کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۸۰۷۵۴
تاریخ خبر:

‌استقبال‌ ایرانی‌ها از فیلم‌های هندی

روزنامه هفت صبح، گروه تلویزیون | در مقایسه میان میزان بازدید فیلم‌های مختلف شبکه نمایش در سایت تلوبیون می‌توانیم نتیجه بگیریم که میزان بازدید از فیلم‌های هندی و دنباله‌دار از سایرین بالاتر است.

شبکه نمایش، هر روز از ساعت ۱۳ تا یک بامداد، هفت فیلم مختلف روی آنتن می‌فرستد. هر روز هفته، ساعت ۱۳، فیلم‌های ایرانی پخش می‌کند. ساعت ۱۵ به فیلم‌های هندی اختصاص دارد. در ساعت ۱۹، فیلم‌های دنباله‌دار روی آنتن می‌رود. ساعت ۲۱ با نام هفته‌‌ فیلم سینماگران شناخته می‌شود و هر هفته فیلم‌های مهم یکی از بازیگران، کارگردان‌ها یا عوامل مهم سینمای ایران و جهان در این ساعت پخش می‌شود.

ساعت ۲۳ مخصوص فیلم‌های آمریکایی است و یک نیمه شب هم فیلم‌های کلاسیک روی آنتن می‌رود. فکر می‌کنید میزان استقبال مخاطبان از کدام سری از فیلم‌ها بیشتر است؟ فیلم‌های هندی و ایرانی، نسبت به آمریکایی و اروپایی، چه میزان مخاطب دارند و آیا اصلا کسی به فیلم‌های دنباله‌دار یا کلاسیک اهمیت می‌دهد؟ امروز سری به تلوبیون می‌زنیم تا میزان بازدید فیلم‌های هر باکس را از ابتدای هفته بسنجیم.

*** فیلم‌های ایرانی: ۱۲هزار بازدید
از فیلم‌های ایرانی شروع می‌کنیم. از ابتدای هفته فیلم‌های « میان ماندن و رفتن»، «رسم رفاقت»، «شاید یک معجزه» و «سلام مامان» در باکس ساعت ۱۳ این شبکه روی آنتن رفته‌اند. اکثر آنها تله‌فیلم هستند و طبیعی است میزان مخاطب بالایی نداشته باشند. اگر میزان بازدیدکنندگان هر فیلم را جمع بزنیم و میانگین بگیریم، فیلم‌های ایرانی، حدودا ۱۲هزار بازدید داشته است.

*** فیلم‌های هندی: ۷۲هزار بازدید
باکس پخش فیلم‌های هندی ساعت ۱۵ است. از ابتدای هفته، فیلم‌های «از نسل آفتاب»، «یکشنبه»، «خدمتگزار شهر» و «اولاد» در این باکس روی آنتن رفته‌اند. این چهار فیلم، به طور میانگین، ۷۲هزاربار دیده شده‌اند. «خدمتگزار شهر» با ۳۸هزار بازدید، کمترین میزان تماشاگر را داشته و فیلم «اولاد» نزدیک به۱۰۰ هزار نفر را ترغیب به تماشا کرده است. به طور کلی استقبال مخاطبان ایرانی از فیلم‌های هندی نسبت به سایر فیلم‌ها بیشتر است.

*** فیلم‌های دنباله‌دار: ۷۸هزار بازدید
فیلم‌های دنباله‌دار، بیشترین میزان بازدید را دارند. مثلا فیلم «تشنه سرعت ۲» که شنبه شب روی آنتن رفت، ۱۲۶ هزار بازدیدکننده داشت که البته رکورددار میزان تماشا از ابتدای هفته بود. «بازگشت به آینده۱» و «بازگشت به آینده۲» با ۶۱هزار و ۴۸هزار بازدید در مرتبه‌های بعدی بودند. میانگین بازدید فیلم‌های دنباله‌دار ۷۸ هزار دنبال‌کننده است که نسبت به میانگین بازدید سایر باکس‌ها بالاتر به نظر می‌رسد.

*** کلینت‌ایستوود: ۷۰هزار بازدید
درباره هفته‌ فیلم بازیگران و عوامل سینمایی، احتمالا میزان بازدیدها متغیر است. طبیعتا میزان بازدید یک بازیگر درجه یک و مطرح جهان با هفته فیلم یک فیلمبردار ایرانی کاملا فرق می‌کند. این هفته به پخش فیلم‌های کلینت‌ایستوود اختصاص دارد. از ابتدای هفته، سه فیلم «جولی‌ ولز»، « تاندر بولت و لایت فوت» و «فرار از زندان آلکاتراز» با بازی این بازیگر مطرح فیلم‌های وسترن، روی آنتن رفت. فیلم «فرار از زندان آلکاتراز» به طرز عجیبی از سایرین جلو زد و ۱۲۰هزار بار دیده شد.

« تاندر بولت و لایت فوت» ۳۷هزار بازدید داشت و «جولی‌ولز» هم ۵۱هزار. به طور کلی می‌توان گفت فیلم‌های هفته فیلم کلینت ایستوود، با میانگین حدود ۷۰هزار بازدید، در فهرست پربازدیدترین‌های هفته قرار داشت.

*** فیلم‌های جذاب: ۱۶هزار بازدید
شبکه نمایش نام باکس ساعت ۲۳ را فیلم‌های «جذاب» نامیده. انتظار می‌رود فیلم‌های جذاب، نسبت به سایرین، میزان مخاطب بیشتری داشته باشند اما دقیقا برعکس است. از ابتدای هفته فیلم‌های «اسیر خاک»، «میلیونر زاغه‌نشین» و «هشدار» در این ساعت پخش شده. «اسیرخاک» محصول سال ۲۰۱۷ است؛ این فیلم جدید و با امتیاز بالا، فقط ۲۳هزاربازدید داشته. «میلیونر زاغه‌نشین» که اکثر جوایز مهم اسکار ۲۰۰۷ را درو کرده، ۲۱هزار بازدید داشته و برای «هشدار»، محصول ۲۰۱۸ هم ۶هزاربازدید ثبت شده.

*** فیلم‌های کلاسیک: ۱۹هزار بازدید
فیلم‌های کلاسیک در بدترین ساعت ممکن روی آنتن می‌روند و خیلی‌ها ساعت یک بامداد نمی‌توانند بیدار بمانند و آنها را تماشا کنند اما برای تماشای این فیلم‌ها از تلوبیون مشکل خاصی وجود ندارد. با این حال میزان بازدید این فیلم‌ها زیاد نیست. مثلا فیلم «قطار سریع السیر فون رایان» محصول سال ۱۹۶۵، فقط ۱۷هزار بازدید داشته. فیلم «ماجرا ماجراست» محصول ۱۹۷۲، ۲۸هزار بازدید داشته و «اجبار» محصول ۱۹۵۹، هم ۱۳هزار بازدید. میانگین میزان تماشای این فیلم‌ها حدود ۱۹هزار است. البته توجه داشته باشید آمار و ارقامی که در این گزارش آوردیم، کاملا نسبی است.

کدخبر: ۲۸۰۷۵۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر