کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۳۷۸۵
تاریخ خبر:

‌اختلاف حساب موجب آدم‌ربایی ‌در نیاوران شد

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | ماجرای خرده حسابی که مرد جوان با افرادی که قبلا با یکدیگر کار می‌کردند داشت باعث شد تا این افراد طلب خود را به همراه سودش حساب کنند سپس به سروقت پسر جوان بروند و او را از جلوی در خانه‌اش در نیاوران تهران بربایند تا پرونده یک آدم‌ربایی و گروگانگیری با درخواست دو میلیاردتومان وجه نقد برای آزادی پسر جوان، شکل بگیرد. پدر این پسر جوان، مستاصل به پلیس مراجعه می‌کند و خبر گروگان گرفتن پسرش را گزارش می‌دهد.

*** ماجرای آدم‌ربایی
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: با سرعت عمل پلیس تهران سه عامل آدم‌ربایی مرد ۳۰ ساله شناسایی و کمتر از ۱۰ ساعت دستگیر شدند. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای اظهار کرد: «صبح روز شنبه ۲۲ آذرماه مرد میانسالی به کلانتری ۱۲۳ نیاوران مراجعه کرد و ماموران کلانتری را در جریان وقوع آدم‌ربایی در محدوده میدان تجریش قرار داد. شاکی که پدر فرد ربوده شده بود، گفت پس از ربودن پسرش، مردی جوان با او تماس گرفته و اعلام کرده است که پسرش را گروگان گرفته و برای رهایی‌اش ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد درخواست کرده‌اند.»

رئیس پلیس پیشگیری تهران با اشاره به اینکه تیم عملیات کلانتری نیاوران مسئولیت پرونده را برعهده گرفتند، گفت: «با رصدهای اطلاعاتی طی چند ساعت هویت اولین متهم پرونده که جوانی
۳۳ ساله بود، شناسایی شد و متعاقب آن با اجرای طرح مهار، مخفیگاه متهم در محدوده اقدسیه توسط ماموران شناسایی شد و ماموران کلانتری موفق شدند با هماهنگی‌های قضایی فرد گروگان‌گیر را دستگیر کنند.»

*** اعتراف به گروگانگیری
متهم یا در واقع همان فرد گروگانگیر در بازجویی‌های پلیسی لب به اعتراف گشود و گفت:«با دو همدستم چند روز پیش این نقشه را کشیدیم و صبح روز شنبه۲۲ آذرماه، هنگامی که سوژه از منزل خارج شد و به سمت محل کارش در حال حرکت بود، او را تعقیب کرده و در یک نقطه خلوت به زور او را سوار خودروی‌مان کردیم و دزدیدیم.

بعد با خانواده‌اش تماس گرفتیم و ۲۰ میلیارد ریال وجه نقد برای آزادی پسرشان درخواست کردیم.» رئیس پلیس پیشگیری تهران اضافه کرد: «در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی مخفیگاه هر دو همدست متهم نیز شناسایی شد و ماموران کلانتری مخفیگاه متهمان را در محاصره خود قرار دادند.» موقوفه‌ای با اشاره به اینکه متهمان زمانی که خود را در دایره محاصره پلیس دیدند، گروگان خود را آزاد کردند، گفت:

«بدین ترتیب ماموران کلانتری نیاوران موفق شدند کمتر از ۱۰ ساعت پس از آدم‌ربایی، دو متهم دیگر این پرونده را دستگیر کنند و مرد گروگان گرفته شده را به آغوش خانواده‌اش بازگردانند.» از دلایل این آدم‌ربایی اختلاف حسابی بود که فرد گروگانگیر با پسر جوان داشت. در حال حاضر برای بررسی علت حادثه و جزئیات بیشتر این سه نفر به مقام قضایی معرفی شدند.

کدخبر: ۳۶۳۷۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر