کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۴۸۲۵
تاریخ خبر:

‌اسرار جدید از ‌مرگ دو آیت‌الله

روزنامه هفت صبح| فرزند‌ آیت‌الله حائری شیرازی می‌گوید علت درگذشت پدرش اعتماد او به حسین روازاده از فعالان طب اسلامی بوده، روازاده اما تکذیب می‌کند . دو ماه بعد از اینکه فرزند آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد پدرش به علت اعتماد اشتباه به فعالان طب اسلامی فوت کرده، فرزند آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی هم در یک یادداشت تلگرامی توضیح داده که پدرش هم به علت مشابهی درگذشته است. در هر دو ماجرا هم البته نام یک فعال طب اسلامی در میان است؛ حسین روازاده.

شهاب‌الدین حائری شیرازی در کانال تلگرامی‌اش نوشته:‌« مرحوم پدر، به رغم تاکید همه اطبا بر ضرورت عمل جراحی و برداشتن عضو سرطانی به طبابت طبیب عَلَفی که آیت‌الله هاشمی شاهرودی معرفی کرده بود گردن نهاد، این شخص کسی نبود جز همان حکیم! روازاده معروف.

که بعدا فرزند ارشد مرحوم آیت الله محمود شاهرودی ریاست مجمع تشخیص مصلحت با تاسف سبب مرگ زودهنگام پدر خویش را عمل به طبابت همین شخص دانست و تاخیر در عمل به دستور پزشکان جدید. چرا پدر ما و آیت الله شاهرودی که اگر بخواهیم چند روحانی شاخص فاضل، در سطح عالی حوزه که به روز هستند را نام ببریم، ناگزیر از ذکر نام ایشانیم در مسئله جان خود که از اهم مسائل در نزد هر فرد است بین دانش جدید و قدیم به دومی گردن نهادند و تنها زمانی که یقین کردند کاری از علم قدیم بر نیامده تسلیم تجویز پزشکان شدند که نوشدارو بعد از مرگ سهراب بود.» گفتنی است آیت الله محی‌الدین حائری شیرازی امام جمعه سابق شیراز و عضو مجلس خبرگان در آذرماه ۱۳۹۶ در سن ۸۱ سالگی و یکسال قبل از آیت‌الله هاشمی شاهرودی درگذشت.

حسین روازاده در واکنش به این ادعا در توئیتر نوشته:‌« پیرامون ادعای فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی در خصوص علت فوت پدر ایشان، گفتنی است بنده ایشان را یکبار ۱۰ سال قبل ملاقات کردم. معظم له در حال شیمی درمانی برای سرطان مثانه بودند و بنده هیچ تجویزی برای سرطان ایشان نداشتم.

اینجانب تمام ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی را تکذیب می‌نمایم و ادعاهای کذب مطرح شده را در مراجع حقوقی حتما پیگیری خواهیم کرد و ایشان را به تقواى الهى فرا می‌خوانیم.» حسین روازاده و شیخ عباس تبریزیان دو چهره مطرح طب سنتی و اسلامی هستند که در ماه‌های اخیر هم اظهارنظرهای آن‌ها در حوزه مقابله با کرونا هم جنجالی شده بود.

حسین روازاده در آبان‌ماه ۹۶ در گفت‌وگو با هفت صبح توضیح داد که چرا معتقد است زدن همزمان واکسن‌های پنجگانه را توطئه صهیونیست‌ها می‌داند و معتقد است مسواک زدن در شب کار اشتباهی است. اوایل دی‌ماه امسال حجت الاسلام سید علا هاشمی شاهرودی در گفت‌و‌گویی توضیح داده بود پدرش در روند درمان بیماری‌اش به طب اسلامی و «دکترای اسلامی» اعتماد کرد و این امر منجر به ایجاد فاصله بین درمان و از کنترل خارج‌ شدن بیماری شد. به گفته او برخی «دکترهای اسلامی» به پدرش گفته‌اند به حرف پزشکان جدید توجه نکند. او البته تاکید کرد سال ۹۶ و پس از عمل جراحی، مقام معظم رهبری به آیت الله هاشمی شاهرودی توصیه کرده به حرف پزشکان گوش کند ولی او گوش نکرده.

کدخبر: ۳۱۴۸۲۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر