردوست آثاری از کامو و مارکز و کوندرا هم برای مخاطبانش معرفی کرده.به آثار امیر کوستوریستا به طور مشخص علاقه خاصی دارد و فلینی و گدار را تحسین می‌کند.در عین حال اما در بخش استوری‌ها او تبدیل به همان سلبریتی معمولی و بازیگر فیلم‌های تجاری تبدیل می‌شود.با همان سبک زندگی دور از میانگین متعارف جامعه و رفتارهای تبخترآمیز بعضی سلبریتی‌های اینستاگرامی.

پریروز او یک رشته استوری گذاشته بود از مراحل تهیه نوعی معجون خانگی.معجونی که با کلی آناناس و زنجبیل که با کمک وسایل آشپزخانه یک برند گرانقیمت ایتالیایی آماده شد.احتمالا اما خود الناز شاکردوست به این مسئله و تصویری که در ذهن مخاطبش از سبک زندگی او باقی می‌گذارد توجه نکرده بود.در واقع شاکردوست از جمله بازیگرانی است که دائم بین دو سر طیف تبدیل شدن به یک هنرمند فرهیخته یا عضوی از بدنه سینمای تجاری و اینستاگرامی در رفت‌وآمد است.

اخیرا البته به‌خصوص بعد از شبی که ماه کامل شد به نظر می‌رسد تصمیم گرفته که به کدام سمت‌وسو حرکت کند. هرچند نباید به صرفا به جوایز اخیر او استناد کنیم چون شاکردوست در میانه دهه ۸۰ همان شروع کار برای جوایز مهمی در جشنواره‌های مختلف نامزد شده بود و بعد به ورطه فیلم‌های سطحی کشیده شد.در کانامه او هم بازی در فیلم‌های نعیمی و اطیابی و ده‌نمکی را پیدا می‌کنید و هم پوراحمد و موتمن و آبیار. زندگی و کارنامه این بازیگر برای ما که خیلی پاردوکسیکال است و تحلیل حرکات مارپیچ و غافلگیرکننده او راحت نیست.

کدخبر: ۳۹۷۵۰۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر