کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۷۱۲
تاریخ خبر:

‌ارقام عجیبی که صاحبخانه‌ها از ‌مستاجرها می‌خواهند

روزنامه هفت صبح، گروه بازار | بررسی آگهی‌های جدید نشان می‌دهد برای اجاره یک واحد دوخوابه امسال حداقل باید حدود ۷۰میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون داشته باشید. تازه در این صورت قادر خواهید بود در یکی از ارزان‌ترین محله‌های تهران مثل پیروزی زندگی مستاجری‌تان را ادامه دهید. این ارقام برای محله‌های نسبتا گران‌قیمت مثل سعادت‌آباد ۱۸۰میلیون پیش و ۱۱میلیون تومان اجاره است. با وجود اینکه مبلغ ۷۰میلیونی وام ودیعه مسکن در چنین شرایطی برای اجاره کردن خانه در تهران کافی نیست اما احتمالا تعداد زیادی از مستاجرها چشم امیدشان به همین وام دوخته شده.

تهران مشتی نمونه خروار است و بازار مسکن این شهر تا حدودی نماینده دیگر شهرها محسوب می‌شود و احتمالا در دیگر شهرها هم شرایط مشابهی را شاهد هستیم. با اینکه هفته گذشته سوت آغاز ثبت‌نام وام ودیعه مسکن به صدا درآمده اما هنوز کلی ابهام در شرایط دریافت وام وجود دارد. مثلا همچنان شیوه بازپرداخت وام مشخص نیست. سامانه ثبت‌نام می‌گوید بازپرداخت یک‌ساله است و مستاجر صرفا سود وام را در قالب اقساط پرداخت می‌کند و در انتهای سررسید اصل وام را به بانک برمی‌گرداند اما برخی منابع از بازپرداخت سه‌ساله و پنج ساله وام ودیعه مسکن خبر داده‌اند.

هنوز معلوم نیست وام ودیعه مسکن دقیقا به چه کسی پرداخت می‌شود؟ وام را به حساب مستاجر واریز می‌کنند یا به صاحبخانه می‌دهند؟ شرط سکونت پنج ساله از دیگر ابهامات است که معلوم نیست متقاضیان چطور باید اثبات کنند که پنج سال در شهر مورد نظر سکونت داشته‌اند؟ تازه اگر همه این ابهامات رفع شود، یک متقاضی باید ماه‌ها منتظر بماند و حتی ممکن است آذرماه موفق به دریافت وام شود. آن‌هم در شرایطی که چند ماه از موعد قرارداد اجاره‌اش گذشته و نوشدارو بعد از مرگ سهراب به دستش خواهد رسید.

*** اجاره خانه در پیروزی؛ ۷۰میلیون پیش و چهار میلیون اجاره
قیمت‌های پیشنهادی برای اجاره یک واحد دوخوابه ۷۰ تا ۱۰۰متری در محله پیروزی به‌عنوان یکی از پرطرفدارترین محله‌های شرق تهران حدود ۷۰میلیون تومان پول پیش و چهار میلیون تومان اجاره ماهانه است. بعضی صاحبخانه‌ها مبالغ بالاتری در نظر گرفته‌اند و بعضی که باانصاف‌تر هستند پول کمتری می‌خواهند. یکی از آگهی‌های گران‌قیمت مربوط به یک واحد ۸۰متری در خیابان کریمشاهیان است که صاحبش ۲۰۰میلیون پول پیش و چهار میلیون تومان اجاره ماهانه می‌خواهد.

این خانه ۲۰سال ساخت است و پارکینگ ندارد. فایل دیگر مربوط به خانه‌ای دوخوابه و ۲۰ساله با متراژ ۷۵متر است که در نزدیکی پارک گلنما قرار دارد. صاحبش برای اجاره خانه ۱۰۰میلیون پول پیش و دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره ماهانه پیشنهاد داده. تازه این ارقام نسبت به میانگین منطقه پایین‌تر به حساب می‌آید. مورد دیگر یک واحد دوخوابه ۱۰۰متری در بلوار ابوذر است که نسبت به دیگر فایل‌ها قیمت پایین‌تری دارد اما با این حال اجاره کردن آن حدود ۱۰۰میلیون تومان پول پیش و سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره ماهانه لازم دارد. این خانه نسبتا قدیمی و بیش از ۳۰سال ساخت است و در طبقه آخر یک آپارتمان سه‌خوابه قرار گرفته است.

*** اجاره خانه در تهرانپارس؛ ۸۸میلیون پیش و ۵٫۵میلیون اجاره
فایل‌‎های اجاره در محله تهرانپارس برای یک واحد دوخوابه ۷۰ تا ۱۰۰متری به‌طور میانگین حدود ۸۸میلیون پول پیش و پنج میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره ماهانه لازم دارد. مثلا یکی از فایل‌ها مربوط به یک خانه ۷۸متری در تهرانپارس شرقی است که صاحبش می‌خواهد ۱۸۰میلیون تومان پول پیش و ماهانه سه میلیون و ۲۰۰هزار تومان اجاره بگیرد. ۱۷سال از ساخت این خانه می‌گذرد و پارکینگ ندارد اما انباری و آسانسور دارد. یک صاحبخانه دیگر برای اجاره دادن خانه‌ای که در خیابان استخر محله تهرانپارس قرار دارد، ۵۰میلیون پول پیش و ماهی پنج میلیون تومان اجاره در نظر گرفته است. این واحد مسکونی هفت ساله است و در طبقه سوم یک آپارتمان پنج طبقه قرار گرفته است. شاید رقم رهن و اجاره این واحد به نظرتان بالا باشد اما نسبت به دیگر فایل‌ها صاحبخانه ارقام مناسبی را پیشنهاد کرده است.

*** اجاره خانه در حکیمیه؛ ۱۰۵میلیون پیش و شش میلیون اجاره
اگر بخواهید یک واحد دوخوابه در محله حکیمیه اجاره کنید، با پیشنهادهایی روبه‌رو می‌شوید که صاحبخانه به‌طور متوسط پول پیش ۱۰۵میلیونی و اجاره ماهانه شش میلیون تومانی می‌خواهد. برای مثال یک واحد مسکونی در شهرک شهپریان به مشاور املاک سپرده شده که صاحبش برای اجاره دادن آن پول پیش ۱۲۰میلیونی و اجاره ماهانه شش میلیون و ۵۰۰هزار تومانی می‌خواهد. این واحد ۹۰متری و دوخوابه است و پنج سال از ساخت آن می‌گذرد.

کفپوش سرامیک و آشپزخانه MDF از امکانات این واحد هستند که در طبقه دوم یک آپارتمان ۱۰طبقه قرار گرفته است. اگر بخواهید اجاره کمتری پرداخت کنید، باید سراغ پول پیش بالا بروید. صاحبخانه‌ای در شهرک شهید بهشتی حکیمیه خانه ۹۵متری خود را آگهی کرده و پیشنهادش ۳۱۰میلیون پیش و ماهی سه میلیون تومان اجاره است. از نمونه‌های دیگر می‌توان به یک واحد ۹۶متری در سازمان آب حکیمیه اشاره کرد که صاحبش برای آن ۲۰۰میلیون پول پیش و ماهی دو میلیون تومان اجاره در نظر گرفته که نسبت به دیگر فایل‌ها چندان گران‌قیمت به حساب نمی‌آید.

*** اجاره خانه در کوی فردوس؛ ۱۴۰میلیون پیش و هشت میلیون اجاره
میانگین قیمت اجاره آپارتمان در کوی فردوس برای یک واحد دوخوابه حدود ۱۴۰میلیون تومان پول پیش در کنار هشت میلیون تومان اجاره است.
این محله یکی از پرطرفدارترین محله‌های غرب تهران برای اجاره‌نشین‌ها به‌حساب می‌آید. صاحب یک واحد ۷۰متری دوخوابه برای اجاره دادن خانه‌اش ۱۰۰میلیون پول پیش و ماهی هفت میلیون تومان اجاره در نظر گرفته است. ۲۱سال از ساخت این خانه گذشته و در طبقه سوم یک آپارتمان چهار طبقه بدون آسانسور قرار دارد.

یک واحد مشابه اما نوساز با مبلغ ۲۰۰میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره به مشاور املاک سپرده شده است.
ازجمله دیگر گزینه‌ها برای اجاره خانه دوخوابه در کوی فردوس، واحدی ۷۰متری در سازمان برنامه است که صاحبش ۲۰۰میلیون پول پیش و ماهی شش میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره می‌خواهد. واحد دیگری نزدیک اتوبان حکیم با متراژ ۱۰۰میلیونی به مشاور املاک سپرده شده و صاحبش برای آن ۲۰۰میلیون پول پیش و شش میلیون تومان اجاره در نظر گرفته. با اینکه ۲۲سال از ساخت خانه می‌گذرد اما نه خبری از آسانسور است و نه خبری از انباری.

*** اجاره خانه در سعادت‌آباد؛ ۱۸۰میلیون پیش و ۱۱میلیون اجاره
سعادت‌آباد یکی از محله‌های نسبتا گران‌قیمت و پرطرفدار در شمال غرب تهران به حساب می‌آید. اگر بخواهید یک واحد دوخوابه در این محله اجاره کنید، عمدتا با فایل‌هایی مواجه می‌شوید که صاحبخانه آن ۱۸۰میلیون تومان پول پیش و ماهی ۱۱میلیون تومان اجاره می‌خواهد. رقم زیادی است نه؟

از نمونه‌های فایل‌های اجاره خانه در سعادت‌آباد می‌توان به یک واحد ۹۰متری در خیابان اوین اشاره کرد که ۱۸سال از ساخت آن می‌گذرد و صاحب آن برایش ۱۶۰میلیون تومان پول پیش و ماهی ۹میلیون تومان اجاره در نظر گرفته. تازه این مورد نسبت به دیگر فایل‌ها ارزان‌قیمت محسوب می‌شود. از نمونه‌های دیگر می‌توان به یک واحد دوخوابه ۹۰متری در خیابان علامه اشاره کرد که برای اجاره آن باید ۱۲۰میلیون تومان پول پیش و ماهی ۱۳میلیون تومان اجاره پرداخت کنید. این واحد ۱۲ساله است و در طبقه اول یک آپارتمان هفت طبقه قرار دارد. آشپزخانه‌اش MDF و کف‌پوشش سرامیکی است.

*** اجاره خانه در یوسف‌آباد؛ ۱۵۰میلیون پیش و ۹٫۵میلیون اجاره
اجاره کردن یک خانه دوخوابه در محله یوسف‌آباد منطقه شش تهران، امسال حدود ۱۵۰میلیون تومان پول پیش و ماهی ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره لازم دارد. البته این ارقام حدودی است و برخی صاحبخانه‌ها پول پیش یا اجاره بیشتری می‌خواهند. مثلا یک صاحبخانه در خیابان جهان‌آرا روی پول پیش تاکید دارد و می‌خواهد خانه ۹۰متری خود را با ۴۰۰میلیون پول پیش و ماهی چهار میلیون تومان اجاره دهد. ۲۰سال از ساخت این واحد می‌گذرد و در طبقه آخر یک ساختمان سه طبقه قرار گرفته و آسانسور ندارد.

آشپزخانه آن MDF و کف آن پارکت است. ازجمله دیگر فایل‌های اجاره خانه دوخوابه در یوسف‌آباد می‌توان به یک واحد ۱۰۰متری در خیابان ۳۵ اشاره کرد که در طبقه همکف قرار گرفته اما با این حال صاحبخانه دستش به کم نرفته و ۲۷۰میلیون پول پیش و ماهی هفت میلیون اجاره برای چنین خانه‌ای در نظر گرفته است. ۲۰سال از ساخت آن می‌گذرد و ازجمله امکاناتش می‌توان به آشپزخانه MDF و اپن‌دار و کفپوش سرامیکی اشاره کرد.

*** اجاره خانه در گیشا؛ ۱۵۰میلیون پیش و ۹میلیون اجاره
اجاره کردن یک واحد دوخوابه در گیشا به‌طور متوسط ۱۵۰میلیون پول پیش و ۹میلیون تومان اجاره لازم دارد. ما هم مثل شما فکر می‌کردیم این ارقام خیلی بالا باشد اما وقتی نگاهی به آگهی‌ها بیاندازید متوجه می‌شوید چنین رقم‌هایی برای اجاره خانه در گیشا اصلا عجیب نیست. برای مثال صاحب یک خانه ۱۰۰متری در محله گیشا خانه خود را با ۲۱۰میلیون پول پیش و اجاره ماهانه ۹میلیون تومانی به مشاور املاک سپرده است.

یک واحد ۱۰۰متری دیگر پول پیش ۳۰۰میلیون و اجاره ماهانه پنج میلیون تومان لازم دارد. این خانه ۲۰ساله است و در طبقه سوم یک آپارتمان بدون آسانسور قرار گرفته. فایل دیگر مربوط به یک واحد ۸۰متری در همین محله است که نسبت به دیگر فایل‌ها قیمت پایین‌تری دارد اما با این وجود صاحبخانه برایش پول پیش ۱۸۰میلیونی و اجاره ماهانه چهار میلیون و ۵۰۰هزار تومان در نظر گرفته. خانه‌ای قدیمی که بیش از ۳۰سال از ساخت آن می‌گذرد و در طبقه سوم یک آپارتمان چهار طبقه بدون آسانسور و انباری قرار دارد.

کدخبر: ۳۹۷۷۱۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    خدا به فریادمستاجرها برسه دولتمردان که ب ه فکر حل اجاره مسکن مردم که نیستن. فقط ا دعای پوچ وباطل