کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۲۵۰
تاریخ خبر:

‌ارزان‌ترین خودروهای ژاپنی در مدل ۲۰۲۱

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر| در سالی که گذشت برندهای ژاپنی صنعت خودرو اگرچه از شیوع کرونا ضربه دیدند اما توانستند عملکرد موفقی را از خود به نمایش بگذارند و نشان ‌دهند ‌ بیدی نیستند که به این بادها بلرزند! تویوتا با ۸٫۹ میلیون دستگاه فروش توانست عنوان دومین برند پرفروش جهان را نصیب خود کند. نیسان که با رنو یک گروه را تشکیل می‌دهند، سوم شدند و هوندا هم با ۴٫۵ میلیون دستگاه فروش به مقام ششمی رضایت داد‌.

اما در بین پرفروش‌ترین مدل‌ها عملکرد ژاپن حیرت‌انگیز بود و جدای از تویوتا کرولا که پرفروش‌ترین خودروی جهان شد، تویوتا راوفور، هوندا CR-V، هوندا سیویک، تویوتا کمری و نیسان سنترا هم توانستند نام خود را جزو ۱۰ خودروی پرفروش جهان به ثبت برسانند. البته پرفروش‌ترین خودروها الزاماً ارزان‌ترین محصولات برندشان نیستند. در ادامه به سراغ ارزان‌ترین خودروی نو هر برند در سال ۲۰۲۱ می‌‎رویم.

*** تویوتا
قبول داریم که جی‌آر سوپرای ۴۳ هزار دلاری آنقدر هیجان‌انگیز است که هر چقدر پول در حساب بانکی‌تان خوابیده را خرج آن کنید اما کرولا هم همان دوام و ایمنی را با ۲۰ هزار و ۲۵ دلار در نسخه پایه به نمایش می‌گذارد. در مدل پایه پیشرانه دو لیتری ۱۶۹ اسبی قرار گرفته که نسبت به نسخه ۱٫۸ لیتری قبلی بهتر است و همچنین با صفحه نمایش ۸ اینچی و تریم اسپورت داخلی روبه‌رو هستیم که باعث می‌شود کرولا خودرویی فراتر از انتظارتان به عنوان یک محصول اقتصادی ظاهر شود.

*** میتسوبیشی
اگرچه شورولت اسپارک بالاخره توانست عنوان ارزان‌ترین خودروی بازار آمریکا را در سال گذشته از میتسوبیشی میراژ پس بگیرد اما کماکان این هاچ‌بک دوست‌داشتنی ۱۴ هزار و ۲۹۵ دلاری کمترین میزان مصرف سوخت را در بین خودروهایی که از پیشرانه درون‌سوز استفاده می‌کنند دارد. میتسوبیشی برای تمامی تیپ‌های مدل ۲۰۲۱ این خودرو ترمز اضطراری اتوماتیک و سیستم چندرسانه‌ای با اندروید اتو و اپل کارپلی را فراهم کرده است.

*** هوندا
ارزان‌ترین مدل هوندا تیپ پایه شاسی‌بلند HRV است که در نوع خود جالب به نظر می‌رسد چون در دیگر برندهای ژاپنی ارزان‌ترین مدل معمولاً یا سدان است یا هاچ‌بک. این شاسی‌بلند ساب‌کامپکت ۲۱ هزار و ۲۲۰ دلاری از صندلی‌های جدید و بزرگ هوندا بهره می‌برد که باعث شده‌اند این خودرو یکی از راحت‌ترین سواری‌ها را در کلاسش عرضه کند.

*** نیسان
تیپ پایه نیسان ورسا با ۱۴ هزار و ۹۸۰ دلار ارزان‌ترین خودروی نیسان است. در قیاس با دیگر رقبا نیسان تصمیم گرفته بسته ایمنی را به صورت آپشن عرضه کند. همچنین فرقی بین ورساها از نظر پیشرانه نیست و همه‌شان از پیشرانه ۱٫۶ لیتری با ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۴ نیوتن‌متر گشتاور استفاده می‌کنند. ورسا در بین خودروهای اقتصادی گزینه‌ای محبوب است چون معمولاً رقبایش خودروهای هاچ‌بکی هستند که کابین جاداری ندارند و از صندوق بار هم بی‌بهره‌اند.

*** مزدا
ارزان‌ترین خودروی مزدا همان است که سال‌هاست در بازار ایران حضور دارد: مزدا ۳ که در مدل ۲۰۲۱ قیمت پایه ۲۰ هزار و ۶۵۰ دلاری دارد. البته در مدل پایه خبری از پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربوی اسکای اکتیو جی نیست اما همان موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۵ اسبی هم کارتان را راه می‌اندازد. مزدا این خودرو را با سه سال سرویس‌های ارتباطی مزدا شامل وای‌فای هات‌اسپات با اشتراک شش ماهه یا دو گیگابایتی و همچنین توانایی کنترل خودرو از طریق برنامه موبایلی مزدا عرضه می‌کند.

کدخبر: ۳۹۸۲۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر