کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۱۰۵۵
تاریخ خبر:

‌از ‌‌پرونده بهلول، خرم‌دین‌ها و پزشک تبریزی چه خبر؟

روزنامه هفت صبح | این سه پرونده از زمانی که جرم اتفاق افتاد سر و صدای زیادی برپا کرد و با جنجال رسانه‌ای مواجه شد. بهلول که اقدام به قتل شیما صباگردی دختر نوجوان کرده بود و بالاخره بعد از گذشت مدت‌ها به قتل شیما معترف شد. اکبر خرم‌دین و ایران که متهم به قتل دو فرزند و دامادشان هستند. سومین پرونده نیز مربوط به پزشک تبریزی است که با خط خوش آهنگ مرحوم شجریان را برای بیماران تجویز می‌کرد و بعدها به جرم قتل مادربزرگ و همسرش به زندان افتاد و همچنان در زندان به سر می‌برد. اما سرنوشت این سه پرونده به کجا رسیده است.اگرچه در این میان سرنوشت پرونده‌‌‌ای مانند حمید صفت هم هنوز به نتیجه قطعی نرسیده است.

بهلول به میز محاکمه رسید
پرونده بهلول، پیرمرد مسافربر که پس از قتل شیما، دختر ۱۵‌ساله جسد او را در حیاط خانه‌اش دفن کرده‌بود به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران بررسی می‌شود. بیست و ششم مردادماه سال‌۹۸ بود که اعضای خانواده‌ای در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفتند و از گم‌شدن ناگهانی دختر ۱۵‌ساله‌شان به نام شیما شکایت کردند. با شکایت مرد جوان تیمی از کارآگاهان اداره‌یازدهم پلیس آگاهی به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی برای پیدا کردن شیما وارد عمل شدند.

مأموران پلیس در نخستین بررسی‌های فنی خود به ردپای مرد ۶۱‌ساله‌ای به نام بهلول رسیدند که پس از بررسی دوربین‌های مداربسته ترمینال بیهقی مشخص شد نیمه‌شب حادثه شیما از داخل ترمینال سوار خودروی بهلول شده‌است. بنابراین بهلول بازداشت، اما در بازجویی‌ها مدعی شد که دختر ۱۵‌ساله را آن شب به عنوان مسافر سوار کرده و در مقصد نزدیکی‌های خیابان شهید مدنی از خودرویش پیاده کرده‌است. همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران بهلول را آزاد کردند.

اما پس از گذشت ۱۳‌ماه از حادثه پدر دختر گمشده با انتشار فیلمی از شیما در فضای مجازی از رئیس قوه‌قضائیه برای پیدا کردن دخترش درخواست کمک کرد و در آن فیلم ادعا کرد که بهلول در سرنوشت شیما دخالت دارد. در ادامه پخش این فیلم دادستان تهران با دستور ریاست وقت قوه‌قضائیه رسیدگی به این پرونده را به صورت ویژه از بازپرس خواستار شد که بلافاصله مأموران دوباره بهلول را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند. بالاخره بعد از گذشت زمان زیادی بهلول به قتل شیما اعتراف کرده و جای جسد را نیز نشان داد.

اما چون پدر و مادر شیما، اقوام واقعی او نبودند از آنجایی که آن‌ها طبق قانون نمی‌توانستند برای قاتل درخواست قصاص کنند، تلاش برای پیدا کردن پدر و مادر واقعی شیما آغاز شد تا اینکه مدتی بعد زن و شوهری به دادسرا رفتند و اعلام کردند شیما فرزند آن‌ها است که چند سال قبل به خاطر مشکلات اقتصادی شیما را به عنوان فرزند خوانده به آن زن و شوهر سپرده‌اند. پس از اینکه آزمایش دی‌ان‌ای مشخص کرد آن زن و مرد پدر و مادر شیما هستند، آن‌ها در دادسرا برای قاتل درخواست قصاص دادند. بدین ترتیب قاضی پرونده کیفرخواست قاتل را پس از گذشت دو سال صادر کرد و متهم به زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه می‌شود.

سرنوشت خرم‌دین‌ها
چندی پیش قتل بابک خرم‌دین، خواهر و دامادشان در صدر اخبار حوادث قرار گرفت و ماجرا از این قرار بود که ۲۶ اردیبهشت ماه تکه‌های بدن یک مرد در سطل زباله‌ای واقع در فاز سه شهرک اکباتان کشف شد، خبرکشف این جسد در رسانه‌ها منتشر و ساعتی بعد مشخص شد جسد مثله شده متعلق به بابک خرم‌دین کارگردان سینمایی است. زمانی که کارگر ضایعاتی، محل کشف جسد مثله شده را به مأموران پلیس نشان داد، مأموران پلیس با بررسی دوربین‌های مدار بسته توانستند ماشینی را که این جسد با آن منتقل شده بود، شناسایی کنند .

با شناسایی صاحب خودرو یعنی اکبر خرم‌دین پدر بابک، به منزل آنها رفته و در حمام خانه با لکه‌های خون مواجه شدند، مأموران پدر و مادر بابک را به عنوان اولین مظنونان قتل بازداشت کردند.هنوز ساعتی از بازداشت پدر و مادر بابک خرم‌دین نگذشته بود که آنها به قتل بابک اعتراف کردند. بعد از این اعتراف این زن و مرد به قتل آرزو دخترشان و فریبرز دامادشان نیز اعتراف کردند. در حال حاضر این دو نفر بررسی‌های روانی را انجام داده‌اند و فعلا در زندان به سر می‌برند تا مشخص شود چه زمانی دادگاه آنها تشکیل شده و اولیای دم داماد آنها چه تصمیمی در موردشان می‌گیرد.

پزشک تبریزی و بلاتکلیفی
مهر ماه سال ۹۵ خبر به قتل رسیدن همسر و مادربزرگ یک پزشک تبریزی در لیست یکی از جنجالی‌ترین اخبار حوادثی قرار گرفت. دکتر علیرضا صلحی که به نسخه خوش‌خطش در فضای مجازی مشهور است، به قدری در زندان رسیدگی به پرونده‌اش طولانی شد که خودش دست به قلم شده برای مسئولان قضایی و بهداشت نامه نوشت. بعد از این حادثه دایی متهم به عنوان ولی دم مادربزرگش از او شکایت کرد، اما خانواده متهم توانستند با پرداخت دیه از او رضایت بگیرند و مادر متهم هم به عنوان ولی دم دیگر مادربزرگش اعلام گذشت کرد. اما پدر و مادر همسر دکتر صلحی از او به اتهام قتل دخترشان شکایت کردند.

بعد از اولین محاکمه، قضات دادگاه رای قصاص علیه متهم صادر کردند که رای صادر شده از سوی قضات دیوانعالی کشور نقض شد و پرونده بار دیگر برای رسیدگی به دادگاه کیفری ارجاع داده شد. به این ترتیب متهم بار دیگر پای میز محاکمه رفت و از خود دفاع کرد. قضات دادگاه بار دیگر رای قصاص صادر کردند.رای صادر شده نزدیک به یک سال است که در دیوانعالی کشور در انتظار رسیدگی قضات است.

پدر متهم می‌گوید: «پرونده در شعبه ۲۴ دیوانعالی کشور است. من بارها به این شعبه مراجعه کردم. اما می‌گویند تعداد پرونده‌هایی که در نوبت رسیدگی هستند زیاد است و برای همین هنوز نوبت به رسیدگی پرونده پسرم نرسیده است.» اگرچه وکیل این پزشک نیز به هفت‌صبح بارها اعلام کرده پرونده همچنان در دیوان است و پزشک تبریزی بلاتکلیف در زندان به سر می‌برد!

کدخبر: ۴۱۱۰۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر