کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۷۵۰
تاریخ خبر:

‌ادعاهای بامزه و باورنکردنی‌ فوتبالیست‌ها‌ی ایرانی ‌

روزنامه هفت صبح،‌ نادر نامدار | کلا با هر فوتبالیست متوسط و معمولی ایرانی هم که صحبت بکنید، محال است از پیشنهادات اروپایی و فرصت‌هایی که داشته و قدرش را ندانسته حرف نزند. در میان فوتبالیست‌های معروف هم کم نیستند بازیکنانی که از این جور ادعاهای عجیب و غریب دارند. البته بیشتر این ادعاها از سوی کسانی مطرح می‌شود که خودشان را گم کردند و به هیچ جا نرسیدند. وگرنه شما هرگز نشنیده‌اید که کریم باقری بگوید از منچستر پیشنهاد داشتم! یا علی کریمی ادعا کند که در یک بازی ۱۴ بازیکن حریف را دریبل زده است! به همین بهانه مروری می‌کنیم بر ادعاهای باورنکردنی و بعضا خنده‌دار بعضی از فوتبالیست‌های ایرانی!

*** مجاهد خذیراوی: ۱۶ ساله ابدی!
او که به دلیل لو رفتن فیلم حضورش در یک مهمانی غیرمتعارف پنج سال محروم شد و فوتبالش هم نابود، یکی از پیشتازان عرصه ادعاهای باورنکردنی است. این جملات را از او بخوانید: «اوایل بازی کردن در استقلال سخت بود، چرا که بازیکنان بسیار بزرگی در این تیم حضور داشتند و من آن موقع یک نوجوان ۱۶ ساله بودم. مگر کسی جشن تولد نمی‌رود؟ راستش دوست ندارم به آن دوران برگردم. من آن زمان ۱۶ ساله بودم که به همراه بازیکنانی از استقلال و پرسپولیس به آن جشن رفتم. این جشن بهانه‌ای برای محرومیت من بود.

آنها می‌خواستند سر مجاهد را ببرند. آنها می‌خواستند به خاطر مسائل دیگر مجاهد خذیراوی در فوتبال نباشد.» خذیراوی اصرار دارد که در ۱۶ سالگی به استقلال پیوسته اما واقعیت این است که او درباره سن و سالش اغراق می‌کند. خذیراوی اکنون ۳۹ ساله است و ماجرای آن مهمانی کذایی در سال ۷۹ رخ داد یعنی ۲۰ سال پیش! به عبارتی او در خوشبینانه‌ترین حالت، در ۱۹ سالگی محروم شده است! اما به شکل عجیبی اصرار دارد که در ۱۶ سالگی به استقلال آمده و بعد از یک سال بازی در این تیم، باز هم در ۱۶ سالگی محروم شده است!

دیگر ادعای عجیب خذیراوی را بخوانید: «زمانی که بلاژویچ من را به تیم ملی دعوت کرد و ترکیب اصلی قرار گرفتم، نانت فرانسه، تیم آکادمی بارسلونا، تیم‌های عربی و باشگاه لورکوزن آلمان خواستار من شدند. بارسلونایی‌ها خواهان من و ساویولا بودند که درنهایت من را انتخاب کردند و با این تیم قرارداد هم بستم. سال ۷۹ بود که استقلال با تراکتورسازی بازی داشت که من در همین دیدار بر اثر ضربه‌ای که علی آذری به پایم زد، دچار پارگی رباط صلیبی شدم.»

باورتان می‌شود بارسلونا بین خذیراوی و خاویر ساویولا اولی را انتخاب کرده باشد؟ آیا همین ادعا اگر حقیقت داشته باشد برای زیر سوال رفتن لاماسیا کافی نیست؟ و یک ادعای عجیب دیگر: «نفت آبادان با تیم استقلال تهران بازی داشت که آن موقع از باشگاه لورکوزن برای تماشای بازی مهدی پاشازاده آمده بودند. این دیدار با نتیجه ۲ - ۲ به پایان رسید که من هم در این مسابقه خیلی خوب بازی کردم.

آنها به دنبال پاشازاده آمده بودند ولی وقتی بازی من را دیدند، گفتند که خواهان این بازیکن هستیم که البته نفت قبول نکرد.» فکرش را بکنید. مسئولان لورکوزن از آن سر دنیا این همه راه را کوبیده‌اند تا بازی یک مدافع میانی را زیر نظر بگیرند اما با دیدن بازی یک مهاجم کلا بی‌خیال پاشازاده می‌شوند و خواهان جذب خذیراوی می‌شوند!

*** ابراهیم تهامی: آن ۱۴ نفر
بدون شک او یکی از جالب‌ترین فوتبالیست های ایران است و نقشش در صعود تیم ملی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه انکارناپذیر است. او آبادانی و از تکنیک بالایی برخوردار بود. او یک بار در سالگرد بازی با استرالیا به برنامه نود دعوت شد و آن ادعای تاریخی و معروف را مطرح کرد. او گفت: «در یکی از بازی‌های صنعت نفت ۱۴ بازیکن حریف را دریبل کردم.» و وقتی فردوسی‌پور به او یادآوری کرد که تیم‌های فوتبال ۱۱ نفره هستند اینگونه توضیح داد:

«بازی بین پاکد‌‌‌‌‌‌‌‌یس ارومیه و صنعت‌نفت آباد‌‌‌‌‌‌‌‌ان بود.‌‌‌‌‌‌‌‌ بازی د‌‌‌‌‌‌‌‌ر اهواز بود‌‌‌‌‌‌‌‌، نتیجه ۲-۲ مساوی شد‌‌‌‌‌‌‌‌، د‌‌‌‌‌‌‌‌اور آقای رود‌‌‌‌‌‌‌‌نیل بود‌‌‌‌‌‌‌‌، د‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌قیقه ۹۱ آن بازی روی من خطای پنالتی صورت گرفت و پس از آن سال د‌‌‌‌‌‌‌‌یگر پاکد‌‌‌‌‌‌‌‌یس ارومیه د‌‌‌‌‌‌‌‌ر لیگ نبود‌‌‌‌‌‌‌‌. یک توپ کرنر شد‌‌‌‌‌‌‌‌ روی د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه ما، د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه‌بان ما محمد‌‌‌‌‌‌‌‌ گلاب‌زاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه توپ را گرفت اند‌‌‌‌‌‌‌‌اخت پشت ۱۸ قد‌‌‌‌‌‌‌‌م سمت راست، من آنجا ایستاد‌‌‌‌‌‌‌‌ه بود‌‌‌‌‌‌‌‌م، حرکت کرد‌‌‌‌‌‌‌‌م همه را د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل می‌‌زد‌‌‌‌‌‌‌‌م، کسانی که د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل می‌خورد‌‌‌‌‌‌‌‌ند‌‌‌‌‌‌‌‌ هم طبیعتا برمی‌گشتند‌‌‌‌‌‌‌‌ و من د‌‌‌‌‌‌‌‌وباره د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل‌شان می‌کرد‌‌‌‌‌‌‌‌م د‌‌‌‌‌‌‌‌ر آخر د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه‌بان را د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل زد‌‌‌‌‌‌‌‌م و زد‌‌‌‌‌‌‌‌م توی گل!

به هیچ کس هم پاس ند‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌م.» فقط ما نمی‌دانیم جناب تهامی در همان لحظه‌ها در حال شمردن تعداد دریبل‌های‌شان بودند یا به کسی سپرده بودند که این کار را برای‌شان انجام بدهد! تهامی سال‌ها بعد در مصاحبه‌ای دیگر گفت: «من خودم را با مسی مقایسه نمی‌کنم چون نسل جوان نمی‌پذیرد‌‌‌‌‌‌‌‌، چون نسل جوان فوتبال من را ند‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌ه.

مسی را خیلی د‌‌‌‌‌‌‌‌وست د‌‌‌‌‌‌‌‌ارم و به نظرم نفر اول د‌‌‌‌‌‌‌‌نیاست ولی د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل‌های زیبایی که می‌زند‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از پنج تا نیست، من تمام بازی‌هایش را د‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌م هیچ وقت نتوانسته از این د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه تا آن د‌‌‌‌‌‌‌‌روازه د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل کند‌‌‌‌‌‌‌‌! د‌‌‌‌‌‌‌‌ر همان محوطه حریف فقط د‌‌‌‌‌‌‌‌ریبل می‌زند‌‌‌‌‌‌‌‌. نسل جوان اگر بازی‌های من را ببیند‌‌‌‌‌‌‌‌ تازه می‌فهمد‌‌‌‌‌‌‌‌ من چه بازیکنی بود‌‌‌‌‌‌‌‌م.»

*** پیام صادقیان: از دورتموند تا تتلو
بعد از یک سال نسبتا موفق در پرسپولیس، پیام صادقیان مدعی شد که از بوروسیا دورتموند آلمان پیشنهاد داشته اما در یک تصمیم اشتباه آن را رد کرده است. او این روزها در ترکیه سایت شرط‌بندی دارد و در لایوهای شبانه شاخ‌های اینستاگرامی مثل امیر تتلو حضوری فعال دارد اما می‌توان حدس زد که پیشنهاد دورتموند به او، احتمالا زاییده تخیلاتش است! همین حالا سردار آزمون را ببینید که با وجود چند سال بازی در لیگ قهرمانان اروپا و گلزنی به بایرن و اتلتیکو و آژاکس و … هیچ پیشنهاد رسمی و معتبری از لیگ‌های معتبر اروپایی ندارد، آن وقت ما چطور باید باور کنیم که صادقیان با یک فصل درخشش نیم‌بند در پرسپولیس، از دورتموند پیشنهاد داشته است!

*** سید ایمان موسوی
او مدتی در استقلال بازی کرد و در تیم‌های دیگر هم گاهی به صورت مقطعی می‌درخشید و چند گل زیبا و خاص هم به ثمر رساند. در مقطعی که در گسترش فولاد بازی می‌کرد، یک بار در مصاحبه‌ای مدعی شد که همین حالا چند پیشنهاد اروپایی دارد اما به آنها پاسخ نمی‌دهد چون مطمئن است که دو سال بعد در رئال و در استادیوم سانتیاگو برنابئو بازی خواهد کرد. حالا سال‌ها از آن مصاحبه بامزه می‌گذرد و او بعد از جدایی از گسترش فولاد، در این شش سال فقط دو گل در لیگ یک ایران زده و آخرین تیمش هم تیم لیگ یکی شهرداری ماهشهر است!

*** علیرضا نیکبخت واحدی
او هم یکی از کسانی است که مدعی است پیشنهادات زیادی از تیم‌های بزرگ اروپایی داشته است. او در مصاحبه‌هایش از پیشنهاد اتلتیکومادرید صحبت کرده بود و به تازگی از پیشنهادهایی از بوندسلیگا و فنرباغچه ترکیه هم رونمایی کرده و مدعی شده که همه این پیشنهادها را به خاطر شروط عجیب و غریب باشگاه استقلال از دست داده است که باور کردن این ادعاها هم اصلا کار راحتی نیست.

کدخبر: ۳۱۹۷۵۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر